مشارکت 400 خیر در تهیه جهیزیه برای نوعروسان شیروانی

مدیر سازمان بسیج اصناف خراسان شمالی گفت: 400 خیر در تهیه جهیزیه برای نوعروسان شیروانی مشارکت دارند.
کد خبر: ۸۵۰۷۳۰۹
|
۱۱ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۵

به گزارش خبرگزاری بسیج، برات مهرابی‌نژاد درباره تهیه جهیزیه برای زوج‌های جوان بی‌بضاعت گفت: جهیزیه توسط یکی از پایگاه‌های بسیج خواهران با عنوان «ریحانةالنبی(س)» در شهرستان شیروان تهیه و به خانواده‌های نیازمند اهداء می‌شود.

مدیر سازمان بسیج اصناف خراسان شمالی افزود: این کار از سال 91 آغاز شده و خیرین این شهرستان مشارکت جدی در این امر دارند و برای نیازمندان و نوعروسان بی‌بضاعت لوازم مهم و اولیه زندگی را تهیه می‌کنند.

وی با بیان اینکه آماده‌سازی این جهیزیه به نیت 14 معصوم(ع) در هر سال انجام می‌‌شود، ادامه داد: از آغاز این فعالیت تاکنون 84 سری جهیزیه برای زوج‌های جوان نیازمند تهیه و به آنها اهدا شده استو امسال هم همزمان با 22 بهمن‌ماه 14سری اهدا شد.

مهرابی‌نژاد در ادامه بیان کرد: این پایگاه از گذشته در این راستا فعالیت می‌کرد و تنها اقدامی که از سوی من انجام شده، سازماندهی این امور بوده که توسط سازمان بسیج اصناف پشتیبانی و حمایت شود.

وی با بیان اینکه برای تهیه هر سری جهیزیه به مبلغ 25 میلیون ریال توسط خیرین هزینه شده است، گفت: این مجموعه خیرین فعالیت خود را با 4 نفر خیر آغاز کردند و امروز بیش از 400 نفر خیر در تهیه جهیزیه برای نیازمندان مشارکت دارند.

مدیر سازمان بسیج اصناف خراسان شمالی در ادامه درباره خانواده‌های مورد هدف در این طرح اظهار کرد: این خانواده‌ها، کسانی هستند که در این پایگاه درخواست خود را ارائه داده‌اند و هیئت مدیره این پایگاه بسیج درباره آنها تصمیم‌گیری می‌کند. پس از ارائه درخواست تحقیقاتی درباره خانواده درخواست‌دهنده انجام می‌شود و سپس اقدام به حمایت از آنها می‌شود.

وی در پاسخ به اینکه این افراد خود مراجعه می‌کنند، یا شناسایی می‌شوند، گفت: بسیاری از افراد خود مراجعه می‌کنند، هر چند بسیاری از خانواده‌های بی‌بضاعت نیز از سوی پایگاه بسیج شناسایی می‌شوند و امسال نوعروسانی که بدون سرپرست بوده و پدرشان فوت شد‌ه بود و توانایی تهیه جهیزیه را نداشتند در اولویت قرار گرفتند.

مهرابی‌نژاد با اشاره به نقش بسیج اصناف در این زمینه گفت: سازمان بسیج اصناف در رونمایی، تبلیغات و سازمان‌دهی امور مربوط به تهیه جهیزیه در رسانه‌ها به ویژه ملی اقدام می‌کند و از این نظر سازمان بسیج اصناف نقش مهمی داردو از این طرح حمایت مادی و معنوی می‌کند.

ارسال نظرات