خبرهای داغ:
علاء الدین بروجردی درباره نقش ارتجاع منطقه در حوادث یمن اظهار داشت: جنگ همیشه آخرین تیر در ترکش است و عربستان هم با یک نگاه مستکبرانه نسبت به منطقه و از جمله کشور یمن، سال هاست ظلم روا می دارد و از همه اهرم های خود استفاده می کند تا بتواند سیاست هایش را در این کشور اعمال کند اما شکست خورده است.
کد خبر: ۸۵۰۷۲۶۶
|
۰۹ فروردين ۱۳۹۴ - ۰۸:۵۴
به گزارش خبرگزاری بسیج، علاء الدین بروجردی درباره نقش ارتجاع منطقه در حوادث یمن اظهار داشت: جنگ همیشه آخرین تیر در ترکش است و عربستان هم با یک نگاه مستکبرانه نسبت به منطقه و از جمله کشور یمن، سال هاست ظلم روا می دارد و از همه اهرم های خود استفاده می کند تا بتواند سیاست هایش را در این کشور اعمال کند اما شکست خورده است.

وی افزود: مردم یمن نیز با وجود فقری که در این کشور حاکم بوده، در همیشه تاریخ مردمی شجاع سلحشور و استوار بوده اند و عربستان و ائتلافی که فراهم کرده نیز قطعا حریف این ملت نخواهند بود، از امروز شکست این عملیات عربستان و آثار منفی آن برای منطقه قابل پیش بینی است و این آثار تا سالها دامنگیر این کشور خواهد شد.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس همچنین در رابطه با موضع گیری اخیر رئیس جمهور ترکیه مبنی بر نقش آفرینی جمهوری اسلامی در حوادث اخیر عراق و یمن و تلاش برای تاثیر گذاری منفی تصریح کرد: اگر ما سیاست های ترکیه را در سال های اخیر یک زنجیره فرض کنیم، بسیاری از حلقه های این زنجیره منفی و شکست خورده است.

بروجردی گفت: سوریه یک مثال بارز در این زمینه است؛ ترکیه سال هاست که با ایجاد تسهیلات برای آموزش و تقویت تروریست ها زمینه سازی می کند و حتی رعایت حق همسایگی این کشور را هم نمی کند و این کشور در حالی که به دنبال تغییر حاکمیت سوریه بود، شکست خورد و در عراق نیز وضعیت مشابهی را دنبال کرد.

وی تاکید کرد: ما پیوسته به کشور اسلامی همسایه خودمان احترام گذاشته ایم اما این موضع گیری ها به هیچ وجه قابل قبول نیست و حتما مردود است.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در همین رابطه افزود: ما در میان 57 کشور اسلامی این افتخار را داریم که بنیان گذار دارالتقریب بوده ایم و منادی وحدت در جهان اسلام هستیم، این نکته ای که ایشان (رئیس جمهور ترکیه) گفته که ایران به دنبال حاکمیت شیعه است، حتما نکته کاملا غلطی است.

بروجردی خاطرنشان کرد: بیشترین حجم کمک های ما به مبارزانی است که از برادران اهل سنت ما اعم از جهاد اسلامی و حماس هستند و در فلسطین با صهیونیست ها مبارزه می کنند.

وی تاکید کرد: امیدواریم این کج راهه ای که دولت ترکیه در آن قرار گرفته تغییر کند و این دولت سیاست هایش را تغییر دهد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها