خبرگزاری بسیج: شب قبل باران خوبی در بندر عباس باریده بود و هوا نسبتا خنک اما شرجی بود، امروز وقتی عازم بازدید از مناطق محروم استان هرمزگان شدیم، هوا به نسبت روز قبل خیلی گرم شده بود و در طول مسیر لحظه ای کولر خودرو را خاموش نکردیم؛ در مسیر حرکت گروه خبری اردوهای جهادی به سمت منطقه بشاگرد، مزرعه بزرگ گوجه و تلاش کشاورزان در هوای گرم شهرستان میناب توجه گروه رسانه ای را به خود جلب کرد و دقایقی را با آنها به گفتگو نشستیم و با مشکلات کشاورزان آشنا شدیم.
کد خبر: ۸۵۰۷۲۵۵
|
۰۹ فروردين ۱۳۹۴ - ۰۰:۲۰

به گزارش خبرنگار اعزامی استان تهران خبرگزاری بسیج؛ عده ای از دختران، زنان، جوانان و مردان کشاورز شهرستان میناب در حالی مشغول چیدن گوجه و بسته بندی در سبد برای ارسال به بازار مصرف بودند که تابش نور گرم خورشید خستگی کار را بر آنها بیشتر تحمیل می کرد. یکی از کشاورزان که رنج و سختی روزگار زیر صورت چروکیده و آفتاب سوخته اش خودنمایی می کرد، چند عدد گوجه که مانند الماس سرخ زیر تابش نور خورشید برق می زد در دستانش گرفته بود و به ما نشان می داد، اما دستان پینه بسته و زمخت او زیر گوجه های سرخ و درشت کف دست او بیشتر جلب توجه می کرد و ترک های بزرگ انگشتانش مانند مرداب خشکیده ای خبر از رنج و سختی های بسیار برای تولید این محصولات می داد. گوجه های کبابی و خوش طعم به نظر می رسید اما دل انسان به خاطر مشقت هایی که کشاورزان متحمل می شوند بیشتر کباب می شد.

 یک تار موی سفید در میان موهای مرد پیدا نمی شد اما چهره شکسته و سوخته او سنش را چندین برابر بیشتر نشان می داد؛ او از عدم حمایت مستمر و جدی دولت گلایه داشت و می گفت: هر سبد گوجه 18 کیلویی را حدود 6 هزار تومان می فروشیم اما این مبلغ هزینه بذر، کارگر، کشت، داشت و برداشت نمی شود. او اضافه کرد: متاسفانه دلالان که هیچ صنف و سندیکا و اتحادیه ای ندارند بدون اینکه کار و مشقتی متحمل شوند درآمد سرشاری نصیب آنها می شود و از شغل خود راضی هستند اما ما کشاورزان که بزرگترین سندیکا یعنی دولت را داریم بیشترین تلاش را انجام می دهیم اما کمترین بهره را می بریم. وی اضافه کرد: پارسال مقدار زیادی از محصولات ما سر زمین گندید و خوراک دام ها شد.

وی با قدردانی از اقدامات سپاه در زمینه کارهای عمرانی و فرهنگی در قالب اردوهای جهادی و بسیج سازندگی در مناطق محروم و کم برخوردار استان های محروم و دور افتاده کشور، اظهار امیدواری کرد که سپاه با توجه به قابلیت ها و توانایی هایی که در کشور دارد، در این زمینه هم کشاورزان را یاری کند.

 

ارسال نظرات