معاون هماهنگ کننده سپاه شهدای آذربایجان غربی با اشاره به اینکه مناطق عملیاتی هشت سال دفاع مقدس نمود عینی آیه شریفه «وَ لا تَحسَبَنَّ الَّذينَ قُتِلوا في سَبيلِ اللَّهِ أَمواتًا بَل أَحياءٌ عِندَ رَبِّهِم يُرزَقونَ» هستند، گفت: جوانان ایران اسلامی شور و شوق فراوانی برای حضور در این مناطق و آشنایی با رشادت های رزمندگان در طول دفاع مقدس دارند و این نشانگر پایبندی آنان به آرمان های نظام اسلامی است.
کد خبر: ۸۵۰۷۲۳۷
|
۰۸ فروردين ۱۳۹۴ - ۲۰:۲۵

سرهنگ پاسدار «جلیل وحیدی» در گفت و گو با خبرنگار اعزامی خبرگزاری بسیج آذربایجان غربی به مناطق عملیاتی جنوب کشور، اظهار داشت: انسان با حضور در مناطق عملیاتی هشت سال دفاع مقدس و مشاهده رشادت های و رزم آوری های آن دوران، به وضوح نمود عینی آیه شریفه «وَلا تَحسَبَنَّ الَّذينَ قُتِلوا في سَبيلِ اللَّهِ أَمواتًا بَل أَحياءٌ عِندَ رَبِّهِم يُرزَقونَ» مشاهده می کند و این مهم دلیل تاثیرگذاری مناطق بر روحیه مردم است.

وی افزود: برکت خون شهیدان انقلاب اسلامی که موجب افزایش هرساله آمار زائران این مناطق می شود.

معاون هماهنگ کننده سپاه شهدای آذربایجان غربی، با بیان این نکته که زیارت بامعرفت اصلی مهم از نظر رهبر معظم انقلاب اسلامی است، گفت: شور و شوق مردم همراه با معرفت است چراکه با هربار مراجعه به مناطق عملیاتی می توان چهره هایی نورانی را مشاهده کرد که به واسطه ارتباط با شهدا و غم و آه این ارتباط به اشک آغشته شده اند.

این مسئول، در ادامه خاطرنشان کرد: شاید سال های نخست انجام عملیاتی فرهنگی راهیان نور در مناطق عملیاتی جنوب کشور شاهد حضور اندک زائران بودیم اما امروز این رقم رشد بسیار بالایی دارد و شاهد هستیم که مردم و به خصوص قشر جوان علاقه وافری برای حضور در این مناطق یافته اند.

وی، اضافه کرد: امروز مدرم با هدف و همراه با عشق و معرفت به مناطق آمده اند و می بینیم که ارتباط عمیقی میان توده مردم و شهدا وجود دارد.

وی، دلیل اصلی حضور مردم و جوانان در مناطق عملیاتی را آشنایی با رسالت شهدا دانست و تصریح کرد: امیدواریم زیارت همراه با شور و نشاط و البته برخاسته از معرفت زائران ثمربخش باشد.

وحیدی، برنامه های کاروان ها در مناطق عملیاتی جالب توجه توصیف کرد و ابراز داشت: خوشبختانه کاروان ها با برنامه و هدف مشخص عازم این مناطق می شوند و حتی کاروان های خودجوش نیز زمانی وارد مناطق می شوند به محض مشاهده راویان سراغ آن ها رفته و در جریان عملیات های مناطق قرار می گیرند.

وی، در خصوص تاثیرگذاری مناطق بر روحیه جوانان و مشاهدات خود از این وضعیت، گفت: زمانی که برای زیارت منطقه عملیاتی اروندکنار عازم این منطقه شده بودیم، دختر جوانی بود که با وجود اینکه حجاب چندان مناسبی نداشت کنار رودخانه نشسته و مشغول راز و نیاز با شهدا بود. در میان کلام این دختر می شد دانست که از کرده های خود پشیمان شده و از شهدا برای تمام گذشته اش طلب عفو و گذشت می کند.

معاون هماهنگ کننده سپاه شهدای آذربایجان غربی، شناخت مناطق و سیره شهدا را مرحله اول برای داشتن زیارت بامعرفت برشمرد و اذعان داشت: در صورتی که فرد بدون شناخت منطقه و نحوه شهادت عزیزان این میهن اسلامی در مناطق حاضر شود نمی توان انتظار داشت که زیارتی بامعرفت و زیبا داشته باشد.

وی، لازمه شناخت شهدا را مرور دقیق جریان عاشورا خواند و گفت: صحنه کربلا و رشادت های جوانان و عموم رزمندگان امام حسین(ع) در خط مقدم مقابله با دشمن عینا نظیر همین ایستادگی جوانان ایران اسلامی است و به همین دلیل باید مطالعه در مورد جریان عاشورا افزایش یابد تا آشنایی با فرهنگ دفاع مقدس ارتقا یابد.

وی، اشاره ای به حضور سرداران و بزرگان سپاه در منطقه عملیاتی طلائیه داشت و عنوان کرد: شهیدانی نظیر «حمید باکری» و «ابراهیم همت» جزو شهدای شاخصی هستند که در همین منطقه به دیدار معبود شتافته اند و به همین دلیل است که هنوز مردم با اسن منطقه و سایر مناطق عملیاتی انس و مودت دارند.

سرهنگ وحیدی، توجه به پیام شهدا را بسیار حائز اهمیت خواند و بیان داشت: هرکدام از زائران می توانند سفیری برای سایر مردم باشند و به همین طریق می توان شاهد انتقال ارزش های دفاع مقدس به عموم مردم جامعه بود. مهم ترین پیام شهدا ایستادگی پای آرمان های نظام اسلامی و انقلاب است که باید توسط همین زائران و راویان در متن جامعه منتقل شود.

وی، حضور جوانان در مناطق عملیاتی را بسیار چشمگیر دانست و تصریح کرد: امسال حضور جوانان و میانسالان بیش از سال های گذشته است و امید است در سال های بعدی نیز همین روال ادامه داشته باشد.

معاون هماهنگ کننده سپاه شهدای آذربایجان غربی، در پایان سخنان خود ابراز داشت: تمام تمهیدات لازم برای سال های آینده و حضور بابصیرت مردم در اردوها انجام گرفته تا شاهد رشد معنویات و تعمیق فرهنگ دفاع مقدس در جامعه باشیم.

ارسال نظرات