جهادگران گروه مصباح میهمان خانه‌های سرشار از سادگی محرومان سیاهکلی شدند

گروه جهادی مصباح متشکل از 37 دانشجوی جهادگر بمدت 10روز میهمان خانه‌های سرشار از سادگی محرومان سیاهکلی شدند.
کد خبر: ۸۵۰۷۱۶۲
|
۰۸ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۶

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از گیلان، به رسم چندین ساله و نیکویی که در بین دانشجویان و توسط بسیج دانشجویی باب شده امسال هم دانشجویان خود را آماده کردند تا میهمان خانه‌های سرشار از سادگی محرومانی شوند که چشم امیدشان به آبادانی این آب و خاک توسط فرزندان برومندش است.

یکی از آرمان‌های انقلاب اسلامی ازبین بردن محرومیت‌ است که باید غبار محرومیت را ازسراسر کشور بزداییم وهمه مسئولیم که این وظیفه را باتمام امکانات وتوانایی‌های خود به اتمام برسانیم.

بسیج منشا خیر و برکت است و این در اردوهای جهادی به خوبی نمود پیدا کرده است.

خودسازی و استفاده حداکثری از اوقات فراغت دانشجویان از عمده اهداف اردوهای جهادی است.

سومین حضور فرهنگی باسابقه در اردوهای جهادی

م.کلهر، فرهنگی جهادگر با بیان اینکه تا کنون سه بار در اردوهای جهادی شرکت کرده است، اظهار کرد: مسئولان امر باید بیش از پیش به مناطق محروم و کم برخوردار از امکانات توجه داشته باشند.

وی با بیان اینکه فعالیت جهادگران در مناطق محروم باید توسط دولتمردان دیده شود، افزود: دولتمردان باید با حمایت‌های خود از مناطق محروم، محرومیت را از چهره روستا دور کنند تا مردم در آسایش و راحتی بتوانند زندگی روزمره خود را بگذرانند.

فرهنگی جهادگر با بیان اینکه وضعیت مدارس روستای خرارود و گاوکول سیاهکل مناسب نیست، گفت: آموزش و پرورش حتی یک تابلویی که نام مدرسه بر آن مزین شده باشد را بر درب آن نصب نکرده است.

کلهر با بیان اینکه محرومیت روستاها بر اساس کم‌کاری بسیاری از مسئولان امر است، تصریح کرد: حضور جهادگران در روستاهای محروم و تلاش در راستای آبادانی و توسعه آن روستا مردم را دلخوش می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: آموزش مهارت‌های زندگی، احکام، قرآن برای بزرگسالان روستای محروم خرارود از جمله فعالیت‌های وی در این اردو است.

فرهنگی جهادگر اظهار کرد: به همکاران فرهنگی خود توصیه می‌کنم که در اردوهای جهادی شرکت کنند تا در این امر خیر باقیات و صالحاتی برای خود باقی بگذارند.

فرهنگ جهادی در كشور رشد داده شود

حسین حقگو، دانشجوی جهادگر با بیان اینکه خدمت‌رسانی به محرومین یکی از اهداف وی در اردوی جهادی است، اظهار کرد: در این اردو تلاش در راستای ادای دِين به مناطق محروم و کمتر توسعه‌‌يافته می‌کنم تا بتوانم از توان خود در این جهت استفاده نمایم.

وی افزود: بايد فرهنگ جهادي در كشور رشد داده شود، زيرا هنگامي كه فردي حتي يك روز در اين اردوها حاضر شود به آن علاقه مند می‌گردد.

دانشجوی جهادگر گفت: اردوهای جهادی منشاء خدمات و برکات ارزشمندی برای کشور است که امیدوارم این طرح‌ها در کشور بیش از پیش ترویج شود تا هر دانشجو یک بار هم که شده سعادت حضور در این اردوها را داشته باشد.

حقگو تصریح کرد: دانشجویان شرکت کننده در اردوهای جهادی با نگاه مقدس خدمت به مردم در ایام تعطیلات نوروزی که دیگران به مسافرت و تفریحات خود مشغولند در این راه قدم گذاشته‌اند که امیدواریم با همین نگاه خدمت به خلق خدا، محرومیت را از این مناطق بزداییم.

ارسال نظرات