طلبه جهادگر در گفتگو با بسیج:

استمرار در برگزاری اردوهای جهادی سبب تاثیرگذاری بیشتر در روحیه جهادی مردم می‌شود

طلبه جهادگر با بیان اینکه به راه انداختن همت مردم در امر توسعه روستا یک هنر است گفت: استمرار برگزاری اردوهای جهادی سبب تاثیرگذاری بیشتر در روحیه جهادی مردم می‌شود.
کد خبر: ۸۵۰۷۱۵۳
|
۰۸ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۱

حجت الاسلام محمد محمدی یار در حاشیه برگزاری اردوهای جهادی در روستای گاوکول سیاهکل در گفت و گو با خبرنگار بسیج در گیلان با اشاره به فعالیت های فعالان جهادگر در این روستا اظهار کرد: استمرار در برگزاری اردوهای جهادی سبب تاثیرگذاری بیشتر در بین مردم می شود.

وی با بیان اینکه اردوهای جهادی تنها فعالیت در ساخت مسجد، غسالخانه، مدرسه و یا کارهای فرهنگی نیست، افزود: اردوهای جهادی استفاده از ظرفیت مردم در امور عمران و آبادی روستاهایشان است که این حرکت تاثیر بسزایی در مشارکت آنها برای توسعه روستا دارد.

طلبه جهادگر با اشاره به اینکه منطقه مذکور توریستی است، گفت: حضور جهادگران همراه روحانیون در برابر مسافرانی که این منطقه را برای گردش انتخاب می کنند و شئونات اسلامی را رعایت نمی کنند در ارشاد کردن آنها بسیار موثر است.

حجت الاسلام محمدی با بیان اینکه به راه انداختن همت مردم در امر توسعه روستا یک هنر است، تصریح کرد: وقتی جهادگران در روستاهای محروم حضور پیدا می کنند، مردم متوجه می شوند هنوز جوانانی هستند که از گردش و تفریح خود می زنند تا روستایشان را آباد کنند.

وی با بیان اینکه اردوی جهادی در روستای گاوکول در سه بخش فرهنگی، ورزشی و عمرانی برگزار می شود، خاطرنشان کرد: دو روحانی در این اردو در راستای تبلیغ درون گروهی و برون گروهی فعالیت می نمایند.

طلبه جهادگر با بیان اینکه در بحث تبلیع درون گروهی، روحانیون برای بچه های جهادگر نشست های مختلف برگزار می کنند، اظهار کرد: در تبلیغ برون گروهی با مردم برای حضور بیشتر آنها در مساجد سخنرانی می کنند و به انها می گویند که مسجد فقط نباید در ایام خاص مانند محرم و صفر باز باشد بلکه باید در تمام ایام سال مساجد فعال باشند.

حجت الاسلام محمدی یار افزود: با بیان روایات و احادیث سعی شده به مردم گوش زد شود که در مساجد حضور فعالی داشته باشند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار