خبرهای داغ:
فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان گفت: راهیان نور تبلور و تجلی عشق و عقل جوانان یا عاشقان و عاقلان در مناطق عملیاتی دفاع مقدس است که در خصوص اثرات و برکات آن هیچ شکی نیست چراکه کاری اثرگذار و ماندگاری است.
کد خبر: ۸۵۰۷۱۱۶
|
۰۸ فروردين ۱۳۹۴ - ۰۹:۰۴

سردار غلامعلی ابوحمزه در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری بسیج در همدان با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری اظهار داشت: نسل دوم و سوم و چهارم انقلاب نه تنها از نسل اول انقلاب عقب‌تر نیستند بلکه بسیار جلوتر هستند.

وی با بیان اینکه تهاجم فرهنگی وجود دارد اما گاه در این زمینه بزرگ‌نمایی‌هایی می‌شود از قبیل اینکه تمام جوانان و نوجوانان ما آلوده شده‌اند، گفت: این گونه نیست چراکه ما به شکل گسترده شاهد گرایش جوانان و نوجوانان به اسلام و انقلاب و هنجارها هستیم.

فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان افزود: تبلور و تجلی این گرایش را در ماه مبارک رمضان و محرم و مناسبت‌های مختلف که نیاز به حضور گسترده و پرشور مردم و جوانان در دفاع از انقلاب و نظام و ولایت و ارزش‌ها پیش می‌آید مانند 22 بهمن، روز قدس، هفته دفاع مقدس و بسیج می‌بینیم.

وی ادامه داد: نکته اول که باید مد نظر قرار گیرد این است که اکثریت جوانان و نوجوانان ما متدین، دین‌باور و خداباور هستند و این امر که برخی ظواهر را می‌بینند و نوع پوشش و سکنات را تعمیم می‌دهند و می‌گویند آنان از دین و انقلاب برگشته‌اند درست نیست چراکه جوانان و نوجوانان ما باطن و خصلت پاکی دارند.

ابوحمزه ابراز داشت: نکته دوم که در بحث مسائل فرهنگی بسیار اهمیت دارد روش انجام کار است که باید به صورت غیرمستقیم باشد تا منجربه موفقیت شود.

وی با بیان اینکه راهیان نور نیز یک کار فرهنگی غیرمستقیم است، اضافه کرد: ده‌ها هزار جوان و نوجوان از سطح استان به مناطق عملیاتی اعزام می‌شوند تا با حضور در این مناطق بیاندیشند که هدف و انگیزه شهدا و ایثارگران دوران دفاع مقدس و 8 هزار شهید استان که بیشتر آنان نیز جوان و نوجوان بودند، چه بود و رسالت و تکلیف امروز بر دوش دختران و پسران دانشجو و دانش‌آموز چیست.

فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان بیان داشت: راهیان نور یک کار فرهنگی غیرمستقیم است که اثرات و برکات آن را به صورت گسترده در دانشگاه‌ها و مدارس و در بین قشر جوان می‌بینیم.

وی با اشاره به استقبال گسترده از این اردوها تصریح کرد: امسال جوانان و نوجوانانی که دو سه سال پیش در اردوهای راهیان نور شرکت کرده بودند ثبت‌نام نشدند چراکه تعداد آنها چندین برابر کسانی است که اعزام شده‌اند و دوباره داوطلب هستند.

ابوحمزه اضافه کرد: نکته سوم اینکه تلاش کرده‌ایم در بحث راهیان نور و کار فرهنگی با فعال کردن دیگر دستگاه‌ها در این زمینه، ما بسترها و عرصه‌ها را فراهم کنیم و از تمام ظرفیت‌های استان استفاده کنیم.

وی با بیان اینکه در حال حاضر نیز تمام دستگاه‌ها در استان دخیل بوده و اعزام‌ها فقط توسط سپاه و بسیج نیست، گفت: اعزام راهیان نور یک کار عمومی بوده و تمام دستگاه‌ها و مسئولین و مجموعه‌ها به خصوص صدا و سیما و دیگر رسانه‌ها و نشریات کثیرالانتشار نیز دخیل هستند و این امر باید نهادینه شود.

فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان تصریح کرد: باید استان همدان را به نقطه‌ای برسانیم که سالانه 100 هزار نفر را به اردوهای راهیان نور اعزام کنیم در این صورت کار موفقی انجام داده‌ایم.

وی با اشاره به وجود بیش از 250 هزار دانش‌آموز در استان همدان افزود: باید بتوانیم دانش‌آموزان را هر دو یا سه سال یک بار به مناطق عملیاتی اعزام کنیم چراکه با این عمل انتقال فرهنگ ایثار و شهادت و اثرات آن محقق خواهد شد.

ابوحمزه اظهار داشت: راهیان نور تبلور و تجلی عشق و عقل جوانان یا عاشقان و عاقلان در منطقه عملیاتی دفاع مقدس است که در خصوص اثرات و برکات آن هیچ شکی نیست چراکه کاری اثرگذار و ماندگاری است.

وی با بیان اینکه هیچ کاری بدون اشکال نیست و باید آسیب‌شناسی شود، گفت: یکی از اقدامات ما بعد از پانزدهم فروردین ماه آسیب‌شناسی اعزم‌ها در اقشار مختلف است.

فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان یادآور شد: در کنار این امر نیز هر ساله یک بخشی از اقشار متخصص بسیج مانند بسیج پزشکان، اساتید و مهندسین از استان و بخشی نیز به صورت متمرکز از سوی سازمان بسیج برای این موضوع به اردوهای راهیان نور اعزام می‌شوند.

وی خاطرنشان کرد: یکی از علت‌هایی که سال به سال کیفیت کار بهتر می‌شود این امر است چراکه تلاش می‌کنیم هر سال از میزان آسیب‌ها و ضعف‌ها برطرف کنیم تا به یک نقطه مطلوبی که از تأکیدات مقام ولایت است، برسیم.

انتهای پیام/

ارسال نظرات