مسئول ارتباطات رسانه‌ای ستاد مرکزی راهیان نور کشور:

لزوم فعالیت یکپارچه رسانه‌ها برای ترویج فرهنگ دفاع مقدس

مسئول ارتباطات رسانه‌ای ستاد مرکزی راهیان نور گفت: ما می خواهیم از این ابزار و این فرصت جهت نشر فرهنگ غنی جهاد و شهادت که در واقع نشر تمامی خوبی ها و زیبایی هاست استفاده کنیم.
کد خبر: ۸۵۰۷۱۱۵
|
۰۸ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۸:۳۷

احسان صفایی مسئول ارتباطات رسانه‌ای ستاد مرکزی راهیان نور کشور در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج، از راهیان نور به عنوان یکی از محورهای فرهنگی با عظمت و اثرگذار در فرهنگ عمومی جامعه یاد کرد و یکی از وظایف پایگاه اطلاع رسانی شهید رهبر را  نشر معارف شهدا و ستم‌هایی است که در هشت سال جنگ بر ملت ما تحمیل شد دانست.

مسئول ارتباطات رسانه‌ای ستاد مرکزی راهیان نور اظهار داشت: طرح جهاد رسانه ای شهید رهبر با حمایت ستاد مرکزی راهیان نور کشور، به منظور قوت بخشیدن به بحث تهیه و تولید محتوا،سوژه یابی خاص برای ارتقای سطح مخاطبان راهیان نور و همچنین کمک رسانی به امور اجرایی و کیفی سایر گروه های رسانه ای که به منطقه عملیاتی می آیند پیش بینی شده است.

وی گفت: با توجه به اهمیت و نقش رسانه در انعکاس به روز اخبار و اطلاعات بدیهی است در حرکت عظیم راهیان نور به عنوان یکی از مهمترین فعالیت های فرهنگی کشور این مهم به بهترین شکل مورد توجه قرار گیرد؛ از این رو روابط عمومی و امور بین الملل ستاد مرکزی راهیان نور با طراحی و اجرای طرح جهاد رسانه ای بنام شهید رهبر در ایام اوج راهیان نور ضمن پوشش خبری گسترده و شایسته این حرکت عظیم فرهنگی، خدمات رسانه ای را در بعضی نقاط مشخص به اصحاب رسانه ارائه کرد .

صفایی یکی از اهداف اجرای جهاد رسانه ای راهیان نور را حمایت از حضور خبرنگاران در راهیان نور عنوان کرد و افزود: همانطور که رهبر معظم انقلاب فرمودند،امروز رسانه ها در دنیا ، رفتار و هویت فرهنگی انسان ها را القاء می کنند و بسیار تعیین کننده هستند. ما می خواهیم از این ابزار و این فرصت جهت نشر فرهنگ غنی جهاد و شهادت که در واقع نشر تمامی خوبی ها و زیبایی هاست استفاده کنیم.

مسئول ارتباطات رسانه‌ای ستاد مرکزی راهیان نوردر پایان الگو سازی را مهمترین هدف جهاد رسانه ای دانست و گفت : 8 قرارگاه مناطق جغرافیای راهیان نور تحت پوشش این پایگاه است که در واقع همه مناطق عملیاتی دفاع مقدس را پوشش می دهد.

گفتنی است، شهید غلامرضا رهبر از شهدای رسانه ایست که در ایام دفاع مقدس به عنوان خبرنگار و گوینده رادیو نفتِ آبادان برای تهیه گزارش از جبهه‌ها راهیِ خطوط مقدم شد و بعد از مدت‌ها کار در این مناطق و یک‌ بار مجروحیت در عملیات والفجر ۸، سرانجام در عملیات کربلای ۵ در دی‌ماه ۶۵ راهی بهشتِ شهادت شد.

وی سبک ویژه‌ای در روایت وقایع دفاع مقدس ارائه کرد تا آن‌جا که پس از شهادتش، تفکر «خون‌نگاران جنگ» بر پایه شیوه کاری وی شکل گرفت معرفی ایشان و یادآوری دلاوری های شهدای رسانه در پوشش خبری مناطق عملیاتی، از علل اصلی نامگذاری این طرح ستاد مرکزی راهیان نور، بنام ایشان می باشد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار