خبرهای داغ:
آیت‌الله ایمانی گفت: لشکرکشی نظامی عربستان به یمن نشان داد که عربستان کشور مستقل و آزادی را در همسایگی خود تحمل نمی‌کند.
کد خبر: ۸۵۰۷۰۹۳
|
۰۷ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۷:۲۳

به گزارش خبرگزاری بسیج از فارس، آیت‌الله اسدالله ایمانی در خطبه‌های نماز جمعه امروز این شهر اظهار داشت: حوادثی که اخیراً در کشور یمن شاهد هستیم نشان دیگری از توطئه عظیم و عمیق استکبار بر ضد کشورهای اسلامی است.

وی افزود: مردم یمن سال‌ها رنج کشیدند و ظلم همسایگان را متحمل شدند اما درست آن هنگامی‌که خواستند روی پای خودشان بایستند و احزاب در کنار هم برای آینده کشورشان تصمیم بگیرند، دست‌های پیدا و ناپیدای استکبار فعالیت خودش را آغاز کرد و کار بدان جا رسید که عربستان رسماً حملات هوایی و تجاوزات زشت خودش را به کشوری آزاد و مستقل انجام داد.

امام‌جمعه شیراز بابیان اینکه بمباران هوایی حرکتی کور و وحشیانه است، خاطرنشان کرد: این تهاجم کور است به خاطر اینکه این‌ها که مناطق نظامی را هدف نگرفتند و ددمنشانه است چون قربانی این حملات مردان و زنان و کودکان بی‌دفاع و غیرنظامی هستند.

وی با تأکید بر اینکه تجربیات گذشته نشان داده که حملات هوایی جز خرابی نتیجه‌ای نداشته و سرنوشت‌ساز نیست، بیان کرد: این مسائل نشان می‌دهد عربستان نمی‌تواند کشوری آزاد و مستقل را که روی پای خودش ایستاده در همسایگی خودش مشاهده کند و دلهره دارد که حکومتی آزاد و مردمی کنار او شکل بگیرد.

آیت‌الله ایمانی ابراز داشت: عربستان وحشت دارد تروریست‌های القاعده که آنها را در استان‌هایی از یمن جا داده به عربستان بازگردند و برای خودش ایجاد مشکل کنند و لذا پیش‌دستی کرده و در مسیر شکل‌گیری دولتی مردمی کارشکنی می‌کند.

نماینده ولی‌فقیه در فارس اظهار داشت: کشورهای استکباری هم از این حملات دفاع می‌کنند چراکه آن‌ها می‌خواهند یمن را مثل لیبی قرار دهند یعنی جنگ‌های گروهی و طایفه‌ای در میان آن‌ها ایجاد کرده و کاری که می‌خواستند در لبنان و عراق انجام دهند و نتوانستند، در یمن پیاده کنند.

وی در پایان اظهار امیدواری کرد مردم هوشیار و بیدار یمن با بینش سیاسی بالای خود، اجازه ندهند استکبار جهانی منافع آنان را به خطر بیندازد و همسایگان هم بر سر عقل بیایند و بدانند چنین تجاوزهایی هیچ‌گاه نتیجه نداده و این بار هم نتیجه نخواهد داد.

وی افزود: طبیعتاً اگر رابطه کارفرما و کارگزار رابطه حسنه‌ای باشد تولید و چرخ کارخانه به بهترین شکل حرکت می‌کند اما اگر ملت خود را کنار بکشد و بی‌تفاوت شود و یا دولت به ایده‌ها و خواسته‌های صحیح ملت توجه نداشته باشد، خواه‌ و ناخواه معضلات و مشکلات جامعه حل‌وفصل نخواهد شد.

آیت‌الله ایمانی ادامه داد: در کنار این شعار سال نکات و مسائل گوناگونی است که فضای خطبه‌های نماز جمعه اقتضا ندارد که همه آن جزئیات موردبحث قرار گیرد اما این مقداری که امکان داشت خدمت برادران و خواهران عرضه داشتیم و امیدواریم با همدلی و هم‌زبانی مردم و مسئولان در سطح استان فارس نیز بهترین روزها را در سال 1394 برای استان شاهد باشیم.

ایران در مورد مسائل هسته‌ای یک‌صدا است

خطیب نماز جمعه شیراز اضافه کرد: دور جدید مذاکرات در کشور سوئیس آغازشده است و مجدداً تیم مذاکره‌کننده ما با 5+1 بر سر میز مذاکره نشسته‌اند.

نماینده ولی‌فقیه در فارس تصریح کرد: مذاکره موردحمایت آحاد ملت است و همه اقشار جامه ما از مذاکره حمایت کرده و می‌کنند و رهبر، دولت و مجلس و قوه قضائیه و مردم همه نسبت به مذاکره حمایت لازم را دارند و به تعهدات پایبند هستند.

وی بیان کرد: ملت ایران مثل ملت آمریکا نیست که دوصدایی باشد، رئیس‌جمهور سخنی بگوید و سناتورها سخن دگری داشته باشند یا امروز پیمان ببندند و فردا پیمان‌شکنی کنند بلکه ایران اسلامی به آنچه امضا می‌دهد متعهد و پایبند است.

امام‌جمعه شیراز با اشاره به رهنمودهای رهبر معظم انقلاب یادآور شد: تحریم‌ها جزء مذاکره هست و نتیجه مذاکره نیست و لغو تحریم‌ها هویت مذاکره را تشکیل می‌دهد و مذاکره تمام نمی‌شود مگر با لغو همه تحریم‌ها.

وی افزود: آمریکا می‌خواهد سازوکاری را ترسیم کند که فردا وقتی تعهداتش را عمل نکرد ایران اسلامی نتواند تلافی کند و مقابله‌به‌مثل داشته باشد و لذا می‌خواهد در متن توافق عدم بازگشت ایران به شرایط قبل از تعهد را بگنجاند درحالیکه این مسئله‌ای است که اگر در هر قراردادی طرفی تخطی کرد طرف دیگر هم مجاز است آنچه تعهد داده نادیده بگیرد.

به گفته وی، معنا ندارد آمریکا بتواند تحریم جدیدی وضع کند و ایران نتواند فعالیت‌های هسته‌ای خود را در عرصه دیگری دنبال کند و این نکته باید موردتوجه مذاکره‌کنندگان ما باشد که هست و رهبر معظم انقلاب هم در سخنرانی نوروزی خودشان به آن اشاره کردند.

اشاره به روز 12 فروردین و همه‌پرسی نظام جمهوری اسلامی بخش دیگری از سخنان آیت‌الله ایمانی در خطبه‌های نماز جمعه شیراز بود، وی گفت: 12 فروردین روز عید ملی ما و روزی است که نظام ستم‌شاهی 2500 ساله شکسته و رسماً جمهوری اسلامی به‌عنوان مدل حکومت و نظام حاکم بر کشور معرفی شد.

به گفته وی، پیشرفت و رشد اقتصادی و معیشت مردم، اقتدار و عزت منطقه‌ای و جهانی، جهش‌های علمی در عرصه‌های مختلف، عدالت قضایی و اقتصادی و توسعه ایمان و معنویت پنج هدفی است که رهبر معظم انقلاب برای سال 1394 تنظیم کردند و با توجه به ظرفیت‌های عظیم کشور دستیابی به این اهداف که در شمار آرمان‌های اصلی انقلاب بوده میسر است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها