خادم الشهداء بودن برایم بزرگ ترین افتخار بعد از جنگ است

تمام دوره جنگیدنم، جانبازیم و مجاهداتم یک طرف و خدمت شهداء بودنم بعد از دوره جنگ و حضور در این مناطق با عنوان خادم الشهداء در طرف دیگر و به عنوان بزرگ ترین افتخار زندگی ام است.
کد خبر: ۸۵۰۶۸۹۸
|
۰۶ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۵

تمام دوره جنگیدنم، جانبازیم و مجاهداتم یک طرف و خدمت شهداء بودنم بعد از دوره جنگ و حضور در این مناطق با عنوان خادم الشهداء در طرف دیگر و به عنوان بزرگ ترین افتخار زندگی ام است.

سرهنگ مهدی رمضانی متولد سال 1344 صادره از تهران است که تقریبا از زمان ششروع جنگ تحمیلی که به سال 1360 باز می گردد در جبهه ها حضور یافته و در عملیات های مختلف شرکن کرده است.

ایشان با توجه به علاقه مندی خود در حوزه دفاع مقدس و اهمیت به این وظیفه خطیر تا زمان یک سال پس از اتمام جنگ نیز در مناطق جنگی حضور داشته و در بحث بازسازی مشارکت داشتند.

با توجه به فعالیت های متعدد وی در حوزه جنگ نرم، جنگ فرهنگی، تهاجم فرهنگی و جنگ رسانه و ارائه نزدیک به 48مقاله تخصصی در این حوزه موفق شدند که در سال 89 از شخص مقام معظم رهبری جایزه دریافت کرده و به عنوان پژوهشگر نمونه در حوزه دفاع مقدس شناخته شوند.

در حال حاضر ایشان به عنوان اعضای هئیت علمی دانشگاه امام حسین(ع) و دانشگاه آزاد اسلامی مشغول فعالیت بوده و در کنار آن نیز در مناطق عملیاتی یکی از خادمین شهداء به شمار می ایند.

سرهنگ رمضانی با اشاره به بیان احساس خود از حضور در مناطق جنگی به عنوان خادم الشهداء گفت: با شروع عملیات های مربوط به تفحص شهداء و کار کردن در حوزه خدمت به آنها برایم از هر سمتی با ارزش تر است و این گونه می توانم بیان کنم که تمام سابقه حضور در جنگ و جانبازیم در یک کفه ترازو و حضور در مناطق جنگی بعد از جنگ و زمان کنونی در طرف دیگر ترازو قرار دارد.

وی افزود: من همه ساله تقریبا با کاروان های زیادی از دانشجویان به ابن مناطق اعزام می شوم و در این جا برای تک تک آنها از تمامی حوادث آن سالها روایت می کنم و معتقد هستم که با روایت تاریخ آن سالها در واقع در مسیر اهداف شهداء حرکت کردیم.

سرهنگ رمضانی تصریح کرد: به طور معمول من در این مناطق با تعداد زیادی از جوانان در ارتباط هستم که شاید بیش تر آنها درلحظه ورود نسبت به دور و اطراف خود و هرچه که می بینند بی تفاوت باشند اما پس از گذر زمان اکثر آنها دچار تحولاتی در خود می شوند و این را هم من در میان کاروان های بسیاری به عین مشاهده کرده ام.

خادم الشهداء با اشاره به برخی از این موارد گفت: مواردی داشتیم از دانشجویان دانشگاهی که خود من درآن تدریس می کنم که پس از رفتن از این مناطق بدونشک هر پنجشنبه آنها را در بهشت زهرا می بینیم و وقتی علت را جویا می شوم در پاسخ می گویند که احساس دین به شهداء پیدا کرده ایم.

وی افزود: صحبت کردن و روایت گری برای این شهداء سبب می شود که انها خود را به جای شهدا گذاشته و همین سبب ایجاد تحول در آنها می گردد.

سرهنگ رمضانی تصریح کرد: جنگ تحمیلی برگی مهم از تاریخ این مرزو بوم است که وجود شهداء نیز همچون تاج افتخاری برای نسل جوان امروزی است.

خادم الشهداء در پاسخ به سوال خبرنگار در اتباط با دلایل نام گذاری عملیات فتح المبین که در منطقه فتح المبین شکل گرفته است گفت: با توجه به گرفتن استخاره در ارتباط با نحوه عملیات آیه شریفه انا فتحنا فتحنا مبین باز شد که همین سبب شد که نام این عملیات به این نام مزین شود که پایان آن نیز منجر به پیروزی و دست یابی به غنیمت عظیمی شد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات