خبرهای داغ:
عضو کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: حمایت مالی از راهیان نور قطعا لازم است و مجلس و دولت نیز تاکنون در این زمینه کارهای بسیاری کرده اند اما اگر چتر حمایتی دولت از راهیان نور برداشته شد نباید این عملیات فرهنگی متوقف شود.
کد خبر: ۸۵۰۶۸۲۹
|
۰۵ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۱

مجتبی رحماندوست عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج اظهار داشت: در سال های پس از جنگ تحمیلی که در حوزه فرهنگی خانه جانبازان فعالیت می کردم، امام خامنه ای فرمودند که تألیف کتاب و رمان دفاع مقدس را در اولویت ها قرار دهیم که پس از این فرامایش رهبر معظم انقلاب و روشن شدن اهمیت توجه به تولید کتاب و رمان دفاع مقدس برای ما، تصمیم گرفتیم به صورت ویژه به این موضوع بپردازیم.

وی در ادامه گفت: ما برای شروع کار با تعدادی از نویسندگان علاقه‌مند برای فعالیت در زمینه فرهنگ دفاع مقدس به مناطق عملیاتی جنگ تحمیلی سفر کردیم تا این نویسندگان که قصد روایت گری دفاع مقدس را داشتند از نزدیک با مناطق جنگی که هنوز بوی رشادت های شهدا را می داد آشنا شوند.

رحماندوست با بیان اینکه در پایان این سفر چند روزه به همراه نویسندگان داوطلب، با چندتن از جانبازان و خانواده های شهدا دیدار کردیم، افزود: پس از آنکه به تهران بازگشتیم، آن افرادی که برای نویسندگی کتب دفاع مقدس اعلام امادگی کرده بودند گویی خود در زمان جنگ در میدان نبرد حاضر بودند و رشادت های رزمندگان را از نزدیک دیده بودند؛ آن ها به صراحت اظهار داشتند که در این سفر چند روز توانستند دفاع مقدس را درک کنند.

این جانباز دوران دفاع مقدس یادآور شد: سفر چند روزه نویسندگان دفاع مقدس در واقع همین اردوهای راهیان نور است که امروز شاهد برگزاری آنها برای عموم مردم هستیم.

وی با اشاره به لزوم حضور نسل جوان در مناطق جنگ تحمیلی و آشنایی آن ها با دفاع مقدس، بیان کرد: من به مردم توصیه می کنم که در اردوهای راهیان نور شرکت کنند و به مناطقی پا بگذارند که خون شهدای دفاع مقدس در آن ریخته شده است و من مطمئن هستم که هر شخصی با هر نوع فکر و عقیده ای وارد راهیان نور شود، می تواند حال و هوای جنگ و دفاع مقدس را حس کند.

رحماندوست با بیان اینکه راهیان نور انرژی و معرفتی بی حد و اندازه به مردم می دهد، تصریح کرد: به لطف خداوند و شهدا ما هرساله شاهد این هستیم که بسیاری از مردم در قالب کاروان های راهیان نور، سال جدید خود را در کنار شهدا آغاز می کنند و این موضوع بسیار خوشحال کننده است، چراکه آغاز سال نو در کنار شهدا، قطعا سالی پرانرژی و معنوی را برای بازدیدکنندگان از مناطق عملیاتی به دنبال خواهد داشت.

وی در پایان با بیان اینکه مجلس برای حمایت از حرکت بزرگ فرهنگی راهیان نور، برنامه های ویژه ای دارد، افزود: حمایت مالی از راهیان نور قطعا لازم است و مجلس و دولت نیز تاکنون در این زمینه کارهای بسیاری کرده اند اما اگر چتر حمایتی دولت از راهیان نور برداشته شد نباید این عملیات فرهنگی متوقف شود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها