خبرهای داغ:
قائم مقام قرارگاه جهادی نجف :

با تمام توان وارد میدان شده ایم تا خرمشهر را بازسازی نماییم

قائم مقام قرارگاه جهادی نجف عنوان کرد: با تمام توان وارد میدان شده ایم تا خرمشهر را بازسازی نماییم وعلاوه بر کمک رسانی، اطلاعات دقیق تری از منطقه و خانوارهای نیازمند بدست آوریم تا مردم نیز اطمینان داشته باشند که همواره به یاد آنان خواهیم بود و این حرکت های جهادی مقطعی نیست.
کد خبر: ۸۵۰۶۷۶۳
|
۰۵ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۵

به گزارش ستاد خبری اطلاع رسانی اردوهای جهادی از قزوین مستقر در اهواز، امیر محمد اژدری قائم مقام قرارگاه جهادی نجف با اشاره به فعالیت گسترده این اردوگاه در حوزه‌های مختلف در منطقه خرمشهر عنوان کرد: پس از چند سفر به منظور شناسایی مناطق محروم و آسیب پذیر خرمشهر درتابستان، جلسات متعددی با حضور مسئولین و جهادگران باسابقه که بعضا از رزمندگان دفاع مقدس بودند برگزار کرده و مقرر شد در سال جاری به اردوهای جهادی اعزامی به خرمشهر نظم خاصی دهیم تا فعالیت‌هایمان خروجی اثر بخشی داشته باشد.

اژدری افزود: اردوهای جهادی مختلف این قرارگاه از تاریخ 19 اسفند به مناطق مختلف شلمچه اعزام شده‌اند و آخرین تیم‌های جهادی در تاریخ 15 فروردین منطقه را ترک خواهد کرد.

 وی ادامه داد: تا به امروز (4 فروردین) 2300 نفر به منطقه اعزام شده اند که این تعداد تا 7 فروردین ماه به حدود 4000 نفر خواهد رسید.

وی محورهای فعالیت گروه‌های جهادی این قرارگاه را 5 محور علمی، فرهنگی، امدادی، پزشکی و عمرانی برشمرد و خاطر نشان کرد: در حوزه علمی از ممتازترین دانشجویان دانشگاه های تهران، علم و صنعت، شهید بهشتی به منظور برگزاری کلاس های تقویتی و ارائه مشاوره به دانش آموزان راهنمایی و متوسطه استفاده شد که با استقبال خوب دانش آموزان مواجه شد.

 اژدری متذکر شد: در حوزه فرهنگی تعدادی از هنرمندان به اجرای تئاتر و نمایش در روستاها پرداخته و با اعزام تیم های مختلف علاوه بر بسته های فرهنگی متنوع، بسته‌های مذهبی متناسب با ایام فاطمیه نیز در میان خانواده ها توزیع گردید.

قائم مقام قرارگاه جهادی نجف ادامه داد: در حوزه امدادی نیز تلاش شد در ابتدا نیازمندترین خانواده هر محله به درستی شناسایی شود و با کمک خیرین توانستیم به این عزیزان کمک و در شب عید به طور گسترده ارزاق شامل برنج، گوشت، روغن و حبوبات را میان نیازمندان توزیع نماییم.

وی افزود: در حوزه پزشکی 40 پزشک و دندانپزشک خانم و آقا به منظور معاینه مردم و بررسی وضعیت بهداشت به منطقه اعزام شدند و به علاوه به آموزش مسائل اولیه بهداشتی پرداخته و تیم دندانپزشکان نیز حدود 400 نفر از محرومین را معاینه و معالجه نمودند.

وی آخرین و مهمترین حوزه فعالیت این قرارگاه در  مناطق محروم خرمشهر را حوزه عمرانی دانسته و ادامه داد: با شناسایی های دقیقی که صورت پذیرفت، با تقسیم بندی منطقه خرمشهربه 4 و آبادان به 2 محور اصلی،  65 روستا را به عنوان روستای هدف انتخاب نمودیم که در هر یک از این روستاها 1 الی 7 پروژه مختلف اجرایی می نماییم.

قائم مقام قرارگاه جهادی نجف عمده پروژه‌های عمرانی گروه های جهادی در این منطقه را نوسازی خانه‌های ایتام و بازسازی مدارس و مساجد و کمک‌های موردی به ساکنین در بازسازی منازل مسکونی شان عنوان و افزود: خوشبختانه با استقبال خوب مردم منطقه روبرو شده ایم و همین امر روحیه ما را دوچندان نموده است.

اژدری در خاتمه مهمترین دغدغه جوانان خرمشهری را اشتغال دانسته و عنوان کرد : قصد داریم با عضو گیری از همین جوانان، پایگاهی دائمی در منطقه ایجاد کنیم که ارتباط قرارگاه تهران با منطقه در طول سال به طور مستمر برقرار بوده و علاوه بر کمک رسانی، اطلاعات دقیق تری از منطقه و خانوارهای نیازمند بدست آوریم تا مردم نیز اطمینان داشته باشند که همواره به یاد آنان خواهیم بود و این حرکت های جهادی مقطعی نیست.

 

 

 

1009/ت30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها