خبرهای داغ:
امام جمعه بخش شعیبیه شهر شوشتربیان کرد: اردوهای جهادی دل حضرت ولی عصر(ع) و مقام معظم رهبری را شاد کرده است.
کد خبر: ۸۵۰۶۷۰۲
|
۰۴ فروردين ۱۳۹۴ - ۲۱:۵۶

به گزارش ستاد خبری اطلاع رسانی اردوهای جهادی از قزوین مستقر در اهواز، حجت الاسلام عبدالرحمن منصوری امام جمعه بخش شعیبیه شهر شوشتر اردوهای جهاد سازندگی را طرحی بی بدیل برای نظام اسلامی و مردم دانسته و عنوان کرد: از آن جا که بسیج با نام مقام معظم رهبری عجین شده است، اردوهای بسیج سازندگی که به قصد خدمت رسانی به مردم محروم برگزار می شود سبب اتصال هرچه بیشتر مردم به نظام ولایی و ولایت فقیه شده و امید مردم را به آینده بیشتر می کند.

وی ادامه داد: هیچ حرکتی را نمی توان شبیه اردوهای جهادی یافت که در کنار نشاط فوق العاده کاری معنویت را نیز برای مردم به ارمغان آورد و این تنها معجزه جهاد سازندگی است که در یک حرکت به طور همزمان عمران و آبادانی، سرزندگی و نشاط و معنویت ارتقا می یابد.

منصوری با اشاره به حضور جوانان در دل اردوهای جهادی، این حرکت را یک کار تربیتی بسیار مهم برای آنان دانسته و خاطر نشان کرد: با حضور در اردوهای بسیج سازندگی، جوانان از نزدیک مشکلات و مصائب محرومان را مشاهده و درک نموده و مسئولیت پذیری آنان برای زندگی آینده افزایش می یابد.

وی ایجاد دغدغه در ذهن جوانان را از دیگر دستاوردهای شرکت در اردوهای جهاد سازندگی عنوان و متذکر شد: شرکت در این حرکت جهان بینی حوانان را تغییر داده و حس مطالبه گری در آنان را تقویت می نماید تا از مسئولین در مورد چرایی وضع موجود پرسشگری کرده، آنان را وادار به حل مشکلات مستضعفان نمایند.

وی افزود: اردوهای جهادی دل ولی عصر (ع) و مقام معظم رهبری را شاد کرده است چرا که مردم اصلی ترین سرمایه های نظام هستند و تلاش برای رفع مشکلات آنان، تلاش برای کمک به اسلام است و ایجاد انگیزه برای گسترش اسلام ناب.

منصوری در خاتمه جهاد فرهنگی را در کنارجهاد سازندگی عمرانی امری ضروری دانسته و متذکر شد: در این منطقه مردم از لحاظ فرهنگی حقیقتا احتیاج به رسیدگی و تقویت و شبهه زدایی دارند چرا که در برخی از روستاها حتی یک روحانی هم حضور ندارد و لذا بهتر است روحانیون عزیز نیز به صورت مستقل در قالب اردوهای جهادی به این مناطق اعزام و درکنار مردم و به ویژه جوانان حضور فعال داشته باشند.

 

1009/ت30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها