حمیدرضا پورنوروز
گپ و گفت بسیج با مسول زیارتگاه شهدای شرهانی؛
عزت الله چوبین منطقه ی مرزی که امروز زیارتگاه عاشقان شهادت شده است را در دوران دفاع مقدس تا کنون را شرح داد.
کد خبر: ۸۵۰۶۶۹۶
|
۰۴ فروردين ۱۳۹۴ - ۲۱:۱۱

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج، عزت الله چوبین مسئول زیارتگاه شهدای شرهانی در گفت و گو با خبرنگار ما اظهار کرد: این منطقه قدمگاه فرزندان حضرت زهرا(س) می باشد و در این مکان عملیات بزرگ محرم صورت گرفته است.

وی در ادامه بیان کرد: دشمن در اولین روز های جنگ از همین نقطه وارد خاک ایران شد و این زیارتگاه در جنوب شرقی شهرستان دهلران قرار گرفته است و دشمن با هجوم به دهلران، موسیان، فکه و شوش را اشغال کرد.

مسئول زیارتگاه شهدای شرهانی عنوان کرد: بعد از عملیات های متعددی در شهرستان های مختلف مرزی عملیات فتح المبین آغاز شد که این عملیات با رمز یا زهرا(س) در 2ام فرودین ماه سال 61 انجام گرفت و مناطقی از لوس وجود دشمن پاکسازی شد.

عزت الله چوبین افزود: بعد از این عملیات دشمن در کنار رودخانه دویرج قرار گرفت و شهرهای موسیان و دهلران در اختیار عراق قرار گرفت و ارتباط خوزستان و اهواز به طور کامل قطع شد.

وی بیان داشت: عملیات محرم با نام مبارک حضرت زینب(س) با شرکت مشترک سپاه، ارتش و نیروی هوایی و سنگر سازان بی سنگر تاریخ 10 آبان 61 ساعت 10:08 آغاز شد.

مسئول یادمان شهدای شرهانی عنوان کرد: ابر سیاهی بر منطقه عملیاتی ظاهر شد و باران به شدت شروع به باریدن کرد کم کم رودخانه دویرج طغیان کرد و سطح آب رودخانه به حدود 30 متر بالا گرفت و سطح آب رودخانه 30 برابر قبلش شد.

وی افزود: تیپ 4 امام حسین(ع) به فرماندهی سرادر شهاب الدینی در کنار رود دیرج بر اثر سیل تند رودخانه تیپ اعزامی اصفهان به شهادت رسیدندو بعد مشقت های فراوان و با تکمیل نیرو ها و تجهیزات از این تیپ از کانال عبور کردند و عملیات محرم را بعد 3 روز به اتمام رساندند.

این مسئول در ادامه بیان داشت: بعد از جنگ در سال 71 گرو های تفحص برای یافتن شهدا به اینجا آمدند و تعداد 1000 نفر شهید از عملیات های مختلف در معراج شهدای این یادمان تشییع شدند.

چوبین گفت: یادمان شهدای شرهانی محل زیارت زائرین راهیان نور از سراسر کشوراست حتی زائرینی از دانشجویان ایرانی خارج از کشور داشته است.

وی در آخر عنوان کرد: زائرین راهیان نور علاقه ای به این زیارتگاه دارند و ما برای رفاه حال زوار اقداماتی مثل ایستگاه صلواتی و روایتگری در این مکان داریم که رضایت کامل زائرین را کسب کنیم.

ارسال نظرات