خبرهای داغ:
روزنامه وال استریت ژورنال به نقل از مقامات آمریکایی مدعی شد اسرائیل از مذاکرات محرمانه هسته ای با ایران جاسوسی کرده است.
کد خبر: ۸۵۰۶۵۹۷
|
۰۴ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۷

به گزارش خبرگزاری بسیج، روزنامه وال استریت ژورنال به نقل از مقامات آمریکایی مدعی شد اسرائیل از مذاکرات محرمانه هسته ای با ایران جاسوسی کرده است.

این روزنامه می افزاید: سال گذشته بلافاصله پس از آنکه آمریکا و سایر قدرت های جهانی وارد مذاکرات هسته ای بر سر برنامه هسته ای ایران شدند، مقام های کاخ سفید متوجه شدند که اسرائیل از مذاکرات پشت درهای بسته، جاسوسی می کند.

مقام های سابق و کنونی آمریکا تاکید کردند که عملیات جاسوسی از مذاکرات هسته ای ایران و قدرت های جهانی، تلاش گسترده‌ای از سوی کابینه بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی برای نفوذ بر روند مذاکرات و سپس کمک به ایجاد پرونده ای علیه دستیابی به مفاد توافقنامه هسته ای بوده است.

به گفته مقام های آمریکایی، اسرائیل علاوه بر استراق سمع از مذاکرات هسته ای، اطلاعات مورد نیاز خود را از جلسات محرمانه آمریکا و خبرچینان و رابط های دیپلماتیک در اروپا کسب کرده است.

مقام های سابق و کنونی آمریکا تاکید کردند که جاسوسی از مذاکرات هسته ای کاخ سفید را به این اندازه خشمگین نکرده است که اسرائیل اطلاعات خود در خصوص توافق هسته ای را با نمایندگان آمریکایی به اشتراک گذاشته تا مانع از حمایت نمایندگان آمریکایی از توافق هسته ای با ایران شود.

یک مقام ارشد آمریکایی در این باره گفت: این یک مساله بین آمریکا و اسرائیل است که از یکدیگر جاسوسی می کنند. ولی این یک مساله دیگر برای اسرائیل است که اطلاعات محرمانه آمریکا را سرقت کرده و با استفاده از این اطلاعات محرمانه حمایت نمایندگان آمریکایی را برای ضربه زدن به دیپلماسی واشنگتن، جلب کرده است.

مقام های آمریکایی اعلام کرده اند که کاخ سفید زمانی از عملیات جاسوسی اسرائیل از مذاکرات هسته ای آگاه شده است که آژانس های اطلاعاتی آمریکا در حال جاسوسی از ارتباطات مخابراتی مقام های اسرائیلی بوده اند و متوجه شده اند که مقام های اسرائیلی به برخی جزئیات محرمانه مذاکرات هسته ای دست یافته اند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها