خبرهای داغ:
برخی منابع خبری گزارش کردند انگلیس قصد دارد به آمریکا در آموزش معارضان سوری مخالف «بشار اسد» رئیس‌جمهور سوریه کمک‌رسانی کند.
کد خبر: ۸۵۰۶۵۹۳
|
۰۴ فروردين ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۶

به گزارش خبرگزاری بسیج، بنا بر گزارش برخی منابع آگاه، انگلیس در صدد است به آمریکا در آموزش معارضان مخالف «بشار اسد» رئیس‌جمهور سوریه کمک‌رسانی کند.

به گزارش روزنامه آمریکایی وال استریت ژورنال، دولت انگلیس طی روزهای آینده قرار است نقش خود در آموزش معارضان سوری در کشورهای همسایه با هدف تقویت توانمندی آنها برای مبارزه با گروههای افراطی را اعلام کند.

این منابع آگاه اعلام کردند که ترکیه و اردن نیز قرار است در این طرح شرکت کنند.

طبق این گزارش، برخی از سیاستمداران انگلیسی می گویند که واکنش نظامی انگلیس در مقابله با داعش کافی نبوده است و این تکفیری‌ها تنها از طریق حملات هوایی در سوریه و عراق شکست می‌خورند.

«دیوید کامرون» نخست‌وزیر انگلیس به طور مداوم وعده نابودی تکفیری‌ها را مطرح کرده است و استدلال می‌کند که این تکفیری‌ها تهدیدی برای امنیت انگلیس به حساب می‌آیند.

«مایکل فالون» وزیر دفاع انگلیس اوایل ماه جاری میلادی در مصاحبه با وال استریت ژورنال گفت که کامرون در ماه مه سال جاری میلادی با یک انتخابات پارلمانی روبرو است که در آن حزب محافظه‌کار در رقابت تنگاتنگی با حزب کارگر است و اگر محافظه‌کاران در انتخابات 7 مه پیروز شوند، از پارلمان می‌خواهند که پیوستن انگلیس به آمریکا و دیگر همپیمانان این کشور در انجام حملات هوایی در سوریه را تصویب کند.

پیش از این سخنگوی پنتاگون اعلام کرده بود که ارتش آمریکا در صدد است یکهزار نظامی این کشور را برای آموزش تروریست‌های سوری به منطقه اعزام کند و مدعی شد که هدف این آموزش‌ها این است که این تروریست‌ها بتوانند با تکفیری‌های «داعش» مقابله کنند.

سخنگوی وزارت دفاع آمریکا تصریح کرده بود در اولین سال این برنامه، حدود پنج هزار و 400 تروریست سوری تحت آموزش قرار می‌گیرند و تسلیح می‌شوند و اولین گروه از معارضان سوری «قبل از پایان سال جاری میلادی» آماده رزم می‌شوند.

پیش از این گزارش شده بود که دو کشور دیگر نیز خواستار کمک به آموزش تروریست‌های سوری شدند اما مقامات هیچ اشاره‌ای به اینکه کدام دولت‌ها قصد کمک دارند و یا اینکه چه تعداد مربی نظامی به این امر می‌خواهند تخصیص دهند، نکرده بود ولی هم‌اکنون اعلام شده که ترکیه و اردن و انگلیس قصد دارند در این برنامه شرکت کنند.


ارسال نظرات
پر بیننده ها