خبرهای داغ:
معاونت تبلیغ حوزه علمیه آخوند همدان مطرح کرد
معاونت تبلیغ حوزه علمیه آخوند همدان گفت: شناساندن سیره و روش حضرت زهرا(س) به زنان، دختران و خانواده‌ها یکی از مهم‌ترین اقداماتی است که می‌توانیم برای معرفی واقعی ایشان به جامعه امروز انجام دهیم.
کد خبر: ۸۵۰۶۵۴۲
|
۰۳ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۹:۵۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از تویسرکان، حجت‌الاسلام مهدی گوگردی با اشاره به برگزاری نمایشگاه یاس کبود اظهار داشت: این نمایشگاه از 29 اسفند ماه 93 افتتاح و تا پنجم فروردین ماه سال جاری در مدرسه شهید فرشید هرمزی تویسرکان برای علاقمندان برپا است.

وی با اشاره به هجمه های دشمنان اسلام علیه شیعیان در تمامی اعصار به ویژه در زمان حاضر، اظهار کرد: باید دید چرا جامعه به جایی رسید که به دخت نبی مکرم اسلام(ص) در کوچه سیلی زدند و درب خانه ای که حدیث کسا در آن قرائت شد را سوزاندند؟

معاونت تبلیغ حوزه علمیه آخوند همدان تصریح کرد: هدف از برپایی نمایشگاه یاس کبود آشنایی عموم مردم با سیره فاطمیه، ائمه معصومین(ع) و مقايسه سير تاريخي و نقش و تبيين جايگاه سبک زندگی فاطمی و تبیین جایگاه بانوی دو عالم در دفاع از ولایت است.

وی گراميداشت مقام و منزلت بانوي دو عالم، حضرت فاطمه(س)، تبيين ارزش‌هاي شخصيتي و اخلاقي اين بانوي بزرگ براي جوانان و نوجوانان به خصوص دختران جوان، الگودهي به جوانان به ويژه دختران براي نيل به سعادت دنيا و آخرت و ترويج فرهنگ عفاف و حجاب را از دیگر اهداف برگزاری نمایشگاه یاس کبود برشمرد.

گوگردی افزود: شناساندن سیره و روش حضرت زهرا(س) به زنان، دختران و خانواده‌ها یکی از مهم‌ترین اقداماتی است که می‌توانیمبرایمعرفی واقعی ایشان انجام دهیم.

وی ابراز کرد: در نمایشگاه تجسمی یاس کبود غرفه های متعددی از جمله واقعه عظیم غدیر، حدیث کسا، بیت الزهرا(س) و نمایش زندگی ساده ایشان و همسر گرامیشان، کوچه بنی هاشم و سیلی خوردن حضرت زهرا(س)، محل غسل آن حضرت، غرفه ای ویژه تابوت بانوی دو عالم، قبرستان بقیع، نخلستان وچاهی که حضرت علی(ع) در آنجا به درد دل می پرداخت، ضریح امام حسین (ع)، غرفه شهدا و خیمه امام زمان(عج) به صورت نمادین برپا است.

معاونت تبلیغ حوزه علمیه آخوند همدان با استناد به روایاتی که باید انسان بیاندیشد از کجا آمده، در کجا قرار دارد و به کجا خواهد رفت، عنوان کرد: یکی از مهمترین بخش های این نمایشگاه راهروی فکر است که با تصاویر، نوشته ها و تابلو نوشته هایی با مضامین و ارزش های والای اسلامی و اخلاقی با شیوه ای ابتکاری به تصویر کشیده شده است.

وی افزود: در حقیقت اصل و بنای نمایشگاه با ارائه راهکارهای اسلامی و اصول شیعه برای تبیین اینکه ما از کجا آمده ایم، و در کجا قرار داریم و به کجا خواهیم رفت برپا شده است.

گوگردی با بیان اینکه علاقه‌مندان می‌توانند برای بازدید از نمایشگاه یاس کبود صبح ها از ساعت 9 تا 13 و بعدازظهرها از ساعت 15 تا 19 از نمایشگاه بازدید کنند، عنوان کرد: همزمان با برپایی نمایشگاه، مراسم قرائت حدیث شریف کسا در ساعت 10 تا 11 صبح و روضه خوانی در ساعت 15 تا 16 توسط مداحان تویسرکانی نیز برگزار می شود.

وی با تأکید بر اینکه زنان و دختران ما بزرگ‌ترین الگو را دارند، افزود: با استفاده از روش‌های زندگی ایشان و همچنین الگو قراردادن سیره حضرتفاطمه زهرا (س) می‌توانیم مانند ایشان زندگی پرافتخاری راداشته باشیم.

معاونت تبلیغ حوزه علمیه آخوند همدان با بیان اینکه نمایشگاه یاس کبود نمایشگاهی است که به صورت مردمی و خودجوش برپا شده است، گفت: در برپایی نمایشگاه روحانیون و طلبه های جوان و دانشجویان و هیئت شهدای گمنام شهرستان تویسرکان حضور دارند که این امر نمایانگر وحدت حوزه و دانشگاه است که به زیبایی به تصویر کشیده شده است.

وی ابراز کرد: انتظار می‌رفت مسئولان تویسرکانی برای تحقق برنامه های فرهنگی در راستای تعمیق باورهای دینی و اسلامی نیز وارد میدان می شدند و به این مجموعه در برپایی نمایشگاه کمک می کردند، اما متأسفانه حتی خود نیز برای بازدید از نمایشگاه حضور نیافتند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات