رئیس اداره اوقاف و امور خیریه ساوجبلاغ در گفت و گو با بسیج:
رئیس اداره اوقاف و امور خیریه ساوجبلاغ از برپایی نماز جماعت در بقاع متبرکه در ایام نوروز بالاخص سالروز شهادت حضرت زهرا(س) خبر داد .
کد خبر: ۸۵۰۶۵۳۵
|
۰۳ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۸:۰۰
به گزارش خبرگزاری بسیج از کرج، حجت الاسلام و المسلمین سراغی ، رئیس اداره اوقاف و امور خیریه ساوجبلاغ در گفتگو با خبرنگار ما از برپایی نماز جماعت در بقاع متبرکه در ایام نوروز بالاخص سالروز شهادت حضرت زهرا(س) خبر داد .
وی افزود : نماز جماعت در بقاع متبرکه شاخص در طرح سوگواره یاس نبوی با دعوت از 6 روحانی,6 موذن و 12 مکبر در شب شهادت, ظهر شهادت و شام غریبان حضرت صدیقه طاهره (س) برگزار خواهد شد.
رئیس اداره اوقاف و امور خیریپه ساوجبلاغ در خصوص اهمیت نماز جماعت اظهار داشت : يكى از مستحباتى كه زياد درباره آن سفارش شده و ثواب هاى بى حسابى براى آن تعيين گرديده و براى ترك كنندگان آن ، عذاب هاى سختى معين شده ، نماز جماعت است و اهميت نماز جماعت به قدرى است كه در رديف واجبات ، بلكه در بعضى از موارد از جهت ثواب از واجبات برتر است .
حجت الاسلام و المسلمین سراغی با بیان اینکه واجبات تكليف بوده و خواه ناخواه بايد انجام گيرد تصریح کرد : خواندن نماز به صورت جماعت در تمام نمازهاى واجب ، به خصوص ‍ نمازهاى يوميه و نمازهاى صبح و عشاء تاءكيد فراوانى شده و همچنين همسايگان مسجد و كسانى كه صداى اذان را مى شنوند براى آنان خواندن نماز جماعت بيشتر سفاررش شده است .
وی ادامه داد: اسلام بر روی برپایی اجتماعات زياد پافشارى مى كند و براى اجتماعات معنوی ارزشى زیاد قائل شده اند، به طورى كه بزرگان دين فرموده اند: يدالله مع الجماعة .دست خدا با جماعت است يا البركة مع الجماعةبركت با اجتماع است و لذا اسلام دستور مى دهد كه مردم هر سال يك مرتبه ، مناسك حج را در يك زمان مخصوص انجام دهند كه همه حجاج در شهر مكه اجتماع كنند و علاوه بر انجام مناسك حج از وضعيت هم با خبر شوند.
رئیس اداره اوقاف و امور خیریه ساوجبلاغ گفت : اسلام دستور مى دهد هر سال ، مسلمانان نماز عيد فطر و عيد قربان را با جماعت بخوانند و اسلام دستور مى دهد هر هفته روز جمعه مسلمانان ، نماز جمعه را با جماعت بخوانند، از همه مهمتر دستور مى دهد در شبانه روز، پنج مرتبه براى جماعت در مسجد امتناع كنند و حتى المقدور نمازهاى واجب خود را با جماعت بخوانند.
وی خاطر نشان کرد : نماز جماعت تا جايى اهميت دارد كه اگر انسان بخواهد اول وقت ، نماز را فرادا بخواند، ولى نماز جماعت در آخرت وقت ، تشكيل مى شود، بايد صبر كند و آخر وقت نماز را با جماعت بخواند.
ارسال نظرات
پر بیننده ها