راهیان نور/75

اعزام 5 هزار زنجانی به اردوهای راهیان نور با 113 دستگاه اتوبوس

فرمانده سپاه انصارالمهدی (عج) استان زنجان از اعزام 5 هزار زنجانی به اردوهای راهیان نور با 113 دستگاه اتوبوس خبر داد.
کد خبر: ۸۵۰۶۵۱۴
|
۰۳ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۵:۵۱
سردار جهانبخش کرمی اظهار کرد: اعزام زائران زنجانی به اردوهای راهیان نور از 27 اسفند ماه سال قبل آغاز شد ه است.

وی با اشاره به اینکه طبق برنامه‌ریزی هر سال در آستانه سال نو تعدادی از مردم استان همزمان با سراسر کشور به مناطق عملیاتی جنوب کشور اعزام می‌شوند، تصریح کرد: امسال 5 هزار زنجانی در قالب 113 اتوبوس به مناطق عملیاتی اعزام خواهند شد.

فرمانده سپاه انصارالمهدی (عج) استان زنجان با بیان اینکه بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده اردوگاه شهید باکری استان در خرمشهر تکمیل شده و ظرفیت پذیرش 800 نفر را دارد، اضافه کرد: برای آماده‌سازی بیشتر این اردوگاه خادمان خواهر و برادر چند روز قبل از آغاز اردوهای راهیان نور به مناطق عملیاتی اعزام شده‌اند.

وی با اشاره به اینکه اردوهای اعزامی شامل اقشار و اصناف مختلف مردم با مشاغل مختلف هستند، تصریح کرد: در این بین استقبال جوانان از این اردوها مطلوب است.

سردار کرمی با اعلام اینکه شب گذشته 700 نفر از زنجان به مناطق عملیاتی جنوب کشور اعزام شدند، گفت: این افراد در قالب 11 دستگاه اتوبوس به این مناطق اعزام شدند.

وی با اشاره به کاهش اعزام اردوهای راهیان نور اضافه کرد: یکی از دلایل کاهش این اردوها اسکان همه نفرات اعزامی در اردوگاه شهید باکری زنجان است.

فرمانده سپاه انصارالمهدی (عج) استان زنجان با تاکید بر اینکه محل اسکان زائران در اردوگاه استان زنجان در شهر خرمشهر در کنار محل اسکان استان‌های دیگر است، افزود: بر اساس هماهنگی‌های به عمل آمده تاکنون فاز یک این اردوگاه به بهره‌برداری رسیده است اما در فاز بعدی میزان ظرفیت اردوگاه به بیش از یک هزار و 500 نفر افزایش پیدا می‌کند.

وی در ادامه گزارشی از برنامه‌های فرهنگی اجرایی اردوهای راهیان نور نیز ارائه کرد و گفت: زائران از یادمان‌های اروندکنار، فتح‌المبین، والفجر 8، خرمشهر، کربلای 5، شلمچه، طلائیه، هویزه و دهلاویه بازدید می‌کنند.

سردار کرمی همچنین از حضور 260 راوی دفاع مقدس در اردوهای راهیان نور خبر داد و افزود: طبق برنامه یک راوی، یک روحانی، یک مسئول و یک نفر مسئول ایمنی در هر اتوبوس حضور دارند.

وی با اشاره به تاثیرات مثبت برگزاری این اردوها و اهداف آن اضافه کرد: آشنایی نسل جوان با رشادت‌های هشت سال دفاع مقدس، تبیین دستاوردهای جنگ تحمیلی، پاسداشت خون شهدا و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت از اهداف برگزاری اردوهای راهیان نور است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
آخرین اخبار