خبرهای داغ:
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین خبرداد:

برپایی سوگواره یاس نبوی در 64 بقعه متبرکه

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین گفت: سوگواره یاس نبوی امسال از 2 تا 6 فروردین ماه در بالغ بر 64 بقعه متبرکه این استان برگزار شد.
کد خبر: ۸۵۰۶۵۰۷
|
۰۳ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۷

به گزارش ستادخبری و اطلاع رسانی سپاه استان قزوین مستقر در اهواز، حجت‌الاسلام مصطفی نوروزی اظهار داشت: همزمان با سالروز شهادت حضرت زهرا (س) مراسم شام غریبان شهادت آن حضرت با حضور خیل ارادتمندان به ایشان و سادات عزادار در آستان مقدس امامزادگان استان بعد از نماز مغرب و عشا برگزار شد.

وی با اشاره به برنامه‌های ویژه‌ای که برای این مراسم توسط اداره کل اوقاف و امور خیریه استان قزوین اندیشیده شده بود، گفت: سخنرانان در این مراسم‌ها به ترویج سیره حضرت زهرا (س) به عنوان خط مشی زندگی مسلمانان پرداختند و مداحان نیز مرثیه‌سرایی کردند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین با بیان اینکه سوگواره یاس نبوی امسال از 2 تا 6 فروردین ماه در بالغ بر 64 بقعه متبرکه و امامزاده استان برگزار شد، خاطرنشان کرد: معرفی ابعاد شخصیتی آن حضرت، آشنایی و ترویج سیره عملی حضرت زهرا (س) در دفاع از حریم ولایت و برپایی مجلس عزای ایشان از اهداف اصلی برگزاری سوگواره یاس نبوی است.

وی همچنین از عزاداری کاروان‌های پیاده عزاداران در روز شهادت و شام غریبان حضرت زهرا (س) خبر داد و افزود: در روز شهادت و شام غریبان حضرت زهرا (س) کاروان‌های عزاداران با حضور آحاد مردم و عزاداران و سادات جلیل قدر با عنوان حرم تا حرم مسیر آستان مقدس چهار انبیاء (ص) تا امامزاده حسین (ع) را طی می نمایند و در آستان مقدس امامزاده حسین (ع) به اقامه عزاداری می پردازند.

 

 

 

1003/پ20/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها