خبرهای داغ:
مدیرکل میراث فرهنگی استان همدان خبر داد

اسکان بیش از ۱۶ هزار نفر مسافر در همدان/آمادگی 1800 کلاس برای اسکان مسافران فرهنگی

مدیرکل میراث فرهنگی استان همدان از اقامت بیش از ۱۶ هزار نفر مسافر نوروزی در روزهای گذشته در همدان خبر داد و گفت: یک هزار و 826 کلاس برای اسکان مسافران فرهنگی در نوروز امسال در همدان آماده شده است.
کد خبر: ۸۵۰۶۴۰۷
|
۰۲ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۵:۱۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، ریحان سروش مقدم با بیان اینکه ستاد خدمات سفر استان همدان از روز 25 اسفند ماه سال 93 آغاز به‌کار کرده است، اظهار داشت: ورود مسافران از روزهای 28 و 29 اسفند ماه به استان همدان شدت گرفته و شاهد حضور بخش قابل توجهی از مسافران نوروزی کشور در همدان هستیم.

وی با اشاره به اینکه ظرفیت مناسبی برای اسکان مسافران نوروزی در همدان فراهم شده است، افزود: در روز 28 اسفند 6 هزار نفر و در روز 29 اسفند ماه 10 هزار و 200 نفر در هتل‌ها، هتل‌آپارتمان‌ها، مسافرخانه‌ها و مدارس استان همدان اسکان داده شده‌اند.

سروش مقدم با اعلام اینکه یک هزار و 826 کلاس برای اسکان مسافران فرهنگی در نوروز امسال در همدان آماده شده است، تصریح کرد: این تعداد کلاس ظرفیت اسکان بیش از 9 هزار نفر را در شبانهروز دارند که البته تنها برای اسکان مسافران فرهنگی است.

وی با اعلام اینکه براساس مصوبه ستاد خدمات سفر کشور مدارس برای اسکان مسافران فرهنگی است، تاکید کرد: البته اداره کل آموزش و پرورش استان همدان ظرفیت اسکان برای 4 هزار نفر را در استان همدان ایجاد کرده که در شرایط بحرانی و فوق‌العاده مسافران غیرفرهنگی نیز در آنجا اسکان داده شوند.

مدیرکل میراث فرهنگی استان همدان از برپایی نمایشگاه صنایع دستی در تمامی شهرستان‌های همدان خبر داد و گفت: در تمامی شهرستان‌ها یک نمایشگاه صنایع دستی برپا شده ولی در همدان 4 نمایشگاه در گنبد علویان، گنجنامه، تپه هگمتانه و آرامگاه باباطاهر برپا میشود.

وی همچنین از برقراری تورهای همدان‌گردی برای مسافران نوروزی و شهروندان همدان از سوی مسافران نوروزی خبر داد و گفت: شهرداری همدان روزانه تورهای همدان‌گردی را برای مسافران نوروزی برقرار کرده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان همدان اظهار داشت: شهرداری همدان این تورهای همدان‌گردی را به صورت رایگان برای مسافران نوروزی برپا کرده و در این تورها مسافران از اماکن گردشگری همدان همچون آرامگاه باباطاهر، بوعلی، گنبد علویان، تپه هگمتانه و گنجنامه بازدید میکنند.

وی با اعلام اینکه غار علیصدر با بازدید 2 هزار و 750 نفر در دو روز گذشته به عنوان پربازدیدترین اماکن گردشگری همدان بوده است، افزود: آرامگاه بوعلی سینا همدان با 2 هزار و 144 نفر بازدید در رتبه بعدی قرار دارد.

سروش مقدم عنوان کرد: مسافران نوروزی در دو روز گذشته یک هزار و 574 نفر از آرامگاه باباطاهر، یک هزار و 50 نفر از گنجنامه، 800 نفر از متجمع تفریحی توریستی عباسآباد، 630 نفر از تپه هگمتانه، 283 نفر از گنبد علویان و 266 نفر از موزه دفاع مقدس همدان بازدید داشته‌اند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات