راهیان نور/70

حضور بسیجیان زنجانی در مناطق جنگی جنوب در منطقه جنگی فتح المبین

در نخستین روز از حضور بسیجیان سپاه ناحیه زنجان در مناطق جنگی جنوب ، زائران از منطقه جنگی فتح المبین بازدید نمودند.
کد خبر: ۸۵۰۶۳۸۹
|
۰۲ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۳

به گزارش خبرگزاری بسیج از زنجان، اولین گروه از زائرین اعزامی سپاه ناحیه زنجان ، در اولین روز حضور خود در اردوهای راهیان نور ، از یادمان فتح المبین بازدید کردند . مقارن شدن ایام فاطمیه با حضور زائران زنجانی در مناطق عملیاتی جنوب و برگزاری مراسم عزاداری در کنار این یادمان جلوه باشکوهی از شور و شعور بسیجیان زنجان به نمایش گذاشت .

گورزی راوی مناطق عملیاتی سپاه ناحیه زنجان (یکی از یادگاران دفاع مقدس) با بیان خاطراتی از فداکاری های نیروهای زنجان افزود با پیروزی عملیات طریق القدس و قطع ارتباط زمینی یگاه های تحت امر سپاه سوم عراق در دو منطقه غرب دزفول و غرب رود کارون، زمینه مناسب برای عملیات در هر یک از این دو منطقه فراهم شد.

عملیات فتح المبین در روز دوم فروردین ماه 1361 با رمز مقدس « یا زهرا(س)» در غرب دزفول انجام شد.

قرارگاه قدس، نصر،فجر و فتح به ترتیب از شمال به جنوب در عین خوش و ابوغریب، علی گره زد و تپه بلتا و ارتفاعات تینه، تپه های ابوصلیبی خات به چنانه و شرق ارتفاعات میشداغ و رقابیه با دشمن درگیر شده و توانستند بعد از عبور از خطوط پدافندی پیشروی خود را در عمق مواضع عراقی ها آغاز کرده و در ارتفاعات حاشیه مرزی مستقر شوند.

در این عملیات نیروهای اسلام موفق شدند ارتفاعات مهم تینه، دوسلک، واوی، سیبور، چاه های نفت ابوغریب و دشت عباس را از چنگ متجاوزین عراق خارج سازند. در مرحله چهارم تیپ های 421 و 96 متلاشی شدند و سرهنگ پیاده محمدمحمود و سرهنگ ستاد مباح کریم احمد و دو تن از فرماندهان این تیپ به اسارت در آمدند. به این ترتیب عملیات فتح المبین به تخیلات دشمن که پیوسته مدعی بود اگر ایران سایت های 4 و 5 را آزاد سازد، کلید بصره را به آنها خواهم داد، خط بطلان کشید.

وی در ادامه افزود این عملیات یکی از موفق ترین عملیات رزمندگان اسلام در طول 8 سال دفاع مقدس بود و همچنین یاد شهدای زنجانی این عملیات شهیدان احمد بیگدلی،داوود ایمانی و .... گرامی داشته شد .

ارسال نظرات