اولین گروه از زائرین اعزامی سپاه ناحیه زنجان ، با حضور در زیارتگاه شلمچه،ضمن زیارت قبور شهدای گمنام مدفون در یادمان شهدا ، پیمانی دوباره با آرمان های شهدا بستند .
کد خبر: ۸۵۰۶۳۸۸
|
۰۲ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۲

به گزارش خبرگزاری بسیج اززنجان، محمودی یکی از یادگاران 8 سال دفاع مقدس ضمن روایتگری درمورد زیارتگاه شلمچه ، خاطراتی از رزمندگان حق علیه باطل ابراز داشته و به بیان نقش نیروهای زنجان در عملیات های انجام شده در این منطقه پرداخت .

وی رمز موفقیت نیروهای اسلام را توکل به خدا و توسل به ائمه اطهار دانست وی در ادامه با اشاره به ایام فاطمیه بیان داشت : زیارتگاه شلمچه ، قدمگاه حضرت زهرا (س) بوده ، هست و خواهد بود .هادی نژاد به بیان فداکاری های نیروهای زنجان در عملیات های منطقه از جمله کربلای 5 پرداخت و یاد شهدای دریادل زنجانی را گرامی داشت . وی در ادامه با اشاره به عملیات های رمضان و کربلای 5 ابراز داشت :

عملیات کربلای 5 از 19/10/65 شروع شد و تا 2/12/65 ادامه داشت. رمز عملیات "یا زهرا (س)" بود و هدف عملیات نزدیک شدن به بصره و تهدید این شهر بود.

بعد از کربلای 4، ارتش عراق و سران بعث عراق و حامیان جهانی صدام تبلیغات گسترده ای علیه جمهوری اسلامی کردند. آنها وانمود کردند که کربلای4 عملیات اصلی و سرنوشت ساز ایران بود که موفقیت نداشت. عراق مست این پیروزی بود و کلیه نیروی خود را به مرخصی فرستاده بود، تلاش می کرد که منطقه فاو را تصرف کند. 15 روز بعد رزمندگان ایران، کربلای 5 را شروع کردند و عراق را غافلگیر نمودند. شکل عملیات کربلای4 با کربلای5 کاملاً متفاوت بود، در کربلای4 از اروند رود باید عبور می کردیم اما در کربلای 5 باید از یک آبگرفتگی عبور می کردیم، با این وجود به حول و قوه الهی این عملیات با موفقیت انجام شد.

وی در پایان با بیان خاطره ای از شهید والا مقام مهرداد خلیفه(یکی از شهدای زنجان) مبنی بر اینکه: "سلام من را به امام (ره) برسانید و به ایشان بگویید خلیفه تا آخر ایستاد"؛ بر اطاعت پذیری از رهبر معظم انقلاب اسلامی و پیروی از ایشان تاکید نمود .

در پایان این مراسم ، زائران سپاه ناحیه زنجان با به نمایش گذاشتن شور و شعور حسینی خود ، با عزاداری و ذکر مصیبت حضرت فاطمه الزهرا (س) و همچنین ذکر نام و یاد شهدا ،یاد شهدای عزیز را گرامی داشتند .

ارسال نظرات