خبرهای داغ:
معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت: ۲۰ داروخانه به صورت شبانه‏‌روزی در استان همدان در ایام تعطیلات نوروزی برای پاسخگویی به نیاز دارویی شهروندان و مسافران فعال هستند.
کد خبر: ۸۵۰۶۲۶۵
|
۰۱ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۸:۵۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، ایرج خدادادی اظهار داشت: 170 داورخانه در سطح استان همدان فعال است که در ایام تعطیلات نوروزی از این تعداد 20 داروخانه به صورت شبانه روزی آماده ارائه و تأمین نیازهای دارویی بیماران است.

وی افزود: از این تعداد داورخانه، 10 باب در شهر همدان و 10 باب در دیگر شهرستانها فعال هستند چراکه در ایام نوروز بیشترین مسافران به مرکز استان رجوع و اسکان می‌‏یابند.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی همدان با اشاره به برقراری 16 بیمارستان دانشگاهی استان در ایام نوروز تصریح کرد: داروخانه‌‏های بیمارستان‏‌های دانشگاهی نیز در ایام تعطیلات نوروزی فعال هستند و در صورتی که شهروندان نسخه‏‌ای خارج از بیمارستان داشته باشند نیز داروخانه‏‌های مراکز درمانی موظف به تحویل دارو هستند.

وی گفت: از تمام داروخانه‌ها در طول روز حداقل سه بار بازدید توسط بازرسان انجام می‏‌گیرد تا در صورت کمبود اقلام دارویی و وجود مشکلات نسبت به تأمین نیازها اقدام شود.

خدادادی بیان کرد: سامانه 1490 به صورت 24 ساعته پاسخگوی نیازهای داروئی و عوارض آن است و شهروندان با برقراری تماس با این شماره می‌‏توانند نحوه مصرف دارو و رفع مسمومیتهای دارویی را دریابند.

وی با ارائه توصیه به بیماران عنوان کرد: لازم است افراد بیماری که مبتلا به فشار خون، دیابت، ناراحتی قلبی و عروقی هستند و به صورت مستمر دارو استفاده می‏کنند در صورت مسافرت داروهای تجویزی پزشکان خود را به همراه داشته باشند.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی همدان افزود: داروخانه‌هایی که به عرضه داروهای صعب‌العلاج و سرطانی میپردازند در ایام تعطیلات نوروز نیز به صورت 24 ساعته فعالیت دارند و اقلام دارویی مورد نیاز را تحویل بیماران میدهند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات