مسئول روابط عمومی و تبلیغات اسلامی سپاه ناحیه اراک گفت: شناخت اهداف انقلاب و دفاع مقدس از مهمترین اهداف برپایی اردوهای راهیان نور بویژه ویژه نسل جوان و نوجوان است.
کد خبر: ۸۵۰۶۱۱۳
|
۲۹ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۲:۱۷

قاسم فراهانی، مسئول روابط عمومی و تبلیغات اسلامی سپاه ناحیه اراک در گفت‌و‌گو با خبرگزاری بسیج با بیان اینکه اردوهای راهیان نور نقش مهمی در زنده نگهداشتن یاد شهدا دارد گفت: در شرایط تهاجم فرهنگی دشمنان بر علیه آرمان‌های اسلام و انقلاب برگزاری اردوهای راهیان نور نقش مهمی در خنثی سازی توطئه‌های دشمنان ایفا خواهد کرد.

وی، با اشاره به نقش اردوهای راهیان نور در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه اضافه کرد: اردوی راهیان نور یکی از مهمترین شاخصه‌هایی است که آرمان‌های شهدا و ایثارگران را به معنای واقعی کلمه تعریف می کند.

مسئول روابط عمومی و تبلیغات اسلامی سپاه ناحیه اراک اظهار داشت: شناخت اهداف انقلاب و دفاع مقدس از مهمترین اهداف برپایی اردوهای راهیان نور بویژه ویژه نسل جوان و نوجوان است.

فراهانی گفت: دوران هشت سال دفاع مقدس متعلق به قشر و زمان خاصی نیست و این دوران حماسه‌آفرین نمایی واقعی از رشادت و ازخودگذشتگی مردان و زنانی است که با حضور همراه با بصیرت خود، زمینه اعتلای نظام مقدس جمهوری اسلامی را فراهم و پایه‌های این نظام الهی را تقویت کردند.

وی بابیان این مطلب که حضور اقشار مختلف مردم به ویژه نسل سوم و چهارم در مناطق عملیاتی دوران دفاع مقدس می تواند یاد و خاطره آن ایام و ارزش‌های ناب انقلاب اسلامی باشد، افزود: ایثار، مقاومت، آزادی و آزادگی در این سال های نورانی تبلور یافته و عینیت پیدا کرد.
فراهانی گفت: برگزاری اردوهای راهیان نور می تواند نوع نگاه جوانان و نسل سوم انقلاب به موضوع شهادت و ایثار را به کلی تغییر داده و پل ارتباطی میان حماسه دفاع مقدس و جوانان باشد.

مسئول روابط عمومی و تبلیغات اسلامی سپاه ناحیه اراک از اعزام اولین گروه راهیان نور ویژه ایام نوروز ویژه برادران خبرداد و گفت: بیش از 400 جوان و نوجوان عاشق نظام و ولایت 23 اسفند از پایگاه‌ها و حوزه‌های مقاومت بسیج شهرستان اراک به مناطق عملیاتی جنوب اعزام شدند.

فراهانی در ادامه گفت: زائران از مناطقی همچون دهلاویه، اروند کنار، شلمچه، هویزه، محل عملیات‌های فتح‌المبین و والفجر 8 بازدید کرده و با شهدا و آرمان‌های آنان تجدید بیعت می‌کنند.

وی بابیان این مطلب که 10 دستگاه اتوبوس حامل نوجوانان و جوانان اعزامی است، اضافه کرد: در این سفر منتخبین جامعه روحانیت، راویان و پیشکسوتان دوران دفاع مقدس و گروه اعزامی امداد و نجات کاروان را همراهی می کنند.

مسئول روابط عمومی سپاه ناحیه اراک در پایان، با اشاره به اینکه پاسداری از آرمان های شهدا به عنوان یکی از ذخائر و سرمایه‌های انقلابی از رسالت‌های جوانان و نوجوانان به شمار می رود، گفت: این سفر بهترین راهکار برای حفظ ارزش های اسلامی و انقلابی بوده و از این فرصت طلایی می توان در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و اشاعه فرهنگ اسلامی استفاده کرد.
ارسال نظرات