خبرهای داغ:
ستاد تسهیلات و اسکان نوروزی همدان با حضور مسئولان در مجتمع عین القضات همدان آغاز به کار کرد.
کد خبر: ۸۵۰۶۰۲۳
|
۲۸ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۹:۵۳

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، تسهیلات و اسکان نوروزی امروز با حضور معاون امور عمرانی استاندار، شهردار همدان، مدیرکل میراث فرهنگی، فرماندار همدان و سایر مسئولان در مجتمع فرهنگی- هنری عین القضات همدان برپا شد که در آن نمایندگان نهادها، هتل‌ها و هتل آپارتمان‌ها آماده خدمات‌رسانی به مسافران و گردشگران نوروزی هستند.

معاون شهردار همدان در مراسم افتتاحیه این ستاد با ارائه گزارشی از آمادگی ستاد اسکان برای استقبال از مسافران نوروزی اظهار داشت: برای راهنمایی مسافران نمایندگان نهادهای عضو ستاد خدمات سفر همچون؛ هلال احمر، نیروی انتظامی، آموزش و پرورش، جامعه هتل داران، و میراث فرهنگی در ستادهای اسکان حضور دارند.

محمدرضا بیاناتی با اشاره به پیش‌بینی اسکان 150 هزار مسافر در شهر همدان گفت: سال گذشته حدود 127 هزار مسافر نوروزی از طریق ستاد اسکان مستقر شدند که تعدادی از گردشگران به سبب اقامت در منازل استیجاری غیر مجاز و یا اقامت در منازل اقوام جز آمار اسکان نیستند.

بیاناتی با تأکید بر اینکه چادرزنی مسافران نوروزی در پارک‌ها و معابر اصلی شهر همدان ممنوع است، بیان کرد: برای استراحت شبانگاهی مسافران به مناطق پیش بینی شده برای اسکان هدایت می‌شوند و نقشه‌های گردشگری، کتاب و نرم افزار جامع گردشگری همدان برای آشنایی با شهر و جاذبه‌های آن در اختیار مسافران قرار می‌گیرد.

معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری همدان گفت: مسافران می توانند در بوستان‌های نماز، ارم، کولاب و شهروند به نصب چادر بپردازند.

بیاناتی با اشاره به اینکه در آذین‌بندی سطح شهر و استقبال از بهار بیشتر از پرچم جمهوری اسلامی و رنگ مشکی استفاده می‌شود، گفت: شهرداری همدان به طور کامل برای استقبال از مسافران نوروزی آمادگی دارد.

وی در ادامه به توصیف نرم افزار جامع گردشگری پرداخت و افزود: این نرم افزار گردشگری با لحاظ 12 آیتم برای راهنمایی گردشگران در بخش‌های مختلف راه اندازی شده و قابلیت بلوتوث برای مسافرانی که در این ستاد حضور می‌یابند را دارد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات