خبرهای داغ:
مسئول مؤسسه جوادالائمه(ع) رزن گفت: کار فرهنگی با حرف زدن و شعار عملی نمی‌شود بلکه نیازمند همت بلند و برنامه‌ریزی و مجاهدت شبانه‌روزی است.
کد خبر: ۸۵۰۶۰۱۹
|
۲۸ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۹:۱۰
به گزارش خبرگزاری بسیج از رزن، حامد قاسمی با بیان اینکه کار فرهنگی نیازمند کیفیت است نه کمیت و با اشاره به آیه 2 سوره ملکقرآنکریم اظهار داشت: در همه کارهای ما باید کیفیت مدنظر باشد.

وی اظهارداشت :اشاعه کارفرهنگی به ویژه فرهنگ قرآنی مستلزم مجاهدت روزانه و بیخوابی‌های شبانه است.

مسئول مؤسسه جوادالائمه(ع) رزن گفت: مؤسسه جوادالائمه(ع) فعالیت خود را در زمینه قرآن و عترت به طور غیررسمی از سال 90 و به طور رسمی از سال 91 با تشکیل کلاس‌های حفظ عمومی و روخوانی قرآن کریم آغاز کرده است.

وی ادامه داد: این مؤسسه مردمی و غیرانتفایی بوده و نهادهای دولتی از این گونه مؤسسات مردمی حمایت نمی‌کنند و فقط مجوز فعالیت این مؤسسات را صادر کرده و بر آنها نظارت می‌کنند.

قاسمی خاطرنشان کرد: با توجه به درخواست تشکیل این کلاس‌ها از بخش‌ها و روستاها این مؤسسه فعالیت‌های خود را به صورت تخصصی با برگزاری دوره تربیت مربی قرآن کریم از تیرماه سال 91 آغاز کرده و در بخش‌ها و بیشتر روستاها اقدام به برگزاری کلاس‌هایی در رشته‌های روخوانی و روانخوانی، تجوید مقدماتی و پیشرفته، مفاهیم عمومی و تخصصی، تفسیر، صوت و لحن و حفظ عمومی و تخصصی در تمام رده‌های سنی کرده است.

وی افزود: در حال حاضر تخصصی‌ترین آموزش قرآن در شهرستان توسط این مؤسسه صورت می‌گیرد به طوری که توانسته‌ایم به سطح خوبی در سطح استان و کشور دست یابیم که خروجی این جلسات تربیت حافظان قرآن کریم و قاریان ممتاز بسیجی است که در سطح کشور خوش درخشیده‌اند و رتبه‌های ممتاز استانی و کشوری به دست آورده‌اند.

مسئول مؤسسه جوادالائمه(ع) رزن بیان داشت: مؤسسه جوادالائمه(ع) همراه با مؤسسات حبل‌المتین دمق و مصباح حضرت سکینه(س) و مهدیه و... اکنون آموزش به 5 هزار نفر قرآن‌آموز را عهده‌دار است که علاوه بر آن 9 هزار نفر نیز متقاضی تشکیل کلاس هستند که در حال حاضر شرایط تشکیل کلاس برای آنها وجود ندارد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: در سال جدید برنامه مدون و جامعی برای تشکیل این کلاس‌ها نیز پیش‌بینی شده تا تمام متقااضیان بتوانند از مزایای آن برخوردار شوند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات