مسئول گروه جهادی عاشورا خبر داد:

برگزاری اردوی جهادی با حضور 70 دانشجوی گیلانی در تالش

مسئول گروه جهادی عاشورا با بیان اینکه در منطقه تالش در بخش اسالم روستاهایی کاملا محروم وجود دارد که اهل سنت در ان زندگی می‌کنند،، افزود: گروه عاشورا تصمیم گرفته با 70 نفر از طلبه، دانشجو و فارق التحصیل در سه بخش عمرانی، پزشکی و تبلیغی در آن مناطق فعالیت کنند.
کد خبر: ۸۵۰۵۹۶۶
|
۲۸ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۰:۴۳

مهدی حقی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج از گیلان گفت: در بخش عمرانی فعالیت‌هایی مختلفی مانند ساخت خانه بهداشت، غسالخانه،  سرویس بهداشتی، تعمیر مسجد و ترمیم یک خانه محروم در بخش اسالم است که در دستور کار دارند.

وی با بیان اینکه در بخش تبلیغی در دو فاز درون گروهی و برون گروهی فعالیت می‌کنند، تصریح کرد: در قالب درون گروهی کلاس‌های احکام ،نشست‌های مختلف ، پخش فیلم عمار برگزار می‌شود.

مسئول گروه جهادی عاشورا خاطرنشان کرد: در فاز برون گروهی بازدید از خانواده شهدا، کلاس‌های احکام و قران برای بچه‌های مناطق محروم، تیم های تبلیغی که به مناطق مختلف روستاهای محروم می‌روند و توضیح و تبیین احکام و کلاس‌های تقویتی و ... برگزار می‌شود.

حقی با اشاره به بخش پزشکی و بهداشتی اظهار کرد: در بخش پزشکی و بهداشتی یک گروه بهداشتی هستند که باتوجه به محرومیت منطقه و اینکه بعضی از خانواده ها از امکانات حداقلی بهداشتی برخوردار نیستند تا جایی که در توان گروه باشد در اختیار انها قرار می دهند و آن که اطلاعات و فرایندهایی که در بحث بهداشت می شود برای خانواده ها در قالب یک سری کلاس ها و نشست‌ها برگزار می گردد.

وی با بیان اینکه در بخش پزشکی بحث ویزیت رایگان با حضور پزشک متخصص است، افزود: مسافتی که آن روستا با شهر دارد امکان دارد که مردم آن روستا از حضور پزشک متخصص برخوردار باشند کم است، پزشکان متخصص در این بازده زمانی به انجا اعزام می شوند.

به گزارش بسیج؛ بازده زمانی اردوی جهادی 5 تا 14 فروردین است.

ارسال نظرات