دنبال کردن فرهنگ جامعه و شناسایی هنجارها و برطرف کردن ناهنجاری ها مهمترین وظایف شورای فرهنگ عمومی در جامعه است.
کد خبر: ۸۵۰۵۹۵۹
|
۲۸ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۹:۵۹
آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی شامگاه سه شنبه در شورای فرهنگ عمومی استان مرکزی افزود: یکی از مسایل مهم دنیای اسلام چالش فرهنگی است که دشمنان با تهاجم فرهنگی و بهره گیری از وسایل ارتباط جمعی نوین سعی دارند مسیرصحیح تفکر جمعی و خانوادگی و سبک زندگی مردم را منحرف کنند.

وی ادامه داد: شورای فرهنگی عمومی باید تمام روش های لازم را برای ارایه سبک زندگی اسلامی به جامعه اشاعه فرهنگ مسموم غربی بی اثر کند.

امام جمعه اراک خاطر نشان کرد: دنبال کردن فرهنگ جامعه و شناسایی هنجارها و برطرف کردن ناهنجاری ها مهمترین وظایف شورای فرهنگ عمومی در جامعه است.

آیت الله دری نجف آبادی گفت: شورای فرهنگی از ظرفیت های بالایی برای گسترش و سبک زندگی اسلامی در جامعه برخوردار است که می طلبد در سایه برنامه ریزی ها صحیح و دقیق این فرصت ها را بارور کند.

وی ادامه داد: این شورا در شهرستان ها نیز باید پرچمدار حرکت های فرهنگی و احیا کننده فرهنگ مبتنی بر اسلام ناب محمدی باشد و برای رسیدن به این هدف اجرا مصوبات باید سرلوحه فعالیت همه مسوولان و مدیران قرار گیرد.

امام جمعه اراک بیان کرد: با تشکیل کمیته یا کمیسیون های تخصصی در این شورا باید سبک زندگی و شاخه ها مختلف آن در جامعه شناسایی و سال آینده در دستور کار دانشگاه ها، آموزش و پرورش و دستگاه های فرهنگی استان قرار گیرد.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی افزود: شورای فرهنگی باید علاوه بر فضاهای فیزیکی در فضای مجازی نیز فعال شود و برای کنترل فضای مجازی تدابیری اندیشیده شود.

سرپرست استانداری استان مرکزی در این نشست گفت: امسال سند توسعه فرهنگی استان در راستای ارتقا فرهنگ ملی و اسلامی و امور فرهنگی در شورای فرهنگ عمومی استان مطرح و در شورای برنامه ریزی استان تصویب شد.

شکرالله حسن بیگی افزود: برگزاری هفته های فرهنگی شهرستان ها یکی از بندهای مهم این مصوبه بود که با برگزاری این هفته ها و اجرای 300 برنامه فرهنگی مردم با ظرفیت های استان بیشتر آشنا شدند.

وی ادامه داد: در سال جاری و در راستای توسعه فرهنگ اسلامی مسابقات متعدد قرآنی در سطح استان برگزار شد که سال آینده این مسابقات به صورت منطقه ای اجرا می شود و نخستین دور این مسابقات ابتدای سال آینده در شهرستان های دلیجان، خمین، محلات است.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد استان مرکزی در این نشست گفت: در سال جاری 59 نشست شورای فرهنگی در سطح مرکز استان و شهرستان ها برگزار شده است.

حسین شاکری افزود: این نشست ها با 187 دستور کار برگزار شده است و 279 مصوبه داشته است.

شورای فرهنگ عمومی زیر مجموعه ای از شورای عالی انقلاب فرهنگی ایران است.

بررسی جوانب فرهنگی موجود در ملل مختلف جهان و مقایسه با شرایط کنونی کشور، برنامه ریزی و بازنگری کلیه مناسبات فرهنگی موجود در کشور و معین نمودن راه حل های مناسب در امور نقاط ضعف و قوت فرهنگی، تمکین از دستورها، سیاست ها و برنامه ریزی های انجام شده از سوی شورای عالی انقلاب فرهنگی از جمله وظایف این شورا است.
ارسال نظرات