نماینده ولی فقیه در استان مرکزی گفت: نهادینه کردن فرهنگ صرفه جویی از سوی مدیران و مسوولان و آحاد مردم، کلید پیشبرد اهداف عالیه نظام جمهوری اسلامی است.
کد خبر: ۸۵۰۵۹۳۵
|
۲۸ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۸:۳۱
آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی روز چهارشنبه در کلاس درس اخلاق مدیران استان مرکزی افزود: مسوولان باید با نهادینه کردن فرهنگ صرفه جویی، منابع مالی دستگاه ها را به درستی در مجاری توسعه محور و امور مفید هدایتگری کنند و از منابع حاصل شده صرفه جویی در تقویت زیرساخت ها بهره بگیرند.

وی بیان کرد: ایران کشوری برخوردار و غنی به لحاظ منابع پایه است که در صورت راهبری هدفمند امکانات و منابع در بخش های تولیدی و صنعتی می توان بهترین زمینه های درآمدزایی و اشتغال را ایجاد کرد و حرکت چرخ های توسعه کشور را سرعت بخشید. 

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی خاطرنشان کرد: صرفه جویی و قناعت از آموزه های دین مبین اسلام است به طوری که امام علی(ع) قناعت را گنجی تمام نشدنی معرفی می کنند، بنابراین آحاد جامعه به خصوص مدیران و مسوولان دستگاه های دولتی باید با الگوگیری از سیره اهل بیت عصمت و طهارت(ع) فرهنگ قناعت را در جامعه ترویج دهند. 

آیت الله دری نجف آبادی بیان کرد: بیش از 500 میلیون مترمکعب گاز در زمستان سال جاری در کشور مصرف شد که این مصرف بالا نشان از آگاهی کم مردم از محدود بودن انرژی دارد بنابراین مسوولان باید نسبت به آگاه سازی مردم در مصرف بهینه منابع بسیج شوند. 

وی منابع زیر زمینی موجود در کشور را سرمایه عزت و سربلندی ملت ایران دانست و گفت: اقشار مختلف مردم وظیفه دارند به شکلی از این منابع استفاده کنند که امکان بهره مندی نسل های آینده نیز از این منابع وجود داشته باشد. 

امام جمعه اراک ادامه داد: توجه به حفظ منابع آبی و لزوم صرفه جویی در مصرف آب در جامعه به دلیل کاهش منابع آبی نیز یکی از مقوله های مهمی است که مردم و مسوولان باید به آن توجه ویژه داشته باشند. 

آیت الله دری نجف آبادی افزود: صرفه جویی در مصرف منابع آبی برای جلوگیری از کمبود آب آشامیدنی استان مرکزی به خصوص کلانشهر اراک واجب است و باید با بررسی دقیق کارشناسی اقدامات لازم را برای اتخاذ راه های صحیح صرف جویی در مصرف آب به عمل آوریم. 

وی گفت: نظارت بر مصرف باید از اولویت های کاری در سال آینده برای مسوولان استان باشد و اقشاری که در مصرف انرژی و آب مدارا ندارند باید هزینه های سنگین بپردازند. 

امام جمعه اراک در ادامه سخنان خود توجه ویژه به تولید را مهمترین راه بالا بردن نرخ بهره وری دانست و گفت: مسوولان به خصوص مدیران صنایع باید استفاده از همه ظرفیت های موجود خود را در دستور کار قرار داده و برای بالا بردن تولید ناخالص ملی و تحقق اقتصاد مقاومتی مورد نظر مقام معظم رهبری گام های اساسی بردارند. 

آیت الله دری نجف آبادی خاطرنشان کرد: برخی از صنایع مادر استان مرکزی به دلیل سوء مدیریت ها یا به کلی غیر فعال شده اند و یا تنها پنج درصد ظرفیت خود را به کار گرفته اند بنابراین دستگاه های نظارتی باید در این خصوص ورود کرده و با کسانی که قصد ابتر نشان دادن اموال بیت المال را دارند برخورد کنند. 

درس اخلاق مدیران استان مرکزی از هشت سال گذشته هر دو هفته یکبار در روز های چهارشنهب در بیت نماینده ولی فقیه در استان مرکزی برگزار می شود. 

ارسال نظرات