خبرهای داغ:
مدیركل تبلیغات اسلامی استان همدان مطرح کرد

تقارن عید نوروز و ایام فاطمیه فرصتی برای پیاده كردن سیره فاطمی در جامعه

مديركل تبليغات اسلامی استان همدان گفت: تقارن عید نوروز و ایام فاطمیه فرصتی مغتنم برای پیاده كردن سیره فاطمی در جامعه است.
کد خبر: ۸۵۰۵۸۴۴
|
۲۷ اسفند ۱۳۹۳ - ۲۰:۲۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، حجت‌الاسلام علی دشتكی در تجلیل از پیرغلامان حسینی هیئات مذهبی همدان در حسینیه بیت العباس همدان با اشاره به اینكه همه باید با فرهنگ قرآن و عترت انس گرفته تا راه نجات و خوشبختی را بیابیم، اظهار داشت: هیئت‌های مذهبی كارهای اثرگذاری در جامعه انجام می دهند كه علاوه بر امور فرهنگی كارهای عام‌المنفعه را نیز در برمی‌گیرد.

وی با بیان اینکه عدالت و دوستی در هیئت های مذهبی متجلی است و مدیون قرآن و عترت و زندگی غلوی و فاطمی هستیم، ادامه داد: دنیا در حالی به دنبال عدالت اجتماعی است كه الگوی آن صدیقه كبری است.

مدیركل تبلیغات اسلامی استان همدان با اشاره به اینكه اصل و مبنای عید نوروز به سیره اهل بیت باز می‌شود، عنوان كرد: این آیین در ایران جدا از خرافاتی كه به آن وصل شده چیزی جز صله ارحام و رسیدگی به نیازمندان نیست و تقارن عید نوروز و ایام فاطمیه فرصتی مغتنم برای پیاده كردن سیره فاطمی در جامعه است.

وی با بیان اینکه عیدنوروز درس توحید است و برخی خرافات ناخواسته وارد آن شده، گفت: تحول در طبیعتی كه مدتی مرده بود و زنده می شود پاسخ همه سئوالات ذهنی ما در خصوص خلقت را به نمایش می گذارد.

دشتكی اذعان داشت: باید از وجود هیئات به عنوان فرصتی در راستای تبلیغ دین استفاده كرد و اگر به نیازمندان كمك كنیم خدای متعال نیز یاریگر ما خواهد بود.

وی با اشاره به اینكه شاخصه حضرت مریم پاكی بود كه كوچكترین شاخصه فاطمه زهرا (س) است، اذعان داشت: بانوی دو عالم در برابر اسلام لائیك و سكولار قیام كرد و بی تفاوتی به امور سیاسی همان اسلام سكولار است.

مدیركل تبلیغات اسلامی استان همدان اذعان داشت: اسلام سكولار دردی دوا نمی كند و عبادتی كه ثمره ای در زندگی جمعی نداشته باشد فایده ای ندارد چراکه اسلام برای نجات انسانیت آمده است.

دشتكی ادامه داد: محوریت اسلام انقلابی ولایت است و الگوی همه ما حضرت زهرا(س) است و باید منافع خود را منافع اجتماعی كنیم.

وی اذعان داشت: در قرآن كریم 57 بار به جایگاه حضرت زهرا(س) اشاره شده و آبرومندی نزد رسول خدا(س) نیازمند دوست داشتن اهل بیت است.

در پایان این مراسم از چهار تن از پیرغلامانی كه به علت كهولت سن از دایره مدیریتی هیئات كنار رفته بودند تجلیل و از جمعی دیگر از خادمان هیئات مذهبی نیز تقدیر شد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
آخرین اخبار