خبرگزاری بسیج: شهرری یکی از شهرستان های مهم، مطرح و تاثیر گذار استان تهران است که به خاطر قرار گرفتن در حاشیه تهران، از بسیاری امکاناتی که سال ها پیش باید در آن ایجاد می شد، محروم مانده و زیر ساخت های اداری آن با مشکلات عدیده ای روبرو است.
کد خبر: ۸۵۰۵۷۵۶
|
۲۷ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۰:۰۵

به گزارش خبرنگار استان تهران خبرگزاری بسیج: فرماندار ویژه شهرستان ری با بیان این مطلب افزود: بعد از اینکه توفیق خدمت در این شهرستان را پیدا کردم، پیگیری های بسیاری برای احقاق حقوق شهروندان خوب و ولایتمدار این شهرستان انجام دادم و با مساعدتی که دولت، وزرا و مدیران کل استان انجام دادند و عنایت ویژه استاندار و رئیس جمهور، بسیاری از این نواقص را توانستیم مرتفع کنیم اما برخی از مشکلات مثل ارتقای نیروی انتظامی هنوز باقی مانده است.

 وجود 25 کمپ ترک اعتیاد و 3 زندان بزرگ در شهرستان ری

دکتر هدایت‌الله جمالی‌پور با اشاره به اینکه بیش از 25 کمپ ترک اعتیاد در سطح شهرستان ری وجود دارد، تاکید کرد: یکی از دلایلی که نیروی انتظامی این منطقه باید ارتقا پیدا کند، وجود سه زندان بزرگ استان تهران در حوزه این شهرستان است.  

 وی با تشکر از سردار ساجدی نیا فرمانده نیروی انتظامی تهران بزرگ و همه عوامل خدوم نیروی انتظامی مستقر در شهرستان ری و سرکلانتر نهم، خاطر نشان کرد: سه ندامتگاه بزرگ و مهم (زندان فشافویه، زندان زنان و زندان مواد مخدر) استان تهران در حوزه شهرستان ری واقع شده و این شهرستان را در بعد امنیتی به یکی از شهرستان های مهم و پایگاه امنیتی استان تهران تبدیل کرده است، بنابر این می طلبد که شهرستان ری از جایگاه ویژه ای برخوردار شود و نیروی انتظامی آن مستقل شده و ارتقاء پیدا کند. لذا انتظار داریم این موضوع در دستور کار نیروی انتظامی قرار بگیرد. نگاه دولت هم همین است.

مقاومت و جلوگیری از ارتقاء نیروی انتظامی!

جمالی پور تصریح کرد: علی رغم پیگیریهای مستمری که انجام گرفته است، متاسفانه یکسری مقاومت هایی برای جلوگیری از اجرای این خواست به حق مردم جنوب تهران صورت می گیرد و این موضوع ناشی از این است که شهرری همیشه به عنوان حاشیه تهران مطرح بوده و هر معضلی که تهران داشته به شهرری هدایت کرده اند. البته این معضل دیگر خاتمه پیدا کرده و امروز شهرری با یک قلمروی مشخص، عملکرد مشخص و سازمان و مدیریت مشخص عمل می کند.

وی با اظهار امیدواری از اینکه که سردار احمدی مقدم فرمانده کل نیروی انتظامی به این موضوع عنایت ویژه داشته باشد، از وزیر کشور به خاطر دستور تشکیل جلسه و بررسی و حل این موضوع قدردانی کرد و گفت: همچنین از استاندار تهران به خاطر عنایتی که در شورای تامین به این موضوع داشته است قدردانی می کنم.

جمالی پور گفت: علت معطل ماندن این موضوع را نمی دانم از سردار احمدی مقدم هم در حاشیه بازدید از حرم مطهر حضرت عبدالعظیم(ع) جویا شدم که پاسخ قطعی  دریافت نکردم.

وی افزود: در همه جا تلاش می کنیم ضریب امنیت مردم را بالا ببریم. اما این پذیرفتنی نیست که ضریب امنیت را در یک منطقه که نیاز اساسی به بالا بردن ضریب امنیت به لحاظ مواردی که در بالا ذکر شد، پایین بیاوریم.

فرماندار شهرستان ری تاکید کرد: امروز هر کجا میان مردم حضور پیدا می کنم، اغلب  نالان و نگران امنیت شهر هستند.

 علی رغم اینکه تمام پرسنل نیروی انتطامی، سرکلانتری نهم و همکارانشان و پاسگاه های شهرستان بیشترین زحمات را متحمل می شوند و بیشترین خدمت را به مردم ارائه می کنند، اما به دلیل اینکه یک سازمان و وحدت فرماندهی مشخصی وجود ندارد، خدمات خوب دیده نمی شود. 

چراغی که به خانه رواست به مسجد حرام است!

وی در بحث کشاورزی شهرستان نیز اظهار داشت: آب حوزه شهرستان ری با وجود اراضی بسیار خوب و مستعد کشاورزی با 30 کیلومتر لوله کشی، به زمین های کشاورزی ورامین هدایت می شود که این اجحاف و ظلم بزرگی در حق مردم و کشاورزان شهرستان ری است؛ زمین های شهرستان ری در اولویت قرار دارد و با 4-5 کیلومتر لوله کشی این آب باید به زمین های کشاورزی خودمان هدایت شود و اضافه آن به شهرستان های حاشیه روان شود.

در حوزه آب، بویژه روان آب های فاضلاب، بسیاری از زمین های کشاورزی شهرستان ری تحت تاثیر این روان آب ها دچار معضل و مشکل شده و کشاورزی شهرستان ری در معرض تهدید قرار گرفته است که امیدواریم با سفر هیات دولت به شهرستان ری، این موضوع را در دستور کار قرار بگیرد.

در بحث تصفیه خانه ها نیز نگاه استان و استاندار به احداث تصفیه خانه ها در مسیر آب های روان آلوده است که از شرکت آبفا استان انتظار داریم به این مسئله بپردازد و به اعتقاد ما این یک موضوع مهم است که باید در شهرری به آن پرداخته شود.

تاکید بر استفاده از پسوند ری و تجریش در شورای شهر تهران

 معاون استاندار تهران با اشاره به اینکه شهرستان ری تنها شهرستانی است که اصل یکصد قانون اساسی در آن اجرایی نشده است، اظهار داشت: به دلیل اختلافاتی که پیش آمد، مجلس شورای اسلامی، شورای شهرستان ری تهران و شمیرانات را ترکیبی اعلام کرد و قرار شد به استناد مصوبه مجلس درشهرستان ری - تهران و تجریش یک شورا ایجاد شود.

وی در ادامه، ضمن قدردانی از تلاش های نمایندگان مردم در شورای اسلامی شهر تهران، نسبت به حذف عنوان پیشوند ری و پسوند شمیرانات از شورای شهر تهران، توسط یکی از اعضای شورای اسلامی شهر تهران، ری و شمیرانات، انتقاد کرد و گفت:  این نماینده محترم، از مردم شهرری رای گرفته و به شورای اسلامی شهر تهران راه یافته است، بنابر این تاکید او بر حذف پسوند ری و تجریش از نام شورای شهر تهران جفا در حق مردم شهرستان ری است.

 وی خاطر نشان کرد: براساس اصل یکصد قانون اساسی، این حق هر شهر، روستا و بخش است که دارای شورای شهر باشد و اگر قرار است این حق از مردم شهرستان ری گرفته شود، باید یک شورای شهر مستقل برای شهرری تشکیل شود. وی افزود: مسئولی که با اعتبار مردم ری به شورا رفته نمی تواند این رای را نادیده بگیرد و باید به قانون تمکین کند. من تا تحقق این خواست به حق مردم، موضوع را پیگیری می کنم.  

جمالی پور اظهار کرد: آنچه که قانون مشخص کرده شهرستانها را دارای ساختار مستقل می داند این در حالی است که این اتفاق در شهرری نیفتاده است.

 وی با قدردانی از همه اعضای شورای شهر تهران، گفت: انصافا شورای شهر تهران، ری و شمیرانات توجه ویژه ای به حوزه شهرری دارند و امیدواریم این نقیصه هم با کمک اعضای شورای شهر مرتفع شود و در شورا نام شهرری از قلم نیفتد.

مقام عالی شهرستان ری اظهار امیدواری کرد که با تفاهم و همدلی مشکلات بر طرف شود. وی افزود: حق مردم ری است که با تاریخی کهن و سابقه انقلابی درخشان از حق و حقوق عادلانه ای برخوردار باشند انتطار داریم با تدبیر اعضای شورای شهر این مسئله حل شود و خاتمه پیدا کند اما اگر شورا تمکین نکند ما از راه قانونی اقدام خواهیم کرد و باید یا شورای مستقل برای مردم شهرری ایجاد شود.

تفاهم و همدلی، محور کار مسئولان شهرستان

 

جمالی پور با اشاره به اینکه در حوزه شهرستان ری آرامش خاصی حاکم است، اظهار داشت: امروز در شهرستان یک تفاهم خیلی خوبی، هم بین مسئولان اجرایی و هم بین نهاد های انقلابی وجود دارد. وی از امام جمعه شهرستان ری، قدردانی کرد و گفت: آیت الله شاهچراغی محور وحدت شهرستان است و با مجموعه دستگاه ها بسیار همکاری، همدلی و همراهی دارد. همچنین آیت الله ری شهری همیشه دغدغه مسائل شهرستان را دارد و به مجموعه مدیران کمک می کند. ما هم قدردان این نعمت ها هستیم و این ها را مدیون عنایت های ویژه سیدالکریم می دانیم.   

جذب 80 میلیارد تومان اعتبار برای کاهش آلایندگی هوا

وی در بحث آلودگی هوا گفت: شهرری متاسفانه جزو آلوده ترین نقاط تهران است و در برخی روزها شاخص آلایندگی به مرز خطر می رسد.

جمالی پور اذعان کرد: تمام اعتباراتی که از محل عوارض آلاینده باید به توسعه، عمران و کاهش آلایندگی در حوزه شهرری اختصاص داده می شد به شهر تهران ارجاع می دادند و این ظلم فاحشی است که تا الان در شهرستان ری اتفاق افتاده است.

 سکاندار شهرستان ری تصریح کرد: با بررسی ها و پیگیری هایی که انجام داده است، با کمک امور مالیاتی این موضوع تغییر پیدا کرده و عوارض الان در حوزه شهرستان ری پرداخت می شود.

 وی با اشاره به اینکه اخیرا نزدیک 80 میلیارد تومان اعتبار آلایندگی هوا را هم در حوزه شهرداری ها و هم دهیاری ها تخصیص یافته است، گفت: برای اولین بار ما اعتبارات خوبی را در اختیار دهیاری ها قرار دادیم که صرف توسعه و عمران و بهسازی روستاها کنند. به شهرداری ها هم اعتبارات خوبی را دادیم که بتوانند این مبالغ را در جهت کاهش آلایندگی و گسترش فضای سبز هزینه کنند.

بهداشت و درمان مغفول و مظلوم

بخش بهداشت و درمان شهرری هم جزو مظلوم ترین بخش های اداری ما است.   موضوع سلامت و بهداشت شهرستان سال ها مورد غفلت قرار گرفته است. دو بیمارستان در منطقه ما قرار دارد که بالای 50 سال و 70 سال قدمت دارند.

متاسفانه طرح توسعه بیمارستان فیروزآبادی هم سال ها معطل مانده و تعطیل شده است که به همت وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی این موضوع هم در دستور کار قرار خواهد گرفت و یقین داریم با عنایتی که دولت به شهرری به عنوان قبله تهران  دارد و پیگیری هایی که بنده انجام خواهم داد، با کمک استاندار خیلی از موضوعات ری را بتوانیم در یک برنامه زمانبندی حل کنیم.

ارتقاء ادارات شهرستان

 وی در ادامه افزود: اکثر ادارات شهرستان ارتقاء پیدا کرده اند و یا اداره کل شدند، یا به سطح معاون مدیر کل ارتقاء یافتند. فقط معضل نیروی انتظامی و میراث فرهنگی وگردشگری باقی مانده است که خوشبختانه در بحث اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، با دستور سلطانی فر به سطح مدیریت ارتقا پیدا کرد.

 درخواست خود را به سازمان مدیریت برنامه ریزی کشور ارسال کرده ایم که با تایید این سازمان، جایگاه میراث فرهنگی هم مشخص خواهد شد. فقط در حوزه نیروی انتطامی امروز با یک مشکل جدی مواجهیم که با کمک فرماندهی نیروی انتظامی، پیگیری استاندار و عنایت وزیر کشور، این موضوع هم حل خواهد شد.

نقش رسانه ها در توسعه شهرستان بسیار حیاتی و اثر بخش است

  وی به تبیین نقش موثر و جایگاه والای رسانه ها پرداخت و افزود: به تصویر کشیدن افتخارات یک کشور، یک مدیر و یک مجموعه و پرداختن به این موضوع اهمیت فراوانی دارد. 

جمالی پور، رسانه را رکن چهارم دموکراسی، دیده بان مردم و یار و یاور مسئولان دانست و تاکید کرد:  در سطح شهرستان با مشکلات زیادی مواجهیم که بخشی از آنها به خاطر حضور کم رنگ رسانه ها بوده است و اگر این موضوعات برای رسانه ها دغدغه شود و مسئولان را به صحنه بکشانند و از مسئولان پاسخ بخواهند، این به نفع توسعه کشور است.

  وی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری، فاصله  نقد و تخریب را به اندازه یک مو دانست و افزود: رسانه ها باید عملکرد مسئولان را نقد کنند تا کارها روی ریل سازندگی قرار بگیرد. مسئولان هم نباید در مقابل نقد منطقی رسانه ها موضع گیری و برخورد کنند. در صورت چنین اتفاقی با مدیران خاطی برخورد خواهم کرد.

وی ظرفیت رسانه ها برای توسعه شهرستان را بسیار حیاتی و اثر بخش دانست و افزود: یک مدیر شاید بنا به معذوریت هایی نتواند حرف بزند. اما رسانه ها می توانند این مسائل را به عنوان مطالبه مردم بیان کنند. وی اظهار امیدواری کرد که به کمک رسانه ها بتوانیم عقب افتادگی های حوزه های مختلف را در شهرستان جبران کنیم.

 

ارسال نظرات