خبرهای داغ:
فرماندار قم:

اردوهای جهادی در ساختن شخصیت قوی و محکم جوانان و نوجوانان بسیار موثر است

فرماندار قم گفت: اردوهای جهادی و حضور دانش آموزان دراین اردوها و آشنا شدن با مشکلات مناطق محروم کشور تاثیر بسزایی در دور شدن آنان از اعتیاد و مواد مخدر دارد.
کد خبر: ۸۵۰۵۵۶۱
|
۲۶ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۷:۱۷

به گزارش خبرگزاری بسیج از قم به نقل از روابط عمومی فرمانداری قم، رضا سیار در هشتمین جلسه شورای آموزش و پرورش شهرستان قم اظهار کرد: علاوه بر این، اردوهای جهادی در ساختن شخصیت قوی و محکم جوانان و نوجوانان بسیار موثر خواهد بود که باید بر روی این موضوع بیش از پیش بسیج دانش آموزی و دانشجویی باید کار کند.

وی درادامه خاطرنشان کرد: یکی از کارهایی که بسیج باید بیش از پیش بر روی آن کار کند سرفصل کارهای فرهنگی است که متاسفانه مورد غفلت واقع شده و کمتر به آن پرداخته می شود، بسیج با ورود دانش آموزان به عرصه های فرهنگی و آشنایی آنها با هجمه های فرهنگی می تواند در دوری نسل جوان از آسیب های اجتماعی موثر واقع شود.

سیار با بیان اینکه باید برخورد علمی با پیشگیری اعتیاد در جامعه صورت گیرد، افزود: متاسفانه تاکنون بیشتر کارهای صورت گرفته سطحی بوده است، این نقشه دشمن بوده و از یک عقبه فرهنگی برخوردار است، این موضوع تا جایی رسیده که باید برای حل این مشکل قرارگاه فرهنگی تشکیل شود.

وی درادامه با اشاره به اینکه آموزش و پرورش نباید همیشه منتظر کمک شورای مبارزه با مواد مخدر استان باشد، اذعان کرد: این موضوع یکی از وظایف ذاتی آموزش و پرورش محسوب شده و باید روی این اصل یعنی آموزش و آگاهی دادن به دانش آموزان در زمینه آسیب های اجتماعی از جمله اعتیاد کار جدی صورت گیرد.

سیار با بیان اینکه وضعیت موجود جامعه در زمینه اعتیاد ناشی از فقر و بیکاری در جامعه است، اظهار کرد: اعتیاد موجب به وجود آمدن مشکلات زیادی در جامعه از جمله طلاق، سرقت، افزایش بزه و از همه مهم تر به وجود آمدن یک شهروند بدون خاصیت برای جامعه شده است.

وی آغاز این معضل اجتماعی را از مصرف دخانیات و قلیان عنوان و اعلام کرد: فرد معتاد بعد از اعتیاد به مصرف مواد مخدر به عنوان یک انگل در جامعه مطرح شده و در نهایت شخص معتاد با این وضعیت به فروپاشی شخصیتی می رسد که همین موضوع می تواند سرمنشا خیلی از مشکلات شود.

فرماندار قم ادامه داد: آموزش و پرورش برای پرورش آینده سازان کشور نباید دغدغه ارتباط و بودجه داشته باشد و آموزش و آگاهی دادن به دانش آموزان در زمینه اعتیاد باید آنقدر مهم باشد که مانند مشکلاتی که در دروس دیگر وجود دارد این مشکل نیز حل شود.

سیار افزود: آموزش و پرورش با خانواده و جامعه عجین بوده و قادر به ایجاد تغییرات اساسی در یک جامعه است چرا که خانواده ها برای مدارس اهمیت خاصی قائل بوده و هزینه های زیادی صرف می کنند تا آینده فرزندانشان تامین باشد.

وی با اشاره به انواع مواد مخدری که در سال های اخیر در جامعه رواج یافته است، ابراز کرد: این موضوع سبب غافلگیری و سخت شدن کار متصدیان حوزه مبارزه با مواد مخدر شده است که البته با توجه به همین موضوع در آخرین جلسه ای که با استاندار در این زمینه داشتیم پیشنهاد شد که برای حل معضل اعتیاد در جامعه اتاق فکر تشکیل شود.

فرماندار قم در پایان تصریح کرد: در دیدار با وزیر کشور و رییس ستاد مبارزه با مواد مخدر قولِ ارائه یک بودجه یکساله برای پیشگیری از اعتیاد گرفته شد و در همین راستا مسئولان آموزش و پرورش برای پیشگیری اعتیاد و آموزش آن به دانش آموزان طرحی را تهیه کرده و در اختیار مسئولان استانی قرار دهند تا در مدارس آموزش ها به صورت علمی صورت گیرد.



ارسال نظرات
آخرین اخبار