فرمانده نیروی دریایی ارتش با اشاره به بازدید ناوگروه ۳۳نیروی دریایی از بنادر سریلانکا وجاکارتا وحضور آن در هندوستان طی هفته آینده، گفت: پیام صلح و دوستی ایران را بااعزام ناوگروه‌ ها به جهان می رسانیم.
کد خبر: ۸۵۰۵۴۸۰
|
۲۵ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۴:۱۹
به گزارش سرویس سیاسی خبرگزاری بسیج، امیر دریادار حبیب‌الله سیاری در مراسم اخذ درجه دانش‌آموزان دوره ۱۸۳ شهید بلوکی مرکز تخصص‌های دریایی نیروی دریایی، اظهار داشت: سامانه‌ها و نرم‌افزارهای شبیه‌سازی آموزشی در مرکز آموزش‌های تخصصی دریایی رشت تدوین می‌شود.

وی با بیان اینکه نیروی دریایی یک نیروی راهبردی است، افزود: آموزش در نیروی دریایی توأم با معرفت دینی و بصیرت است و امروز تمامی کارکنان این نیرو که در آب‌های آزاد حضور دارند، در داخل کشور آموزش می‌بینند.

فرمانده نیروی دریایی ارتش با تأکید بر اینکه حضور نداجا در آب‌های آزاد خود نشان‌دهنده استانداردهای جهانی آموزش در نیروی دریایی راهبردی ارتش است، گفت: نیروی دریایی در آموزش‌ها به تربیت نیروی متخصص، انقلابی، مؤمن و متعهد تأکید دارد.

دریادار سیاری ضمن تبریک الحاق ناوشکن دماوند به ناوگان شمال تصریح کرد: ناوشکن دماوند حاصل هماهنگی علم و صنعت و یکی از افتخارات نیروهای مسلح و نیروی دریایی ارتش است.

وی با اشاره به توانمندی نیروی دریایی و نیروهای مسلح در ساخت و تجهیز صنایع نظامی مورد نیاز کشور خاطرنشان کرد: امام راحل فرمودند روی پای خود بایستید و ما امروز روی پای خود ایستاده‌ایم و ناوشکنی را می‌سازیم که خیلی‌ها باور ندارند ایران امروز به این حد از پیشرفت رسیده است.

فرمانده نیروی دریایی ارتش با تأکید بر اینکه به برکت خون شهدا به موفقیت‌های جهانی رسیده‌ایم، اظهار داشت: نیروی دریایی مظهر قدرت ملت ایران هستند و کارکنان این نیرو به نمایندگی از مردم در آب‌های آزاد حضور دارند.

سیاری با بیان اینکه نیروی دریایی علاوه بر مرزهای دریایی، سواحل، جزایر و منابع در آب‌های سرزمین و فلات قاره در آب‌های آزاد نیز حضور دارد، افزود: از منافع جمهوری اسلامی ایران در هر جایی که نیاز باشد، دفاع می‌کنیم.

وی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری گفت:‌ نیروی دریایی با اعزام ناوگروه‌های صلح و دوستی به کشورهای همسایه و مناطق مختلف جهان پیام ملت ایران را که صلح و دوستی است، ابلاغ می‌کند.

فرمانده نیروی دریایی ارتش با اشاره به حضور نیروی دریایی در شمال اقیانوس هند، خلیج عدن و دریای سرخ، اظهار داشت: جزو نخستین شناورهایی بودیم که در خلیج عدن حضور پیدا کردیم تا با تروریسم دریایی مقابله و مبارزه کنیم.

سیاری با بیان اینکه ناوگروه سی و سوم نیروی دریایی در سه هفته گذشته از بنادر سریلانکا و جاکارتا بازدید کرد، گفـت: ناوگروه ۳۳ نیروی دریایی هفته آینده از بنادر هندوستان بازدید می‌کند.

وی با بیان اینکه توسعه دیپلماسی کشور در دفاع از منافع اقتصادی در آب‌های آزاد از اهداف نیروی دریایی است، گفت: نیروی دریایی به نمایندگی از ملت ایران با حضور در آب‌های آزاد برای کشورهای مظلوم امیدآفرین است و راهبرد دیپلماسی دفاعی در نیروی دریایی پیگیری می‌شود.

سیاری با بیان اینکه به نمایندگی از ملت ایران مظهر اقتدار ملی در مبارزه با تروریسم دریایی و برقراری امنیت هستیم، تصریح کرد: در توسعه سواحل مکران نیروی دریایی نقش نخست را دارد و تمام توانمندی‌مان را برای توسعه مکران بسیج کرده‌ایم به زودی شاهد پیشرفت‌های مکران هستیم.

وی با تأکید بر اینکه امنیت منطقه با حضور ایران و کشورهای منطقه محقق می‌شود، تأکید کرد: حضور بیگانگان در منطقه سبب ناامنی است.

فرمانده نیروی دریایی ارتش با بیان اینکه راه ما راه حسین (ع) است، خاطرنشان کرد: جوانان نیروی دریایی ارتش آماده مقابله با هرگونه تهدیدی هستند و پوزه دشمن را در تهدیدهای احتمالی به خاک می‌مالند
ارسال نظرات