با تصویب نمایندگان؛

کلیه دستگاه‌های دولتی، غیردولتی و تفریحی موظف به احداث مسجد شدند

نمایندگان مجلس با تصویب ماده‌‌ای از طرح حمایت از مساجد، کلیه دستگاه‌های اجرایی، مراکز آموزشی، بیمارستان‌ها و مجموعه‌های ورزشی و رفاهی را موظف به احداث مسجد یا نمازخانه مناسب کردند.
کد خبر: ۸۵۰۵۴۵۷
|
۲۵ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۳:۲۰
به گزارش سرویس سیاسی خبرگزاری بسیج، در جلسه علنی روز دوشنبه مجلس شورای اسلامی، بررسی طرح حمایت از مدیریت، احداث، تجهیز و نوسازی مساجد و نمازخانه‌های کشور در دستور کار مجلس قرار گرفت

نمایندگان با تصویب بندی، معاونت امور مساجد کشور را موظف کردند با همکاری‌ نهادها و دستگاه‌های ذیربط، طرح‌های مورد نیاز را برای ساخت مساجد و نمازخانه‌های جدید کشور تهیه کند. این طرح‌ها باید دارای تنوع و قابلیت تطابق با مناطق مختلف کشور و مساحت‌های متناسب با اراضی تخصیصی به مسجد و نمازخانه را داشته و شاخصه‌های معماری اسلام ایران در آن رعایت شده باشد.

وکلای ملت همچنین با تصویب بند ماده دیگری، کلیه دستگاه‌های اجرایی، قضایی، نظامی و انتظامی، نهادهای عمومی غیردولتی،‌ مراکز عام‌المنفعه، مراکز آموزشی، بیمارستان‌ها، مراکز درمانی، مجموعه‌های ورزشی، مجتمع‌های رفاهی ـ تفریحی، مالکان تالارها و غذاخوری‌ها، رستوران‌ها و سایر اماکن عمومی و همچنین هیات امنای مجتمع‌های تجاری را موظف کردند مسجد یا نمازخانه مناسبی را در اماکن مذکور احداث نمایند.

بر اساس تبصره این ماده، اشخاص و مسئولان مذکور که در اماکن تحت پوشش خود، مسجد یا نمازخانه‌ای دارند، مکلف به نگهداری،‌ نوسازی، تکمیل و تجهیز آن با هزینه خود هستند.

همچنین بر اساس تبصره دیگر این ماده، تائید محل و نقشه مساجد موضوع این ماده بر عهده معاونت امور مساجد است و چگونگی آن بر اساس آئین‌نامه اجرایی این قانون تعیین می‌شود.

ارسال نظرات