به همت رایزنی فرهنگی ایران

سمینار علمی تخصصی «زن و خانواده» در اندونزی برگزار می‌شود

سمینار علمی تخصصی «زن و خانواده» به همت رایزنی فرهنگی ایران ۲۶ اسفندماه جاری در جاکارتا برگزار می‌شود.
کد خبر: ۸۵۰۵۳۷۴
|
۲۵ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۹:۳۹


به گزارشخبرگزاری بسیج، با توجه به اهمیت موضوع زن و خانواده و تأکید مقام معظم رهبری(مدظلله العالی) نسبت به این موضوع، رایزنی فرهنگی ایران، برگزاری سمینار «زن و خانواده» از دیدگاه مذهب جعفری و شافعی را در دستور کار قرار داده است.

از این رو، سمینار «زن و خانواده» با حضور و سخنرانی هادی صادقی، «معاون فرهنگی قوه قضائیه ایران» و استاندار جوگجاکارتا طی روز سه‌شنبه، 26 اسفندماه جاری در محل سالن اصلی آمفی تئاتر دانشگاه سونان کالیجاگا برگزار می‌شود.

برای اجرای این سمینار، 23 مقاله علمی به سه زبان اندونزیایی، انگلیسی و عربی واصل و از این میان حدود 10 مقاله برتر به زیور طبع آراسته شده است.

طبق هماهنگی‌های به عمل آمده با مؤسسه علمی- فرهنگی دارالحدیث رضا برنجکار، «رئیس پژوهشگاه قرآن و حدیث» و سبحانی‌نیا، «معاون فرهنگی و ارتباطات بین‌الملل دارالحدیث» حضور و به ارائه مقالات خود با موضوعات «عوامل تقویت و تضعیف خانواده در احادیث» و «جایگاه زن در اسلام براساس مذهب جعفری» می‌پردازند.

سید احمد حبیب‌نژاد، معاون مرکز تحقیقات اسلامی مجلس از دیگر سخنرانان این سمینار خواهد بود که با موضوع «اصول حاکم بر حقوق خانواده در نظام فقه جعفری» به ارائه مقاله خواهد پرداخت.

در وضعیتی که دشمنان در حال ایجاد شکاف میان مذاهب اسلامی هستند و از طرفی به دنبال تضعیف خانواده در اسلام هستند، این سمینار می‌تواند قدمی مثبت در جهت تحکیم وحدت اسلامی و نیز موضوع مهم خانواده بردارد.

ارسال نظرات