مسیر تحقق اهداف در حوزه فرهنگی نیازمند رویکرد مجاهدانه است

فرمانده سپاه بیت‌المقدس کردستان گفت: باید با یک رویکرد بسیار مجاهدانه مسیر تحقق اهداف را در حوزه فرهنگی همواره کنیم، چرا که با وجود کارهای انجام شده هنوز در اول راه هستیم.
کد خبر: ۸۵۰۵۳۱۲
|
۲۴ اسفند ۱۳۹۳ - ۲۲:۴۶
به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، سردار محمدحسین رجبی در همایش تجلیل از فعالان عرصه فریضتین امر به معروف و نهی از منکر استان کردستان که در سالن پیامبر اعظم استانداری برگزار شد، اظهار کرد: یک رویکرد درست در بحث ترویج امر به معروف و نهی از منکر در سطح استان طی چند سال اخیر اتخاذ شده که نقش بسزایی در تحقق اهداف داشته است.

وی تصریح کرد: چون تمام افرادی که در ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر استان و شهرستان‌ها کار می‌کنند، مبنای حرکتشان به خاطر خداست از این رو برنامه‌ریزی‌ها و سیاست‌گذاری‌ها نیز بر همین اساس بوده و خروجی قابل توجهی دارد.

فرمانده سپاه بیت‌المقدس کردستان با بیان اینکه در حوزه ترویج امر به معروف و نهی از منکر رشد خوبی طی سال‌های اخیر در سطح استان شاهد بودیم، افزود: مسیر و رویکردی که در این حوزه انتخاب شده بسیار خوب است اما تا رسیدن به نقطه ایده‌آل و هدف‌گذاری شده هنوز فاصله داریم.

وی خاطرنشان کرد: معضلات زیادی در جامعه ما وجود دارد که باید با انجام برنامه‌ها و کارهای محتوای بستر رفع آنها را فراهم کنیم و این مهم نیازمند همبستگی و تعامل بیش از پیش بین سازمان‌ها و دستگاه‌های متولی در این حوزه دارد.

وی گفت: افرادی که باید برای رفع این مشکلات و دغدغه‌ها دل بسوزاند و تصمیم‌گیری درستی داشته باشند همین مجموعه‌ای است که به عنوان اعضای فعال ستاد امر به معروف و نهی از منکر در سطح استان و شهرستان‌ها تلاش می‌کنند.

فرمانده سپاه بیت‌المقدس کردستان گفت: اقدامات بسیار خوبی در سطح ستاد و رده‌ها انجام گرفته که تحقیقات و کارهای پژوهشی تاثیرگذار نمونه‌های بارزی از آن است که باید به عنوان نقشه راه در برنامه‌های سال آینده مورد توجه قرار گیرد.

وی با بیان اینکه متاسفانه وضعیت ما در شاخصه‌های فرهنگی اصلا خوب نیست، افزود: این مشکل تنها مختص استان ما نبوده و به قاطع می‌توان گفت حتی در برخی سرفصل‌ها استان کردستان از میانگین کشوری جلوتر است.

وی گفت: اما برای دستیابی به اهداف در حوزه ترویج امر به معروف و نهی از منکر و انجام کارهای فرهنگی در خور شان استانی که از سوی مقام معظم رهبری به عنوان استان فرهنگی معرفی شده نیاز به یک عزم جهادی و بسیجی هستیم.

فرمانده سپاه بیت‌المقدس کردستان اظهار کرد: باید با یک رویکرد بسیار مجاهدانه مسیر تحقق اهداف را در این حوزه همواره کنیم، چرا که با وجود کارهای انجام شده هنوز در اول راه هستیم.

وی با بیان اینکه دشمن با تمام توان و تجهیزات همه باورهای ملت ایران را هدف قرار داده است، گفت: برای مقابله با این توطئه بزرگ دشمن نیازمند یک مقابله بزرگ و جدی و همه جانبه داریم.

سردار رجبی در پایان از تلاش‌های صورت گرفته طی چند سال اخیر به ویژه سال‌جاری در زمینه ترویج و نهادینه کردن فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر بیان کرد: بهره‌گیری از نقاط قوت در برنامه‌های انجام گرفته و تلاش در راستای حذف نقاط ضعف باید در دستور کار ستاد و شوراهای امر به معروف استان قرار گیرد.
ارسال نظرات