خبرهای داغ:
«سفری از جنس نور»/19

رجبی: اعزام 400 نفر از بهار به اردوهای راهیان نور

فرمانده سپاه ناحيه بهار از اعزام 400 نفر از بسیجیان شهرستان بهار به اردوهای راهیان نور در 29 اسفند ماه سل جاری خبر داد.
کد خبر: ۸۵۰۵۲۹۴
|
۲۴ اسفند ۱۳۹۳ - ۲۰:۴۲

غلامرضا رجبي‌احقر در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در بهار اظهار داشت: 400 نفر از بسيجيان شهر بهار در قالب كاروان‌هاي راهيان نور طي 4 روز در تاريخ 29 اسفند ماه از شهرستان بهار به مناطق عملياتي جنوب اعزام مي‌شوند.

وي تصریح کرد: اين افراد از مناطق عملياتي جنوب شامل اروندرود، شلمچه، طلائيه، هويزه، دهلاويه و... بازديد می‌کنند.

فرمانده سپاه ناحيه بهار با اشاره به استقبال دانش‌آموزان و دانشجويان از اردوهای راهیان نور افزود: از ابتداي امسال تاكنون یک هزار و 300 نفر از شهرستان بهار به اردوهاي راهيان نور اعزام شده‌اند.

وی با بیان اینکه 15 نفر از بسيجيان نیز به عنوان خادم الشهدا برای خدمات‌رساني همراه کاروان‌های راهیان نور خواهند بود، ادامه داد: راويان در طول مسير و محل اسكان به بيان احكام و مسائل شرعي و خاطرات دوران دفاع مقدس خواهند پرداخت.

رجبي با اشاره به اهداف این برنامه فرهنگی اضافه كرد: اردوهاي راهيان نور با هدف ترويج فرهنگ ايثار و شهادت، تجديد ميثاق با شهدا و زنده نگه داشتن ياد و خاطره آنها برگزار مي‌شود.

وي با بیان اینکه اين اردوها نسبت به سال‌هاي گذشته رشد خوبي داشته است، ادامه داد: اين برنامه‌ها بهترين و مؤثرترين ابزار در جهت مقابله با جنگ نرم دشمن است.

فرمانده سپاه ناحيه بهار بیان داشت: دانش‌آموزان با حضور در مناطق عملياتي با حماسه‌ها و جان‌فشاني و رشادت‌هاي رزمندگان در دوران 8 سال دفاع مقدس آشنا مي‌شوند.

وی خاطرنشان کرد: راهيان نور در حقيقت مهم‌ترين زمينه را براي انتقال فرهنگ شهدا به جامعه فراهم مي‌كند و دانش‌آموزان پيام شهدا را با خود به شهرها و مدارسي كه تحصيل مي‌كنند به ارمغان مي‌برند.

رجبی با بیان اینکه رزمندگان و ايثارگران دفاع مقدس براي حفظ آرمان‌هاي مقدس اسلام و انقلاب از جان خود گذشتند، بیان داشت: امروز آرامش و آسايش حكم‌فرما بر نظام اسلامي را مديون شهدا هستيم و امروز وظيفه آحاد ملت این است تا با پاسداري از خون مقدس شهدا در راه اين بزرگ مردان انقلابي گام بردارند.

وی افزود: به منظور ترويج فرهنگ ايثار و شهادت و آشنايي نسل امروز با رشادت‌هاي دلاورمردان انقلاب هر ساله عاشقان ولايت در قالب كاروان راهيان نور عازم منطق جنگي مي‌شوند.

فرمانده سپاه ناحيه بهار تأکید کرد: براي اينكه راه شهدا را به شكل صحيح و كامل ادامه دهیم نیاز است كه از آنان و هدفشان شناخت كافي داشته باشيم و اين شناخت را مي‌توان در بازديد از اين مناطق به دست آورد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
آخرین اخبار