اجراهای شش ماه اول سال ۹۴ تماشاخانه باران با اجرای ۲۱ نمایش اعلام شد.
کد خبر: ۸۵۰۵۱۷۲
|
۲۴ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۲:۳۹


به گزارش خبرگزاری بسیج، خیام وقار کاشانی به همراه فهیمه امن زاده به عنوان مدیران اجرایی تماشاخانه باران در نشستی مطبوعاتی اعلام کردند: از تاسیس این تماشاخانه در سال 1393 هشت هزار نفر تماشاگر از نمایش های روی صحنه استقبال کرده و درخواست 145 اجرا در این مکان بوده است که البته از میان این درخواست ها 9 نمایش برای نیمه اول سال و 12 نمایش  دیگر برای شش ماه دوم سال انتخاب شده است.

او ادامه داد: "جدول اجراهای نیمه نخست سال، تاریخ و ساعت اجرای نمایش‌ها به صورت دقیق مشخص شده است. اجراهای نیمه دوم نیز که همراه با حضور افرادی چون حمیدرضا نعیمی، آرش دادگر، آتیلا پسیانی، محمد یعقوبی، بهاره رهنما و... خواهد بود، در نشست رسانه‌ای اردیبهشت‌ماه، به صورت دقیق در اختیار علاقمندان قرار خواهد گرفت."

وی افزود: این تماشاخانه تازه تاسیس قصد دارد در ساعت های نامتعارف اجراهای عمومی تئاتر رادیویی را داشته باشد، طی صحبتی که با رضا عمرانی صورت گرفته از سال آینده این برنامه در صبح یا عصر اجرا می شود.

خیام وقار کاشانی در ادامه صحبت های خود از دادن کارت اعتباری باران به تماشاگران علاقمند تئاتر خبر داد که به وسیله این کارت اجراهای شش ماه نخست با پنجاه درصد پیش فروش می شود. او در مورد امکاناتی از قبیل آموزش و ورک شاپ ها و اجرای نمایش نامه خوانی گروه های حرفه ای و دانشجویی در تماشاخانه توضیحات کاملی را در اختیار رسانه قرار داد.

مدیر اجرایی تئا‌تر باران در مورد فعالیت‌های پیش روی این سالن خصوصی بیان کرد: "همچنین طی تفاهم‌نامه‌ای که با مرکز تئا‌تر مولوی منعقد کرده‌ایم، به زودی کارگاه‌های تخصصی تئا‌تر برگزار خواهد شد. نخستین کارگاه که به موضوع کمدی خلاق اختصاص دارد، توسط آقای کوروش نریمانی برگزار می‌شود. این کارگاه‌ها بصورت مستمر خواهند بود و شرکت‌کنندگان در پایان، کارهای اجرایی خواهند داشت."

همچنین فهیمه امن‌زاده، مدیر تئا‌تر باران با حضور در این نشست رسانه‌ای، طی سخنان کوتاهی گفت:ما پیشنهادات بسیار زیادی داشتیم که باید از میان آن‌ها آثار را انتخاب می‌کردیم، حضور افراد و کارگردانان نام آشنا در این مجموعه برای ما افتخار است، بنابراین تلاش کردیم تا با ایجاد شرایط مساعد اجرایی، محل مناسبی را به وجود آوریم.

وی افزود:من حیطه اصلی کاریم بازیگری است، بنابراین به خوبی با شرایط اجرا و آن‌چه یک هنرمند برای کار نیاز دارد، آشنا هستم. این سالن هم نقص‌هایی دارد که به مرور آن را مرتفع خواهیم کرد اما با توجه به وسواس‌ها و دقت نظری که داشتیم، تلاش می‌کنیم تا مکان اجرایی استاندارد و مناسبی را ایجاد و شکل دهیم".

در پایان این نشست، برنامه‌های اجرایی نیمه نخست سال 94 تئا‌تر باران به این شرح اعلام شد:

"رابینسون کروزوئه" به نویسندگی حمید رضا نعیمی و کارگردانی میلاد نیک آبادی از 9 فروردین تا 11 اردیبهشت ماه، ساعت 19

"پلیس" به نویسندگی اسلاویر مروژک و کارگردانی شایان افکاری از 16 فروردین تا 11 اردیبهشت ماه، ساعت 20:30

"عبد" نوشته و کار مهدی کوشکی، از 13 اردیبهشت تا 13خرداد ماه، ساعت 19

"خانه کاغذی" به نویسندگی حمیدرضا نعیمی و کارگردانی محمد برومند از 13 اردیبهشت تا 13 خرداد، ساعت21

"دریای واژگون" به نویسندگی فارس باقری و کارگردانی سیامک احصایی از17 خرداد تا 26 تیر، ساعت21

نمایشی که هنوز نام آن مشخص نشده است به نویسندگی محمد یاراحمدی و کارگردانی پیام دهکردی از 17خرداد تا 26 تیرماه، ساعت21

"شنیدن" نوشته و به کارگردانی امیر رضا کوهستانی از 28 تیر تا30مرداد ساعت 19 و 21

"سه خواهر" به نویسندگی انتوان چخوف و کارگردانی  رضا گوران از 1 شهریور تا 3 مهر، ساعت 19

"خانه" به نویسندگی محمد چرم شیر و کارگردانی ندا هنگامی از 1 شهریور تا 3 مهر، ساعت21

ارسال نظرات