خبرهای داغ:
در نامه سرگشاده اعضاء شورای مرکزی بسیج مهندسین فارس خطاب به استاندار آمده است: اگر اقتصاد را همگام با فرهنگ برای پیشرفت انقلاب فرصت بدانیم راهبرد اقتصاد مقاومتی در استان شما چگونه معنا می شود؟!
کد خبر: ۸۵۰۵۰۳۹
|
۲۳ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۸:۱۳
به گزارش خبرگزاری بیسج از فارس به نقل از تنویر، اعضاء شورای مرکزی بسیج مهندسین فارس خطاب به استاندار فارس نامه سرگشاده ای منتشر کردند.

در قسمتی از این نامه آمده است: سیاست زدگی در فضای فرهنگی استان مشهود است. ریزگرد های ضد فرهنگی هوای تنفسی این شهر را آلوده نموده است .چشمان خود را بر حقایق نبندیم فرصت خدمت  محدود است و عملکرد ها دائماً در معرض قضاوت مردم.

متن این نامه به شرح زیر است:

استاندار محترم جناب آقای دکتر احمدی

سلام علیکم
سال 93 در حالی آغاز شد که پیام نورانی مقام معظم رهبری در ابتدای سال و نامگذاری آن با عنوان اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی طلیعه یک حرکت تحول آفرین را در پیشبرد اهداف متعالی انقلاب آغاز نمود . اکنون که آخرین روز های سال را سپری می کنیم شایسته است تا نگاهی به ایام گذشته بیفکنیم و ما حصل دست آورد ها و نتیجه برنامه ها و فعالیت ها را در ترازوی انصاف بسنجیم . سنجشی که صرفاً عمل را ارزیابی نماید نه گفته ها و بیان را .

استاندار سومین حرم اهل بیت (ع)

جنابعالی در استانی مسئولیت پذیرفته اید که نماد دیانت و شهادت بر تارک آن می درخشد . اینجا سرزمین شاهدان و شهیدان است. خاکی که مفتخر به میزبانی فرزندان عظیم الشان اهل بیت (ع) بوده و زیارتگاه دلدادگان خاندان عصمت و طهارت است. شهر و دیاری که پانزده هزار شهید را تقدیم اسلام و انقلاب نموده  است .

استاندار محترم

مهمترین حرکت فرهنگی شما در طول سال گذشته چه بوده است؟ عمده ترین عملیات فرهنگی جنابعالی و دستگاه های تحت امر شما در سال مزین به فرهنگ کدام است؟ گذر هنر و هتاکی به مقدسات را نماد این حرکت فرهنگی بنامیم یا گرایش به موسیقی مطربی که در پوشش کنسرت ترویج و تبلیغ می گردد ؟

محوریت سومین حرم اهل بیت (ع) چگونه در برنامه ریزی اصلی استان لحاظ می گردد. اساساً برای پیشرفت های فرهنگی و توسعه زیر ساخت های فرهنگی چه گام مؤثری که برخواسته از روحیه و مدیریت جهادی باشد بر داشته شده است؟  آیا اقدامات  فرهنگی ریشه در اسلام ناب دارد ؟چرا در این استان به دغدغه های دلسوزان، بزرگان و روحانیت اعتنا نمی گردد؟

جناب آقای استاندار

سیاست زدگی در فضای فرهنگی استان مشهود است. ریزگرد های ضد فرهنگی هوای تنفسی این شهر را آلوده نموده است .چشمان خود را بر حقایق نبندیم فرصت خدمت  محدود است و عملکرد ها دائماً در معرض قضاوت مردم.

چه خوب است در پایان سال سیاهه ای از عملکرد فرهنگی خود و دستگاه های مرتبط با خود را ارائه فرمائید. آیا در مسیر اصلاح برآمدیم یا بی تفاوت از کنار دسیسه ها گذشته ایم. هنوز خاطره آن سخنرانی هتاکانه هادی غفاری در دانشگاه علوم پزشکی شیراز از افکار پاک نگردیده است. همان برنامه ای که از  طرف مسئولان امر ابراز بی اطلاعی شد و صرفاً در جلسه شورای اداری به محکومیت آن پرداختید و اخیراً هم در جلسه شورای اداری به تشریح و توصیف لغو برنامه سخنرانی آقای علی مطهری پرداخته اید. آیا همیشه باید منتظر بود تا مرغ از قفس بپرد. آیا برگزاری سخنرانی و میتینگ های هدفمند در جهت ارتقای سطح امنیت و آرامش جامعه است؟ همان امنیتی که بارها از آن به عنوان گام اول سرمایه گذاری یاد نموده اید. با وجود حرکت پر شتاب انقلاب به سمت قله های تعالی، القای فضای یأس آلود در این مسیر چه مفهومی می تواند داشته باشد؟ و جایگاه حمایت از فتنه و فتنه گر توسط سخنران و حتی مدیر و فرماندار این استان کجا قرار دارد؟

ریاست محترم شورای تامین استان، لطفا راه را بر رخنه ها و نفوذی هایی که از این رخنه ها فرصت طلبی می نمایند سد نمایید. چگونه است که تصمیمات بالاترین مرجع امنیتی استان یعنی شورای تامین به سادگی توسط افرادی به سخره گرفته می شود. امنیت شهر و استان مورد تهدید واقع می شود و شهر را تا مرز تهدید و بحران پیش می برد. آنگاه صرفا ً به تذکر و توصیف ماوقع بسنده می کنید. آیا اختیارات شما برای اقدام عملی کافی نیست ؟!!

جناب آقای دکتر احمدی

اگر اقتصاد را همگام با فرهنگ برای پیشرفت انقلاب فرصت بدانیم راهبرد اقتصاد مقاومتی در استان شما چگونه معنا می شود؟!

خروجی اقدامات دستگاه ها و سازمان ها در موضوع اقتصاد مقاومتی چیست ؟ جایگاه کشاورزی ، صنعت و تولید استان کجاست و وضعیت اشتغال چگونه است ؟ آیا توانسته اید عزم همگانی برای اقتصاد مقاومتی را در بین مدیران استان ساری و جاری کنید ؟ آیا روحیه و مدیریت جهادی را مطالبه و پیگیری می نمائید ؟! آیا انتخاب مدیران و فرمانداران و مسئولین با شاخصه های جهادی و انقلابی انطباق دارد ؟

استاندار محترم

برخی از هندوانه ها دیگر سربسته نیستند و کال بودن آنها هویدا و آشکار است . فرصت خدمت به مردم را صرف آنان نکنید . اقتدار و امنیت و شأن این استان به ثمن بخس فروخته نشود . اجازه ندهید افرادی که توان اداره محیط پیرامون خود را ندارند به بهانه آزادی بیان در دانشگاه امنیت شهر را به مخاطره اندازند .

اعضائ شورای مرکزی بسیج مهندسین با ادای احترام به جنابعالی بعنوان نماینده عالی دولت در استان و ضمن تقدیر از تمامی تلاش هایی که توسط هر فردی برای عزت و سربلندی مردم انقلابی و مؤمن برداشته می شود دلسوزانه و برادرانه پرهیز از جنجال و سیاسی بازی و رکود و کم تحرکی را مطالبه می نماید . همه ما باید خود را در قبال پیشرفت و توسعه انقلاب مسئول بدانیم . همه در پیشگاه این مردم فهیم و صبور مسئولیم و شبانه روز باید برای رشد فرهنگی اعتقادی و اقتصادی آنان تلاش کنیم .

در پایان متذکر می گردد شروع سال 1394 در استان باید شروعی سراسر انگیزه و تلاش به همراه عزم و اراده وافر برای جامه عمل پوشاندن به فرامین راهگشای ولایت باشد و هرگونه سستی و کاهلی و قصور از هیچ فرد و گروهی پذیرفته نخواهد بود . یقیناً مردم ولایتمدار به هیچ عنوان ایجاد مانع و انحراف و بی تدبیری را برنمی تابند و مهندسین بسیجی نیز در این مسیر تعالی بخش خود را همگام و همراه اندیشه های پاک و دلسوز دانسته و آمادگی خود را برای ایفای نقش در عرصه های پیش روی انقلاب اعلام می دارند.
 
شورای مرکزی سازمان بسیج مهندسین استان فارس
ارسال نظرات
پر بیننده ها