خبرهای داغ:
«سفری از جنس نور»/18

بداغی: امسال 1500 کبودراهنگی در اردوهای راهیان نور شرکت کرده‌اند

فرمانده سپاه ناحیه کبودراهنگ با بیان اینکه در طول سال جاری از بسیج اقشار و دانش‌آموزی یک هزار و 500 نفر ز کبودراهنگ به مناطق عملیاتی اعزام شده‌اند، گفت: پیش بینی ما در ایام نوروز در خصوص حضور عموم مردم در اردوی راهیان نور 500 نفر است.
کد خبر: ۸۵۰۵۰۲۶
|
۲۳ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۹:۳۶

محمود بداغی در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری بسیج در کبودراهنگ با اشاره به برگزاری اردوهای راهیان نور اظهار داشت: برنامه فرهنگی راهیان نور همواره منشأ خیر و برکات فراوانی بوده است.

وی تصریح کرد: جهت اعزام راهیان نور جلساتی با حوزه‌های مقاومت بسیج در خصوص میزان استقبال مردمی از این امر و خیر و برکات آن برای مردم و نهادینه‌سازی فرهنگ جهاد و شهادت برای عموم مردم صورت گرفته است.

فرمانده سپاه ناحیه کبودراهنگ خاطر نشان کرد: بازدید از مناطق شلمچه، فکه، دهلاویه و هویزه، مناطق عملیاتی کربلای 4، والفجر 8 و فتح المبین و در صورت اقتضای زمان بازدید از مناطق عملیاتی دیگر در مدت 4 روز از جمله برنامه‌های درنظر گرفته شده در این اردوها است.

وی اذعان داشت: با توجه به تقارن سفر راهیان نور با ایام شهادت حضرت زهرا(س)، سخنرانی مذهبی، مدیحه‌سرایی، روایتگری و برگزاری مسابقات فرهنگی از دیگر برنامه‌های اجرایی در طول سفر است.

فرمانده سپاه ناحیه کبودراهنگ بیان کرد: با توجه به اعزام بسیج اقشار به اردوهای راهیان نور در طول سال، در نوروز 94 بسیج محلات به اردوی راهیان نور اعزام خواهند شد.

وی با بیان اینکه در طول سال جاری از بسیج اقشار و دانش‌آموزی یک هزار و 500 نفر از کبودراهنگ به مناطق عملیاتی اعزام شده‌اند، گفت: پیش‌بینی ما در ایام نوروز در خصوص حضور عموم مردم در اردوی راهیان نور 500 نفر است.

بداغی اظهار کرد: 20 نفر با عناوین خادمین شهداء و راویان منطقه نور، روحانی و امدادگر در نوروز 94 برای تعمیق فرهنگ شهادت و بیان ایثارگری‌های شهدای بزرگوار حضور پیدا خواهند کرد.

وی افزود: هدف از برگزاری این اردو تعمیق روحیه جهاد و شهادت و بالا بردن معنویت در بین نسل جدید بوده و شرکت‌کنندگان با ایثارگری‌ها و رشادت‌های رزمندگان اسلام و آرمان‌های شهدا آشنا می‌شوند و صحنه‌های مقاومت ملت بزرگ ایران در ذهن آنها تداعی می‌شود.

فرمانده سپاه ناحیه کبودراهنگ ابراز داشت: از آثار این سفر معنوی می‌توان به پایبندی به اصول و ارزش‌های انقلاب، دشمن‌شناسی و بالا رفتن شم سیاسی افراد اشاره کرد.

وی با بیان اینکه بیشترین استقبال از اردوی راهیان نور قشر نوجوان و جوان و یادگاران هشت سال دفاع مقدس است، ادامه داد: با توجه به اینکه بیشتر افراد اعزامی جوان و نوجوان هستند از راویان برتر در این دوره جهت آشنایی بیشتر افراد استفاده می‌شود.

بداغی یادآور شد: با توجه به بالا رفتن هزینه اعزام باید در این خصوص نیز برنامه‌ها و تصمیماتی اتخاذ شود تا هزینه اعزام پایین آمده و همه بتوانند از این فرصت و برنامه فرهنگی بهره ببرند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات