عضو کمیسیون کشاورزی و منابع طبیعی گفت: نباید اجازه داد که جنگل ها تبدیل به زمین های لم یزرع شود و همچنین نباید هیچ گونه تخلفی در این زمینه صورت بگیرد و خود مجلس هم قبلا برنامه ریزی اکید را در راستای حل آلودگی هوای خوزستان را در دستور کارش داشت .
کد خبر: ۸۵۰۴۹۶۷
|
۲۳ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۴:۲۲

هدایت الله میر مراد زهی عضو کمیسیون کشاورزی و منابع طبیعی در گفتگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری بسیج درباره مسئله آلودگی هوای اهواز و اقدامات محیط زیست گفت:  تالاب ها و مناطقی که نیاز به درختکاری، مالش پاشی، برنامه ریزی درست و صحیح دارد باید آیتم های محیط زیست در آن مناطق لحاظ و رعایت شود.

وی ادامه داد:  سیستان و بلوچستان که به دلیل خشک شدن دریاچه هامون بیشترین بیماریهای سیل را در این استان دارد و هنگامی که گرد و خاک پدید می آید، مردم از این مسائل  در اهواز و سیستان و بلوچستان و در مناطق دیگر رنج می برند.

افزود: باید در این راستا  برنامه ریزی اجمالی صورت بپذیرد و محیط و مناطقی که احتیاج به مالش پاشی دارد مالش پاشی انجام بگیرد و مناطقی که نیاز به درختکاری دارد درختکاری شود و جایی که احتیاج به برنامه ریزی زیست محیطی دارد باید در این راستا برنامه ریزی شود.

میر مراد زهی در انتها خاطر نشان کرد: نباید اجازه داد که جنگل ها تبدیل به زمین های لم یزرع شود و همچنین نباید هیچ گونه تخلفی در این زمینه صورت بگیرد و خود مجلس هم برنامه ریزی اکید را در دستور کارش داشت .

ارسال نظرات