خبرهای داغ:
معاون هماهنگ‌کننده سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان گفت: با بهره‌داری از مجموعه اسکان 400نفری در اردوگاه شهید مسعودیان تا 14 فروردین ماه و با افتتاح اردوگاه شهید باکری، ظرفیت 2 هزار نفری اسکان در خرمشهر و اهواز ایجاد می‌شود و به زائران همدانی در جنوب خدمات‌رسانی می‌شود.
کد خبر: ۸۵۰۴۹۶۲
|
۲۳ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۳:۵۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، روح‌الله عروجی با اشاره به زیارتگاه‌های مورد استفاده زائران همدان در جنوب اظهار داشت: برای استراحت زائران در مناطق جنوب بیش از یک هزار و 500 نفر ظرفیت شب خواب توسط سپاه و با همکاری آموزش و پرورش ایجاد شده است.

وی گفت: در بازدیدی که تعدادی از مسئولان نهادهای خدمات رسان و معاون عمرانی استاندار همدان از زائرسرای در حال ساخت اردوگاه شهید باکری داشتند هر دستگاهی در راستای توسعه زیرساخت‌های راهیان نور همدان در جنوب بخشی از کار ساخت را برعهده گرفت.

معاون هماهنگ‌کننده سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان افزود: فاز نخست این زائرسرا تا مهرماه سال 94 با امکانات جانبی مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.

وی اظهار داشت: با بهره‌برداری کامل از زائرسرای اردوگاه شهید باکری، روزانه هزار و 600 نفر از این زائرسرا بهره‌مند می‌شوند.

عروجی بیان کرد: با بهره‌داری از مجموعه اسکان 400نفری در اردوگاه شهید مسعودیان تا 14 فروردین ماه و با افتتاح اردوگاه شهید باکری، ظرفیت 2 هزار نفری اسکان در خرمشهر و اهواز ایجاد می‌شود و به زائران همدانی در جنوب خدمات‌رسانی می‌شود.

وی با بیان اینکه کاروان‌های خودجوش مردمی نیز با استفاده از خودروهای شخصی به صورت خودجوش و با هیئت‌ها یا خانوادگی راهی این مناطق می‌شوند، ادامه داد: پیش‌بینی شده این تعداد بیش از 7 هزار نفر باشد و سپاه انصارالحسین(ع) برای این زائران در صورت تماس قبلی و هماهنگی خدماتی از قبیل، اسکان، راهنمایی و روایت‌گری را انجام می‌دهد.

معاون هماهنگ‌کننده سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان بیان کرد: بیش از 30 هزار نفر از مردم همدان از ابتدای سال 94 تا 4 فروردین از مناطق عملیاتی جنوب کشور بازدید می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه سهمیه سپاه در برگزاری اردوهای راهیان نور نامحدود است، اظهار داشت: هر تعداد از مردم همدان که قصد سفر به زیارتگاه‌های جنوب را داشته باشند، می‌توانند از حمایت و هدایت سپاه برخوردار شوند.

عروجی تصریح کرد: همراه هر اتوبوس راهیان نور یک راوی و همراه هر کاروان یک روحانی برای برپایی نماز جماعت و پاسخگویی به مسائل شرعی و دینی زائران حضور دارند.

وی بیان کرد: بیش از 200 راوی مجرب و دوره دیده دفاع مقدس در کاروان‌های اعزامی به جنوب کشور حضور دارند و بیش از 200 روحانی نیز کاروان‌ها را همراهی می‌کنند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات