خبرهای داغ:
کد خبر: ۸۵۰۴۹۳۳
|
۲۳ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۲:۲۴

به گزارش خبرگزاری بسیج، اولین شب از اختتامیه جشنواره ملی سرزمین نور با حضور سردار علی فضلی، فرمانده قرارگاه مرکزی راهیان نور سپاه و بسیج، حجت الاسلام حیدر مصلحی رئیس سازمان نشر آثار و ارزش های مشارکت روحانیت در دفاع مقدس، سردار یعقوب سلیمانی مسئول سازمان اردویی راهیان نور بسیج، سرهنگ نادرادیبی دبیر ستاد مرکزی راهیان نور، امام جمعه و فرماندار خرمشهر، امام جمعه آبادان و همچنین مسئولان لشکری و کشوری، جهانبخش سلطانی بازیگر سینما و تلویزیون،خانواده معظم شهدا،جانبازان و ایثارگران و همچنین تعدادی از زائران خارجی از اروپا، در سالن شهید "جهان آرا" مجتمع اردوگاهی شهید باکری خرمشهر برگزار شد.

در لحظات ابتدایی آغاز مراسم، پرچم بزرگ منقش به نام "حسین (ع)" که از کربلا به ایران آورده شده بود، توسط چند خادم الشهدا بر روی سن مراسم به نمایش گذاشته شد و برای لحظاتی فضایی معنوی و روحانی در مراسم حکم فرما شد.

سردار فضلی: ارسال 24هزار و 600 اثر ادبی و هنری به جشنواره سرزمین نور

سردار فضلی در ابتدای این مراسم با اشاره به بزرگذاشت روز ملی راهیان نور گفت: سال گذشته بود که روز ملی راهیان نور به عنوان نماد راهیان نور در شورای فرهنگ عمومی کشور مصوب شد و سرانجام چنین روزی به عنوان روز ملی راهیان نور در تقویم جمهوری اسلامی ایران ثبت گردید و دلیل انتخاب چنین روزی، حضور مقام معظم رهبری در چنین تاریخی در مناطق عملیاتی دفاع مقدس بوده است.

وی ادامه داد: امسال قریب به 24هزار و 600 اثر ادبی و هنری از سوی زائران راهیان نور به دبیرخانه دوازدهمین جشنواره ملی سرزمین نور ارسال گردیده که نسبت به سال گذشته رشد چشمگیری داشته است.

جانشین سازمان بسیج مستضعفین تاکید کرد: این آثار ادبی و هنری بعد از داوری در بخش استانی، به دبیرخانه مرکزی رسیده است که بعد از داوری نهایی، برگزیدگان آن مشخص شده اند که طی 5 شب مراسم تجلیل از برگزیدگانش در این مکان برگزار می شود که 4 شب، استانها میزبان برگزاری این جشنواره و تجلیل از برگزیدگان رشته های مختلف هستند و شب ششم در 25 اسفند، جایزه بین المللی باروت خیس اهدا می شود.

سردار فضلی ادامه داد: یکی از افتخارات ما در برگزاری جشنواره ملی سرزمین نور، میزبانی از سرلشکر فیروز آبادی فرمانده کل نیروهای مسلح در 20 اسفند سال گذشته بوده است که در همین سالن شاهد سخنرانی شان در ویژه برنامه روز ملی راهیان نور بودیم.

سردار فضلی افزود: پیش بینی می کنیم که آمار بازدید زائران راهیان نور از اردیبهشت 93 تا پایان فروردین 94 به 6 میلیون نفر برسد.

سردار فضلی در ادامه سخنانش، متن سرلشکر فیروزآبادی در خصوص روز 20 اسفند روز ملی راهیان نور را برای حاضرین قرائت نمود.

گفتنی است، این مراسم با اجرای برنامه‌های فرهنگی و هنری، سرود، نمایش و ویژه‌برنامه خاطره‌خوانی و همچنین رونمایی از ترانه "ما می توانیم" همراه بود که در ادامه مراسم، از تمبر روز ملی راهیان نور و همچنین مجموعه کتاب 22 جلدی "قطعه ای از آسمان" که در برگیرنده معرفی یادمان های مناطق عملیاتی دفاع مقدس است با حضور مسئولین رونمایی گردید.

حجت الاسلام مصلحی: راهیان نور، جریانی فراگیر و روبه جلو

در ادامه این مراسم پرشور، حجت الاسلام حیدر مصلحی با اشاره به اقدامات برخی از نهادها و دستگاه ها در خصوص اعزام کاروان های بین المللی راهیان نور از کشورهای همسایه، گفت: راهیان نور جریانی فراگیر و روبه جلو است که خوشبختانه به یک فرهنگ عمومی در کشور تبدیل شده است.

وی با اعلام حمایت از برگزاری اردوهای بین المللی راهیان نور، اظهار داشت: بسیج، سپاه و ارتش تاکنون موفقیت های بسیاری را در زمینه فرهنگ سازی اردوهای راهیان نور داشته اند که امید داریم این دستاوردها روز به روز بیشتر شوند.

امام جمعه خرمشهر: راهیان نور ترویج دهنده فرهنگ ایثار و شهادت

حجت‌السلام سید نبی موسوی‌فر امام جمعه خرمشهر نیز با بیان اینکه هرساله شاهد اوج گرفتن اردوهای راهیان نور هستیم، گفت: برگزاری اردوهای راهیان نور و حضور کاروان های خواهران و برادران در سنین مختلف در منطقه خرمشهر و آبادان برکات فراوانی را برای این دو شهر در پی داشته است.

وی با اشاره به اینکه اردوهای جهادی سبب انس گرفتن جوانان با شهدا و ترویج فرهنگ شهادت می شود، خاطرنشان کرد: امیدواریم مسئولین دولتی و استانی، بهای لازم را به اردوهای راهیان نور بدهند.

زائر ایتالیایی راهیان نور: ان شاءالله نور شهدای ایران بیشتر در اروپا شناخته شود

اما در یکی از بخش های جالب اختتامیه جشنواره ملی سرزمین نور، مجری مراسم از پائولو رادا، محقق و اندیشمند تاریخ‌ادیان از ایتالیا دعوت کرد تا با قرار گرفتن بر روی سن، صحبتهایی را در خصوص دلایل حضورش در یادمان ها و زیارتگاه های راهیان نور انجام دهد.

وی نیز که همراه با مترجم خود به خرمشهر آمده بود، در صحبتهایی گفت: جای بسیار خوشحالی و مایه خرسندی است که از ایتالیا به اینجا آمده ام و در میان شما قرار دارم و امروز کاملا وجه تسمیه "راهیان نور" برایم مشخص گردید و دلیل آن این است که شهدا زنده اند و در میان ما زندگی می کنند.

پائولو در سخنانی احساسی ادامه داد: شهدا نور خدا در این دنیای تاریک هستند و ان شاءالله نور شهدای ایران بیشتر در اروپا شناخته شود

شب دوم اختتامیه جشنواره ملی سرزمین نور

دومین شب از برگزاری آیین اختتامیه دوازدهمین جشنواره ملی سرزمین نور با تجلیل از برگزیدگان بخش وبلاگ و وبسایت با میزبانی استان چهارمحال وبختیاری همراه بود.

سردار رضا محمدسلیمانی در این همایش گفت: اردوهای راهیان نور یکی از مهم ترین ابزار ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و پیوند نسل جوان و نوجوان با ارزش های هشت سال دفاع مقدس است.

وی ادامه داد: دشمنان توطئه های بسیاری برای ناکارآمد نشان دادن نظام جمهوری اسلامی طراحی و اجرا کردند؛ ولی نقش بی بدیل رهبری انقلاب و ولایتمداری و ولایت پذیری مردم بزرگ ایران اسلامی، تمامی فتنه ها را نقش بر آب کرد.

گفتنی است این مراسم با نقش آفرینی هنرمندان چهارمحال و بختیاری و اجرای ترانه دفاع مقدس و محلی همراه بود و از برگزیدگان رشته های وبلاگ و وبسایت تجلیل و از تعدادی از کتاب های دفاع مقدس رونمایی شد.

شب سوم آیین اختتامیه و تجلیل از برگزیدگان جشنواره

سومین شب از اختتامیه دوازدهمین جشنواره ملی سرزمین نور در بخش های فیلم، فیلمنامه، نمایشنامه و عکس به میزبانی استان مازندران در سالن شهید "جهان آرا" مجتمع اردوگاهی شهید باکری خرمشهر با حضور سردار سردار محمدحسین نجات معاون فرهنگی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی،سردار یعقوب سلیمانی دبیر قرارگاه مرکزی راهیان نور سپاه و بسیج، سردار محمدحسین بابایی فرمانده سپاه کربلای مازندران و مسئولان لشکری و کشوری و همچنین چهره های هنری مثل جهانبخش سلطانی بازیگر سینما و تلویزیون، حمدرضا شرف‌الدین از سینماگران و تهیه‌کنندگان ایرانی و رئیس انجمن سینمای دفاع مقدس، انسیه شاه‌حسینی کارگردان سینما و برگزیدگان دوازدهمین جشنواره ملی سرزمین نور، خانواده معظم شهدا،جانبازان و ایثارگران در سالن شهید جهان آرا مجتمع اردگاهی شهید باکری خرمشهر برگزار شد.

بنابراین گزارش، سخنرانی سردار نجات معاون فرهنگی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، اجرای نمایش، پخش آهنگ، تجلیل از برگزیدگان بخش فیلم، فیلمنامه، نمایشنامه و عکس و همچنین رونمایی از کتاب های دفاع مقدس و همچنین تجلیل از تعدادی از خانواده های معظم شهدای مازندران از جمله برنامه های سومین روز از اختتامیه دوازدهمین جشنواره ملی سرزمین نور بود.

گفتنی است، شنبه 23 اسفند اختتامیه بخش داستان و خاطره با میزبانی استان خراسان رضوی،یکشنبه 24 اسفند؛ اختتامیه بخش متن ادبی و شعر با میزبانی استان کرمانشاه و دوشنبه 25 اسفند، اختتامیه بخش پویانمایی و نرم‌افزارهای چندرسانه‌ای و همچنین مراسم اهدای جایزه بین المللی در مجتمع اردوگاهی شهید باکری خرمشهر برگزار می شود.

بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
عضویت در خبرنامه
نظر ‌بینندگان

نام:

ایمیل:

* نظر:



ارسال نظرات
پر بیننده ها