خبرهای داغ:
جشنواره اسوه های صبر و مقاومت همزمان با هفته گرامیداشت مقام زن و به منظور تجلیل از مقام مادران و همسران شهدا، فروردین 94 در حرم مطهر حضرت معصومه(س) برگزار می شود.
کد خبر: ۸۵۰۴۸۳۷
|
۲۳ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۹:۵۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از قم به نقل از روابط عمومی اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان قم، در جلسه مشترکی که به منظور هماهنگی در برگزاری هر چه بهتر جشنواره اسوه های صبر و مقاومت، با حضور احمد حسینی مدیر کل حفظ آثار قم، حجت الاسلام مهدی احمدی معاون فرهنگی حرم مطهر حضرت معصومه(س) و خانم دکتر شیخ زاده کارشناسمعاونت نشر آثار و ارزش های مشارکت بانوان در دفاع مقدس اداره کل حفظ آثار قمتشکیل شد، ابتدا حسینی با تقدیر از نگاه ارزشی تولیت حرم مطهر حضرت معصومه(س) به موضوع دفاع مقدس و ایثارگران، گفت:حرم حضرت معصومه(س) نقطه ثقل و مرکز معنوی شهر مقدس قم است.

وی با تشریح جزئیات برگزاری جشنواره سراسری اسوه های مقاومت در استان های کشور ابراز داشت: این جشنواره باتوجه به تقارن میلاد حضرت زهرا(س) و هفته گرامیداشت مقام زن با روز بسیج هنرمندان و روز هنر انقلاب اسلامی در فرودین ماه، با مشارکت سازمان ها و ارگان های استان برگزار و طی آن، بانوان شهیده استان معرفی شده و از خانواده های معظم شهدا نیز تجلیل خواهد شد.

حجت الاسلام احمدی نیز در این جلسه با بیان این نکته که زنده نگه داشتن یاد شهدا مسئولیت همگانی است،بر آمادگی کامل آستانه مقدسه حضرت معصومه(س) جهت برگزاری هرچه باشکوه تر جشنواره اسوه های صبر و مقاومت تاکید کرد وافزود: مقام معظم رهبری همواره با تقریظ کتاب ها و ذکر و یاد شهدا در سخنانشان بر حفظ و نشر آثار دفاع مقدس یادآوری می نمایند.

بازدید از مراحل آماده سازی نمایشگاه شهرک معارفی با حضور مسئولان نمایشگاه و تمهید مقدمات اجرای برنامه های معاونت حفظ آثار و نشر ارزش های مشارکت بانوان اداره کل حفظ آثار استان قم در جشنواره اسوه های صبر و مقاومت در حرم مطهر، بخش پایانی این جلسه بود.

جشنواره بین المللی اسوه های صبر و مقاومت در راستای ترویج ارزش‌های مشارکت زنان در دفاع مقدس و تجلیل از مقام شامخ زنان حماسه آفرین با محوریت همسران شهدا و ایثارگران، تبیین نقش مادرانه همسران شهدا و جانبازان و تأسی آن‌ها به الگوی فاطمی(س) و زینبی(س) و همچنین جریان سازی فرهنگی به مظور پرورش روحیه تکریم ایثارگران در جامعه و نسل جدید برگزار می‌شود.



ارسال نظرات
پر بیننده ها