استاد حوزه و دانشگاه رمز سعادت دنیات و آخرت را در گرو دینداری و ولایتمداری دانست و اضافه کرد: اگر بخواهیم اقتدار خود را حفظ کنیم و هم در دنیا و هم در آخرت سعادتمند باشیم باید راه شهداء را ادامه بدهیم و اسلام ناب محمدی (ص) را به سرمنزل مقصود برسانیم.
کد خبر: ۸۵۰۴۸۰۴
|
۲۳ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۹:۱۳

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج گیلان از رضوانشهر، حجت الاسلام و المسلمین سیدکاظم میرحسینی اشکوری در یادواره 6 شهید والامقام روستای گیل چالان در رضوانشهر با اشاره به مقام شهداء اظهار کرد: شهداء در زندگی خود بین دنیا و آخرت، آخرت را برگزیدند و در واقع هدفشان در زندگی دنیوی بندگی خدا بوده است.


وی با اشاره به یکی از آیات قرآنی در خصوص هدف آفرینش انسان تصریح کرد: هدف از آفرینش انسانها این است که آنها بندگی خدا را بکنند و انسانهای موحد بندگی خدا را فدای زندگی دنیوی و مادی می کنند.

حجت الاسلام میرحسینی اشکوری با اشاره به اینکه اسلام با زندگی کردن انسانها در دنیای مادی مخالف نیست گفت: اسلام استفاده انسان از نعمات مادی و دنیوی را منع نکرده ولی وقتی در یک مرحله ای قرار بگیرد که دنیا در مقابل آخرت قرار گیرد و دین اسلام به خطر بیافتد آن وقت دیگر باید از زندگی مادی و دنیوی گذشت و آنرا باید فدای رضای الهی و آخرت نمود که در واقع شهداء اینگونه عمل نمودند.

وی با اشاره به روایتی از حضرت امام محمد باقر (ع) شیعه را به سه قسم عنوان نمود و افزود: یک قسم از شیعیان به نام اسلام زندگی می کنند و هدفشان دنیا و زندگی دنیوی است و دسته دوم افرادی هستند که دیندار هستند ولی ظرفیت کمی دارند و اهل مقاومت و پایداری نیستند.


حجت الاسلام اشکوری دسته سوم را شامل شهدا و صالحین دانست و گفت: این افراد همانند طلا هستند که اگر در آتش حوادث و سختی ها قرار بگیرند درخشندگی آنها بیشتر خواهد شد.

وی رمز سعادت دنیات و آخرت را در گرو دینداری و ولایتمداری دانست و اضافه کرد: اگر بخواهیم اقتدار خود را حفظ کنیم و هم در دنیا و هم در آخرت سعادتمند باشیم باید راه شهداء را ادامه بدهیم و اسلام ناب محمدی (ص) را به سرمنزل مقصود برسانیم.


حجت الاسلام اشکوری در پایان بر بصیرت و آمادگی همه  آحاد مردم در هرزمان را تاکید نمود و اینکه نباید شهدا را فراموش کنیم و کاری نکینم که در آخرت شرمنده آنها بشویم.


گفتنی است پس از سخنرانی، مداحل اهل بیت (ع) بمناسبت ایام فاطمیه (س) به نوحه سرایی پرداخت و حاضرین با سینه زنی و عزاداری یاد و نام شهدا را گرامی داشتند.
ارسال نظرات