خبرهای داغ:
آیت‌الله حسینی بوشهری در خطبه های نماز جمعه قم :‏
امام جمعه قم گفت: پیروی از راه شهدا مهمتر از برگزاری همایش و یادواره است زیرا اقتدار و سربلندی امروز ما که ایران اسلامی امروز می‌تواند در جهان حرف خود را به کرسی بنشاند به خاطر خون پاک شهدا و جانبازی‌های آنهاست.
کد خبر: ۸۵۰۴۷۹۵
|
۲۳ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۹:۱۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، آیت‌الله سید هاشم حسینی بوشهری در خطبه نخست نماز جمعه این هفته قم در حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه(س) اظهار کرد: حضرت علی(ع) در نهج‌البلاغه تاکید فراوانی بر حفاظت و حراست از بیت‌المال دارند.

وی افزود: امروز خبرهایی که راجع به اختلاس‌ها شنیده می‌شود مردم ما را نگران می‌کند زیرا آنها شیوه رفتاری حضرت علی(ع) را در مورد بیت‌المال شنیده‌اند چنانکه ایشان همواره به والیانی که تعیین می‌کردند تاکید می‌فرمودند «مبادا در بیت‌المال دست‌درازی کنند».

امام جمعه قم در خطبه دوم به روز شهدا اشاره کرد و گفت: بنیاد شهید و امور ایثارگران موظف است رسیدگی بیشتری به خانواده شهدا و جانبازان داشته باشد و علاوه بر رسیدگی مالی، آنچه امروز مورد نیازست این است که کار فرهنگی بر روی آنها انجام شود زیرا فرزندان شهدا باید الگویی برای دیگران باشند.

وی ادامه داد: تنها کمک‌های مادی مشکل جامعه را حل نمی‌کند زیرا خانواده و فرزندان شهدا باید در عرصه‌های فرهنگی یک سر و گردن از دیگران بالاتر باشند تا درخشش خاص آنها الگویی برای دیگران باشد.

آیت‌الله حسینی بوشهری با تاکید بر گرامی داشتن یاد و خاطره شهدا به وسیله برگزاری یادواره‌ها و کنگره‌های تجلیل از خانواده آنها خاطرنشان کرد: البته پیروی از راه شهدا مهمتر از برگزاری همایش و یادواره است زیرا اقتدار و سربلندی امروز ما که ایران اسلامی امروز می‌تواند در جهان حرف خود را به کرسی بنشاند به خاطر خون پاک شهدا و جانبازی‌های آنهاست.

خطیب جمعه قم در ادامه به 23 اسفند، سالگرد ارتحال آیت‌الله سید ابوالقاسم کاشانی اشاره کرد و گفت: این شخصیت بزرگ در عرصه‌های مختلف حضور داشت و سال‌ها در زندان و تبعید به سر برد و سرانجام هم خانه‌نشین شد؛ یاد این عالم بزرگ و دیگر علمای اسلام را باید همواره گرامی داشت.

وی با اشاره به 26 اسفند سالروز ارتحال مرحوم حجت‌الاسلام والمسلمین سید احمد خمینی، فرزند امام راحل عنوان کرد: او بارها می‌گفت امروز اگر توجه جهانیان معطوف به کشور ماست به دلیل اینکه مبارزه با استکبار همانند زمان امام(ره) جریان دارد و رهبری از آرمان‌هایی دفاع می‌کند که امام آنها را به ما نشان داد و در وصیت‌نامه خویش نگاشته بود که خیر دنیا و آخرت شما در این است که از رهبر معظم انقلاب پیروی و تبعیت کنید.

آیت‌الله حسینی بوشهری با بیان اینکه در آستانه سال نو شمسی هستیم گفت: امسال هم مانند گذشته، نوروز با ایام فاطمیه همزمان شده و به همین دلیل از مردم تقاضا می‌کنم با توجه به اینکه ملت ایران همواره ارادتمند اهل بیت(ع) بوده‌اند، حرمت و جایگاه صدیقه طاهره(س) را در رأس امور قرار دهند زیرا این امر موجب بیمه شدن زندگی ما می‌شود و نباید کاری کرد که موجب عدم رضایت ائمه اطهار(ع) شود.

عضو مجلس خبرگان رهبری تاکید کرد: در آستانه سال نو همانطور که به فکر نو کردن لباس و زندگی خود هستیم، باید وضعیت همسایگان و اقوام نیازمند خود را نیز در نظر داشته و برای آنها نیز کاری انجام دهیم.

وی همچنین در بخش دیگری از خطبه دوم به اجلاسیه خبرگان رهبری و انتخاب آیت‌الله محمد یزدی به عنوان ریاست این مجلس اشاره کرد و گفت: این انتخاب به دور از تأثیرگذاری و فشارهای بیرونی بود و می‌تواند الگوی مناسبی برای سایر دستگاه‌ها قرار گیرد، این اقدام از سوی رهبری نیز مورد تمجید قرار گرفت.

آیت‌الله حسینی بوشهری با بیان اینکه مجلس خبرگان جایگاهی رفیع و مهم در نظام اسلامی دارد گفت: این مجلس در حقیقت ذخیره الهی برای انقلاب است؛ نقش خبرگان در بزنگاه‌های مختلف برای ملت، کشور و انقلاب تعیین کننده است.

استاد حوزه علمیه قم با اشاره به انتخاب حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای به رهبری انقلاب پس از رحلت امام راحل از سوی مجلس خبرگان عنوان کرد: امروز به هر میزان زمان می‌گذرد بیشتربه درستی این انتخاب پی می‌بریم.

وی در ادامه با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب در جمع اعضای خبرگان سخنان مهمی ایراد فرمودند گفت: این سخنان منشوری برای ادامه راه مجلس خبرگان محسوب می‌شود و باید از سوی متخصصان، پژوهشگران، خطبا و علما به درستی تبیین شود زیرا این سخنان را می‌توان در ادامه نامه ایشان به جوانان غربی دانست.

آیت‌الله حسینی بوشهری خواستار جاری کردن احکام اسلام در تمام بخش‌های جامعه شد و افزود: در حقیقت باید به این وسیله، پروژه اسلام‌هراسی را به فرصتی برای خود تبدیل کنیم و از گرفتار شدن به سطحی‌نگری بپرهیزیم بلکه بررسی ریشه مشکلات و اتکا نداشتن به اقتصاد نفتی را که جزو مهم‌ترین محورهای سخنان رهبری در دیدار اعضای مجلس بود در اولویت قرار دهیم.

امام جمعه قم با اشاره به این سخن رهبر معظم انقلاب که من به تیم مذاکره کننده اعتماد دارم، ولی نگران مکر دشمنان هستم تصریح کرد: رهبری در فرمایشات خود، آمریکا را کشور حامی رژیم صهیونیستی و گرفتار شده در فروپاشی سیاسی توصیف کردند.

وی در خاتمه بر ضرورت حل مشکلات معیشتی مردم تاکید کرد و گفت: مقاومتی، فرهنگ، مسائل هسته‌ای و مشکلات ایجاد شده در کشورهای همسایه از جمله مباحثی بودند که توسط مهمانان اجلاسیه خبرگان مطرح شدند.


ارسال نظرات