سردار پاسدار محسن کریمی با اشاره به نقش رزمندگان استان مرکزی در دوران دفاع مقدس اظهار داشت: تدوین عملکرد استان در دوران دفاع مقدس نیازمند صرف 2 تا 3 سال زمان بوده تا به اتمام رسد.
کد خبر: ۸۵۰۴۷۲۳
|
۲۲ اسفند ۱۳۹۳ - ۲۱:۲۶

جانشین فرمانده سپاه روح‌الله استان مرکزی تصریح کرد: ستاد تدوین عملکرد استان در دوران دفاع مقدس در راستای ستاد کنگره امیران، سرداران و 6200 شهید استان فعالیت داشته که برای این منظور در ستاد کنگره شهداء برنامه‌ای تحت عنوان "یک مسجد، یک فرمانده، یک خاطره"را در مساجد استان اجرا می‌کنیم.

سردار کریمی با اشاره به برنامه مطرح شده گفت: مناسبت هر برنامه یکی از عملیات‌های انجام شده توسط رزمندگان استان بوده که با حضور رزمندگان شرکت کننده در آن عملیات و فرمانده‌هان برگزار می‌شود و در حقیقت به دنبال ایجاد حال‌وهوای دفاع مقدس در مساجد است.

وی افزود: به منظور تسریع کار ستاد تدوین عملکرد و ستاد کنگره شهداء استان اقدام به اجرای برنامه "یک مسجد، یک خاطره" کردیم تا با دادن انگیزه به رزمندگان، ثبت، ضبط و یادآوری عملیات انجام شده را تسهیل و سرعت بخشیم و هدفی دیگری که این برنامه دنبال می‌کند زنده نگه‌داشتن یاد شهداست که این مهم مورد تأکید مقام‌معظم رهبری نیز است.

جانشین فرمانده سپاه روح‌الله استان مرکزی تصریح کرد: این برنامه نیز از شبکه استانی پخش می‌شود تا خاطرات آن دوران به سایران نیز منتقل شود و و ما از این رهگذر بتوانیم به اهداف تعیین شده برسیم و گنجینه‌ای غنی را برای ستاد تدوین عملکرد استان مرکزی در دوران دفاع مقدس جمع‌آوری و بتوانیم از آن بهره‌برداری مناسب کنیم.

سردار کریمی با اشاره به وظایف واقدامات این دو ستاد گفت: در ستاد تدوین و کنگره شهداء به دنبال موازی کاری نبوده و در حقیقت اقدامات انجام شده را تکمیل و مورد بهره‌برداری قرار می‌دهیم و برای رسیدن به این مقصود بین دستگاه‌های متولی و ذیربط تقسیم کار انجام شده است.

وی افزود: از تمامی کسانی که قصد همکاری با این ستاد را دارند دعوت بعمل آورده و خواستاریم تا اسناد موجود را در اختیار این ستاد قرار دهند چرا که حتی خاطره‌ای کوچک یا ارسال یک قطعه عکس می‌تواند گره از مشکلات ما گشوده و روند اجرای امور را تسریع بخشد، اصل اسناد ارجاعی نیز به افراد عودت داده می‌شود.

جانشین فرمانده سپاه روح‌الله استان مرکزی تصریح کرد: این اقدام با همکاری و هماهنگی بنیاد حفظ و نشر آثار، مرکز حفظ آثار سپاه و تمامی ادارات، سازمان‌ها و نهادها که در دوران دفاع مقدس نقش داشتند انجام گرفته و سایر نهادها در تدوین عملکرد استان مرکزی با سپاه همکاری می‌کنند.

سردار کریمی با اشاره به آثار به دست آمده از این اقدام گفت: نسخه‌ای از آثار به دست آمده در گنجینه حفظ آثار سپاه و دیگری در موزه بنیاد حفظ آثار نگهداری می‌شود و همچنین یک نسخه از عملکرد هر سازمان در اختیار سازمان مربوطه قرار می‌گیرد.

وی افزود: تدوین عملکرد استان در دوران دفاع مقدس نیاز به زمان دارد و در این راستا بایستی دیدگاهی ملی داشته تا اهداف محقق شود، برای نشر آثار به دست آمده سایتی مجازی طراحی و راه‌اندازی شده که معرفی ستاد تدوین عملکرد استان مرکزی نیز می‌پردازد.

جانشین فرمانده سپاه روح‌الله استان مرکزی تصریح کرد: قصد داریم تا کنگره شهداء استان را به شکل ملی برگزار کنیم که این مهم با توجه به نظر رده‌های بالاتر در سال 96 یا 97 محقق می‌شود و اجرای این مهم نیازمند دسترسی به اسناد و مدارک مربوط به زندگینامه شهداء است.

ارسال نظرات