خبرهای داغ:
فرهنگسرای مهر با هدف زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهیدان و ترویج فرهنگ ایثار و پایداری و شناسایی شهدای مدرسه اقدام به اجرای طرح "دفترچه های خاکی " کرده است.
کد خبر: ۸۵۰۴۶۰۲
|
۲۱ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۲:۰۵
به گزارش خبرگزاری بسیج؛مدیر مراکز فرهنگی منطقه 19 و ریس فرهنگسرای مهر با اعلام این توضیحات اظهار داشت: این اقدام برای نخستین بار در شهر تهران  به منظور الگو سازی برای قشر نوجوان و جوان و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت اجرا می شود.این طرح در چند مرحله اجرا خواهد شد.در  مرحله اول شهدای مدرسه از جمله معلمان، فرهنگیان و دانش آموزان منطقه به کمک اهالی و به ویژه دانش آموزان شناسایی خواهد شد.در همین مرحله بازدید از خانواده این شهدا و گفتگو درمورد آنها صورت خواهد گرفت.

 

«سعید رنجبریان» ادامه داد:فرهنگسرای مهر، درمرحله دوم طرح دفترچه های خاکی ،اقدام به  جمع آوری و دسته بندی اطلاعات شهدا و چاپ کتابچه  یا «کتاب قاب» خواهد کرد.در این کتابچه  زندگینامه خاطرات، وصیت نامه  و تصاویر شهدا چاپ خواهد شد.

 

وی با اشاره به مرحله سوم این طرح گفت :در مرحله سوم و نهایی هم مراسم  رونمایی از کتاب وتوزیع آن میان دانش آموزان پیش بینی شده است.بعد از توزیع کتاب چند مرحله مسابقه کتابخوانی از محتوای آن با همکاری اداره آموزش و پرورش منطقه انجام می شود.ما امیدواریم با همکاری شهروندان و به ویژه دانش آموزان تا پایان سال جاری مرحله اول و دوم این طرح به صورت کامل اجرا شود.بی شک در طرحی که خود دانش آموزان در اجرای آن حضور داشته باشند تاثیر خوبی بر روی آنها خواهد داشت.

 

رنجبریان به اطلاعات جمع آوری شده در زمینه شهدا اشاره کرد و گفت:تا کنون 19 معلم شهید منطقه 19 شناسایی و اطلاعات آنها به صورت کامل جمع آوری شده است.هم چنین نزدیک به 20 شهید دانش آموز هم شناسایی و در حال جمع آوری اطلاعات آنها هستیم.انعکاس سبک زندگی و الگو سازی این شهدا برای جوانان از جمله رویکردهایی است که در این طرح آن را دنبال می کنیم.

 

وی ادامه داد: شهیدان جمشید میرزایی،منصور(حسن) فرجی،مهدی فولادی ،قاسم اسلامیان امیری ،محمد امینی ،بهرام حق نجات ،علی نصیرزاده ،سید حسن موسوی ،حسین معصومی سنجابی،علی اصغر رجبی ،عبدالاحد تائبی ،اسماعیل عیوضی،محمد تقی رحمانی ،سلیمان صادقی ،علیرضا رابعی ،اسماعیل کرکچی ،محمد حسین خیام ،علیرضا افشار نادری و الطفات شرافتی از جمله شهدای معلم مدارس این محدوده هستند.
شهیدان اسماعيل اسماعيلي،محمدرضا رام بجندی،غفور مومن زاده،ابوالفضل جلیلی،رسول لواخواه،رضاجوادی،محمدرضاميرزايی،هوشنگ دليری، عبدالعلي روشن،گلشادمولوی، محمدعلي جربان،هادي صادقی،اسماعيل نديري زاده،محمد ناظری،نادر باقری،رضا منقلبی،حسين نيکوبين،حبیب آقا جانلو،احمد پوراحمد خمينی و محمد سخاوتی 20 شهید دانش آموزی هستند که تا کنون در منطقه 19 شناسایی شده اند.

 

علاقه‌مندان می توانند جهت دریافت اطلاعات بیشتر به فرهنگ‌سرای مهر واقع در اتوبان شهید تندگویان، خیابان شهید لطیفی، کوچه تگرگ مراجعه کنند و يا جهت كسب اطلاعات بيشتر با شماره‌ تلفن‌: 55039300  تماس بگيرند.                                                                    
                                                              
انتهای پیام /
 

ارسال نظرات
پر بیننده ها