معاون فرهنگی اوقاف گیلان در گفتگو با بسیج خبر داد:
معاون فرهنگی اوقاف و امور خیریه گیلان گفت: سوگواره یاس نبوی در ایام فاطمیه در 263 بقعه متبرکه استان گیلان برگزار می شود.
کد خبر: ۸۵۰۴۵۸۳
|
۲۱ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۰:۴۰

محمد قاسم پور در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج از گیلان، اظهار کرد: سوگواره یاس نبوی در ایام فاطمیه در 263 بقعه متبرکه استان گیلان برگزار می شود.

وی افزود: سوگواره یاس نبوی از دوم تا ششم فروردین ماه سال 94 در شهرستان ها همراه با سخنرانی مذهبی، مداحی اهل بیت (ع)، خواندن زیارت نامه و صلوات خاصه حضرت زهرا (س)، چیدن هفت سین فاطمی و برپایی روضه حضرت زهرا (س) و سوگواری قرائت زیارت نامه آن حضرت در روز شهادت آن بانوی بزرگ اسلام برگزار خواهد شد.

قاسم پور ادامه داد: در سفره هفت سین فاطمی هفت لقب حضرت زهرا(س) در قالب نوشته هایی با طراحی زیبا و درخور، بر روی سفره قرار می گیرد.

معاون فرهنگی اوقاف و امور خیریه گیلان خاطرنشان کرد: این سفره معنوی مزین به هفت عنوان مقدس و مبارک نظیر سلیمه، سید النساء، سرالله، سرالعظمه، سعیده، ساجده و سماویه می شود.

وی هدف از طرح سوگواری یاس نبوی را ترویج اندیشه های فاطمی و تبیین سیره ولایت مداری حضرت زهرا عنوان و تصریح کرد: برنامه های متنوع فرهنگی و مذهبی از جمله نوحه سرایی، سینه زنی، سخنرانی با حضور مداحان و کارشناسان مذهبی برای ایام فاطمیه در نظر گرفته شده است.

معاون فرهنگی اوقاف و امور خیریه گیلان گفت: مراسم ویژه ای با عنوان شام غریبان یاس نبوی به صورت باشکوه و گسترده در بقاع متبرکه و امامزادگان با حضور سادات برگزار می شود.

ارسال نظرات